Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@04:20:20 GMT

جوانان هیدج ناامید از خرید و اجاره منزل مسکونی

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۱۱۰۱

جوانان هیدج ناامید از خرید و اجاره منزل مسکونی

ایسنا/زنجان اتحادیه مشاوران املاک ابهر گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن در هیدج وجود دلالان است.

فریدون محمدبیگی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش غیرمنطقی قیمت زمین، مسکن و اجاره در شهر هیدج، اظهار کرد: صاحبخانه‌ها و دلالان در هیدج هر دو سبب افزایش غیرمنطقی مسکن شده‌اند.

وی با بیان اینکه برخی از صاحبان ملک در هیدج در خارج از این شهر سکونت داشته و اغلب در تهران هستند، ادامه داد: با توجه به نداشتن اشرافیت این افراد درباره میزان اجاره‌بها، اغلب قیمت‌های نامتعارف به مستاجران پیشنهاد می‌شود که همین موضوع سبب افزایش قیمت اجاره‌بها در این شهر کوچک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه مشاوران املاک ابهر با یادآوری اینکه بازرس‌ها در هیدح بر خدمات‌دهی بنگاهی‌های املاک نظارت دارند، افزود: اخطاریه‌های لازم به بنگاهی‌های متخلف در هیدج و کل شهرستان ابهر صادر شده است اما بسیاری از املاکی‌ها فقط به دنبال کسب سود خود هستند.

محمدبیگی با تاکید بر اینکه اتحادیه به تنهایی قادر به کنترل بازار مسکن نیست، اضافه کرد: هر چند اتحادیه همه توان نظارتی خود را به کار گرفته اما برای کوتاه کردن دست دلالان و متخلفان در حوزه مسکن نیازمند اهرم اجرایی است.

وی با یادآوری اینکه هیچ مجوزی جدیدی در ابهر برای دایر کردن بنگاه املاک صادر نمی‌شود، تصریح کرد: علی‌رغم این موضوع، شاهد تمکین نکردن عده‌ای از قانون هستیم.

به گزارش ایسنا، افزایش نامتعارف قیمت زمین و مسکن و افزایش اجاره‌بها این روزها به یکی از قصه‌های پرغصه جوانان هیدجی تبدیل شده است مشکل افسار گسیخته‌ای که اگر ترمز آن کشیده نمی‌شود شهر کوچک اما پرظرفیت هیدج خالی از جوانان بومی به ویژه افراد طبقه پایین خواهد شد.

این روزها یافتن خانه در هیدج برای اجاره مانند یافتن یک سوزن در انبار کاه است، خانه یا پیدا نمی‌شود و یا اگر هم پیدا شود اجاره‌بهای آن به قدری بالا است که مستاجران توان پرداختش را ندارند که همین امر سبب شده هیدجی‌ها بار مهاجرت خویش به شهرها و حتی روستاهای اطراف را ببندند.

جوانان هیدجی این روزها چشم به راه تدبیر مسئولان در حوزه مسکن هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زنجان بازار مسکن اجاره بهاء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۱۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش

نماینده تهران با اشاره به مصوبات مجلس در طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: براساس این مصوبات، سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای ۳۰ درصد تعیین می‌شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی خضریان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه مجلس در طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها ما را بر آن داشت که با تدوین طرحی از آشفتگی بازار جلوگیری کنیم.

تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست وی افزود: در همین راستا طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شد و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در تشریح محورهای مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، بیان کرد: تکمیل سامانه ملی اسکان از طریق اخذ اطلاعات از دستگاه‌ها و همچنین خوداظهاری خانواده‌ها و مالکین با استفاده از طریق منوط کردن ارائه خدمات دستگاه‌ها به ثبت اطلاعات توسط مردم در این سامانه یکی از محورهای این مصوبه است.

خضریان در همین راستا ادامه داد: طرح شناسایی خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها و تأیید آن توسط سامانه ملی املاک و اسکان و ارائه مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی به موجرینی که قرارداد بلندمدت منعقد می‌کنند یا واحدهای خود را به خانواده کم درآمد دارای سه فرزند و بیشتر اجاره می‌دهند یا واحد را قیمت مناسب اجاره می‌دهند و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای ثبت قراردادهای اجاره و خرید و فروش توسط متعاملین و مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات املاک از دیگر موضوعاتی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: براساس این طرح سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای 30 درصد تعیین می‌شود. ساماندهی سکوهای ثبت آگهی از طریق تایید اصالت ملک با سامانه ملی املاک و اسکان و تأیید مالک یکی دیگر از اقداماتی است که براساس این طرح باید اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس گفت: طبق این مصوبه برای ارائه دامنه قیمت منصفانه با استفاده مشخصات مکانی و فنی هر واحد سامانه‌ای ایجاد می‌شود؛ همچنین ایجاد سکوی ثبت رسمی معاملات، اخذ عوارض از اراضی بایر و بلااستفاده و ممنوعیت خرید و فروش واحدهای طرح‌های حمایتی قبل از تکمیل واحدها از دیگر محورهای مصوبات مجلس است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • ممنوعیت عقد قرارداد مسکن با اتباع غیر مجاز
  • افزایش بی‌سابقه؛ رشد ۴۲ درصدی اجاره‌بها در فروردین ۱۴۰۳
  • وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش