Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@02:59:48 GMT

کوهکن: نامزدهای اصولگرا به نفع رئیسی کنار بروند

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۱۰۶۸

کوهکن: نامزدهای اصولگرا به نفع رئیسی کنار بروند

نامه‌نیوز: حتما شاخص‌ترین نامزد این دوره انتخابات ریاست‌جمهوری سید ابراهیم رئیسی است؛ فردی که در دوره قبل هم توانست اجماع سراسری اصولگرایان را به دست آورد اما وجود چندنامزد اصولگرای دیگر که از قضا همفکر او به نظر می‌رسد در این انتخابات این پرسش را به وجود می‌آورد که چه‌قدر ضرورت انصراف به نفع نامزد اجماعی احساس می‌شود؟

محسن کوهکن، فعال سیاسی اصولگرا درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «هر عقل سلیمی می‌داند که تکثر نامزدها باعث پخش‌شدن آراء می‌شود و این موضوع صرفا منحصر به جریان انقلاب و در این دوره از انتخابات نیست، بلکه در هر جریانی و در هر انتخاباتی اگر نامزدها زیاد باشند، رأی پخش می‌شود؛ البته یک استثنا در این بین وجود دارد؛ آنکه یک زمانی دو یا چندنیرویی وجود داشته باشند که هر کدام سبد رأی خود را داشته باشند مثلا یک نامزدی رأی قومی دارد و اگر کنار برود رأی او به سبد دیگر نامزدها اضافه نمی‌شود که بیشتر این حالت در انتخابات مجلس رخ می‌دهد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: «واقعیت این است که من در این دوره از انتخابات چنین وضعیتی را شاهد نیستم و اگر تمام نیروهای انقلاب در صحنه باقی بمانند رأی پخش می‌شود».

این نماینده ادوار مجلس درباره اینکه آیا نامزدهای موجود اصولگرا به نفع سید ابراهیم رئیسی کنار می‌روند یا خیر، بیان کرد: «منطقا باید کنار بروند زیرا بر اساس نظرسنجی‌ها آقای رئیسی بیشترین رأی را دارد. البته آقای رئیسی گفت که هر کسی که احساس تکلیف کرده در انتخابات بماند اما این سخن او وجه اخلاقی داشته است و از نظر سیاسی کسانی که می‌دانند ماندنشان در صحنه فقط باعث پراکنده شدن آراء می‌شود، باید به نفع آقای رئیسی کنار بروند. اگر بحث نامزدها اصلح بودن خودشان نیست منطقا باید کنار بکشند و من در اینجا صریحا می‌گویم که برای سهم‌خواهی در دولت آینده هم کنار نروند، بلکه صرفا برای پیروزی جبهه انقلاب و اصولگرایی».

کوهکن در پایان درباره لزوم درس گرفتن از انتخابات‌های گذشته اظهار کرد: «اصولگرایان نشان داده‌اند که گاهش مواقع در انتخابات تصمیمات نادرست می‌گیرند. همه ما باید از تجربیات گذشته درس بگیریم و با تکیه بر نظرسنجی‌ها عمل کنیم حالا ممکن است یک فردی بگوید در انتخابات می‌مانم تا از مواضع نیروهای انقلاب دفاع کنم که این خوب است اما او هم باید دقیقه90 به وظیفه عقلانی خود یعنی انصراق به‌نفع نامزد اجماعی کنار برود زیرا همه باید بدانیم که رقیب با همین دو نامزدی که در انتخابات دارد ممکن است عرصه را تغییر دهد و اصلا نباید رقیب را دست کم گرفت».

منبع: فردا

کلیدواژه: محسن کوهکن رئیسی نامزدهای اصولگرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۱۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | درخواست معاون حقوقی رئیسی از نمایندگان مجلس آینده برای رفع مسائل اقتصادی!

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901333

دیگر خبرها

  • معرفی نامزدهای کسب جوایز بهترین‌های فوتبال فرانسه در سال ۲۰۲۴
  • فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها
  • دستور مهم رئیسی به بانک ها درباره پرداخت این وام ها | ویدئو
  • ببینید | درخواست معاون حقوقی رئیسی از نمایندگان مجلس آینده برای رفع مسائل اقتصادی!
  • عکس یادگاری کارگران با رئیسی
  • کدام نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه تهران سابقه‌ نمایندگی دارند؟+ جدول
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات