Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بهارستان در سالجاری پایان هفته گذشته با حضور موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری بهارستان و دبیری اداره حفاظت محیط زیست با حضور اعضای ستاد در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.

خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام روابط عمومی محیط زیست استان تهران، روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، علیرضا فاضلی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان به مرور مصوبات جلسه گذشته و اقدامات صورت پذیرفته توسط اعضاء در این جلسه اشاره داشت وگفت: مراکز دپو موقت زباله گلستان و صالحیه فاقد حداقل استاندارد‌های زیست محیطی از جمله سیستم جمع آوری شیرابه زباله، فنس کشی مناسب و فضای سبز مشجر بوده و متأسفانه به دلیل دپوی طولانی مدت زباله در محل، موجب نفوذ شیرابه در خاک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به موضوع تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حاشیه آزادراه تهران ساوه، افزود: متاسفانه تخلیه غیر قانونی پسماند‌های عمرانی در حاشیه آزادراه و حریم بستر رودخانه‌های این شهرستان صورت می‌گیرد و از آنجائیکه در آینده احتمال برگشت پذیری جریان آب در رودخانه وجود دارد لذا یکی از عوامل بحران و مخاطرات زیست محیطی شهرستان انجام این دپوی غیر اصولی است.

بیشتر بخوانید: شکارچیان موتورسوار؛ از تعقیب آهو تا شلیک به محیط‌بان

فاضلی ادامه داد: بر همین اساس مقرر شد شهرداری نسیم شهر و اداره راهداری ظرف مدت حداکثر ۲۰ روز نسبت به پاکسازی حاشیه آزادراه تهران ساوه در محدوده استحفاظی شهرستان بهارستان اقدام کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان با بیان اینکه انجام هماهنگی‌های لازم برای نصب دوربین در آزادراه تهران ساوه محدوده استحفاظی شهرستان، از دیگر مصوبات این جلسه بود، تصریح کرد: مسدود کردن کلیه مسیر‌های دسترسی در شانه‌های خاکی آزادراه تهران ساوه محل تخلیه نخاله‌های ساختمانی، رعایت کلیه الزامات زیست محیطی در ایستگاه‌های انتقال زباله شهرستان، ارائه مستندات طرح ایستگاه انتقال زباله جدید گلستان در اراضی پیشنهادی و اخذ مجوز‌های لازم، گشت مشترک نمایندگان فرمانداری، محیط زیست، بخشداری بوستان، شهرداری نسیم شهر و راهداری برای بازرسی، کنترل و پایش تخلیه نخاله‌های ساختمانی در آزادراه تهران ساوه از دیگر موضوعات تصویب شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست تهران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محیط زیست تهران آزادراه تهران ساوه شهرستان بهارستان حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۰۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تبریز گفت: طرح پاکسازی گسترده و خودجوش به مناسبت هفته سلامت و زمین پاک با هدف حمایت از پویش "امروز من، بدون کیسه پلاستیکی" اجرا شد.

رحمت الله کریم زاده اظهار کرد: پاکسازی اتوبان شهید کسایی اقدام مشترک بین مرکز بهداشت استان، حفاظت محیط زیست، شهرداری، هیات‌های ورزش همگانی و گروه‌های دوستدار محیط زیست بود.

وی هدف از این حرکت مشترک را تاکید بر لزوم توجه به زمین و آلودگی‌های ناشی از رهاسازی پسماند و زباله‌های پلاستیکی در محیط و فضا‌های عمومی عنوان کرد که می‌تواند باعث به خطر انداختن سلامت جامعه و صدمات جبران ناپذیر به محیط زیست شود.

کریم زاده افزود: برگزاری این برنامه گسترده پاکسازی در حاشیه اتوبان شهید کسایی و محور اصلی مواصلاتی کلانشهر تبریز، تنها به منظور جمع آوری زباله نیست، بلکه حساس سازی و آموزش چهره به چهره با اولویت فرهنگ سازی برای جلوگیری از تولید زباله و پخش آن در طبیعت، رودخانه‌ها و محیط‌های شهری است.

 سوم تا نهم اردیبشهت ماه به عنوان هفته زمین پاک در کشور نامگذاری شده است.

۲۲ آوریل به عنوان روز جهانی زمین پاک نامگذاری شده است که در کشور ما هفته‌ای به همین عنوان از سوم تا نهم اردیبهشت گرامی داشته می‌شود و شعار جهانی امسال "سیاره زمین در مقابل پلاستیک" و در ایران نیز شعاری با مضمون " مشارکت مردم در برابر پلاستیک و نجات زمین" انتخاب شده است.

 

دیگر خبرها

  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی پاکسازی شد
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • پاکسازی اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی