Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:01:26 GMT

ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی فراخوان داد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۱۰۷۷

ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی فراخوان داد

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، دبیرخانه ستاد اجرایی ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی در راستای تحقق اهداف سبک زندگی اسلامی- ایرانی و استفاده از قابلیت های طراحی، دوخت و تولید در عرصه لباسهای مناسبتی، مذهبی، عاشورایی و ترویج شعائر دینی و تاثیر آن بر شئونات مختلف اجتماعی و فرهنگی جامعه، ششمین نمایشگاه لباسهای عاشورایی را در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از برگزاری این نمایشگاه، بزرگداشت شعائر دینی و احیای فرهنگ غنی عاشورا در راستای وظایف محوله به کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور است. ترغیب و تشویق طراحان برای ارائه ایده ها با نگاه دینی و طراحی لباس های مناسبتی، مذهبی و عاشورایی در گروه‌های سنی مختلف، تقدیر از زحمات پیشکسوتان، چهره های ماندگار و فعالان این عرصه در حوزه تولید و توزیع، بررسی نقش لباس و کاربرد آن در ایام محرم صفر و شیوه های انتقال فرهنگ عاشورا و نیز استفاده از علایم و نشانه های اقوام ایرانی در لباسهای مذهبی، عاشورایی و جلوگیری از ترویج لباس نأمانوس و نامناسب در مراسم عزاداری و هیئت های مذهبی، از دیگر اهداف ششمین نمایشگاه لباس عاشواریی عنوان شده است.

بخش های اصلی نمایشگاه 

۱- بخش های مسابقه: پوشاک آقایان، پوشاک بانوان و پوشاک کودک و نوجوان

۲-بخش رقابتی مجموعه‌سازان: طراحی پارچه و لباس تولید شده کاربردی در بخش پوشاک آقایان، پوشاک بانوان و پوشاک کودک و نوجوان با محوریت و الویت موضوعاتی چون لباس عزاداری اقوام استان ها در ماه محرم و صفر، لباس های آئینی در مراسم عزاداری در تکایا و هیئت ها و مورد استفاده در ایام محرم و صفر، لباس مراسم تعزیه خوانی واقعه عاشورا، لباس مناسب راهپیمایی اربعین، طراحی لباس عاشورائیان با نگاه روزشمار واقعه عاشورا، طراحی پارچه با مضامین و اشعار مرتبط با موضوع عاشورا، طراحی داستان های وقایع عاشورا بر روی لباس، استفاده و به کارگیری اشعار محتشم کاشانی، عمان سامانی و ...، در طراحی لباس و پارچه و دیگر مضامین نوآورانه مرتبط با موضوع است.

بخش های جنبی نمایشگاه 

الف: نشست ها و کارگاه های آموزشی

ب: مسابقه زنده ایده تا محصول

ج: مسابقه زنده طراحی تصویرگری لباس عاشورایی و برگزاری کارگاه سه روزه (ورکشاپ) گرافیک خواهد بود.
علاقه مندان برای حضور در این نمایشگاه از روز دوشنبه ۱۷خرداد ماه تا چهارشنبه ۶ مردادماه فرصت دارند آثار خود را براساس ضوابط اعلام شده به نشانی تهران، خیابان حافظ، چهارراه کالج، جنب پمپ بنزین، کوچه هلال احمر، پلاک ۶ کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور ارسال و درصورت نیاز با شماره تلفن های ۶۶۷۴۷۸۲۹ - (۰۲۱)، ۶۶۷۲۲۳۱۲- (۰۲۱) تماس بگیرند. 
 این نمایشگاه ۱۸ تا ۲۴ مرداد برگزار می شود و مکان برگزاری آن به زودی اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها هنرهای تجسمی عاشورای حسینی کارگروه ساماندهی مد و لباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنرهای تجسمی عاشورای حسینی کارگروه ساماندهی مد و لباس هنرهای تجسمی عاشورای حسینی کارگروه ساماندهی مد و لباس اخبار کنکور کارگروه ساماندهی مد و لباس ششمین نمایشگاه لباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۱۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی نساجی یزد

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و محصولات صنعت نساجی و پوشاک استان یزد با ارائه جدیدترین دستاوردهای این صنعت برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، استان یزد یکی از قطب‌های اصلی کشور و منطقه در حوزه نساجی است و از دیرباز تاکنون این صنعت با نام یزد گره خورده و محصولات نساجی یزد در تمامی نقاط شناخته شده و زبانزد است.

با این وجود اما در طول چند دهه گذشته رفته رفته نساجی در یزد بزرگی خود را از دست داد و این صنعت با مشکلات بسیاری روبرو شد به گونه‌ای که دیگر نمی‌توانستیم نامی از قطب نساجی بودن برای یزد در نظر بگیریم چرا که بسیاری از نقاط دیگر صنعت نساجی بسیار پیشرفته تر و بزرگتری از یزد داشتند.

با این وجود طی سال‌های گذشته اقدامات خوبی در زمینه احیای این صنعت صورت گرفته که منجر به بهبود وضعیت صنعت نساجی استان یزد شد که از جمله این اقدامات می‌توان به برگزاری نمایشگاه‌های منظم نساجی، ماشین‌آلات و محصولات آن اشاره کرد.

از جمله این نمایشگاه‌ها، برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین آلات و محصولات صنعت نساجی و پوشاک استان یزد است که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان به بهره‌برداری رسید.

در این نمایشگاه فعالان عرصه صنعت نساجی و پوشاک استان یزد و برخی نقاط کشور به عرضه جدیدترین دستاوردها و تولیدات خود در این صنعت پرداختند.

انتهای پیام/781

دیگر خبرها

  • برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی نساجی یزد
  • حضور بیش از ۱۲۰ شرکت معتبر در نمایشگاه نساجی یزد
  • برپایی نمایشگاه نساجی و پوشاک در یزد
  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه
  • دستور رئیسی برای طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس‌جمهور خبر داد
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد
  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»