Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@09:30:48 GMT

تولید سیمان حفاری چاه نفت بومی سازی شد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۱۲۵۶

تولید سیمان حفاری چاه نفت بومی سازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد مستضعفان، هاشم نظام‌آبادی با اعلام این خبر در تشریح جزئیات آن اظهار کرد: سیمان حفاری چاه‌های نفتی یکی از ملزومات مورد استفاده در صنعت نفت است که بنیاد مستضعفان موفق شد مجدداً چرخه تولید آن را که به دلایلی طی چند سال گذشته در کشور متوقف شده بود، از سر گیرد.

مدیرعامل گروه شرکت‌های سیمانی بنیاد مستضعفان ادامه داد: این سیمان که هم اکنون در یکی از کارخانه‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان در حال تولید است، به واسطه نوع روش تولید آن، دارای کیفیت منحصر به فردی است که نیاز صنعت حفاری ایران را تأمین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با تولید این محصول، واردات سیمان چاه‌های نفتی قطع می‌شود گفت: در حال حاضر سیمان حفاری تولید شده در این شرکت در رده‌های مختلف (A, B, D, E, G) تولید می‌شود و میزان تولیدات این سیمان خاص، علاوه بر تأمین تقاضای بازار داخل، قابلیت صادرات به سایر کشورهای فعال در صنعت نفت را دارد.

نظام‌آبادی با بیان اینکه تولید این محصول با هدف حمایت از صنعت نفت کشور به عنوان یک صنعت ملی در دستور کار قرار گرفته بود افزود: سیمان کلاس E از مجموعه سیمان حفاری تولید شده توسط بنیاد مستضعفان، نوع خاصی از سیمان چاه‌های نفتی است که در بخش حفاری چاه‌های عمیق و دارای فشار بالاست و امروز تنها ایران قادر به تولید این محصول خاص در میان کشورهای خاورمیانه است.

به گفته مدیرعامل این گروه صنعتی، از سرگیری تولید این نوع از سیمان خاص که کاربرد بسیاری در صنایع نفتی دارد، به همت متخصصان داخلی و مهندسان ایرانی انجام شده است و با تولید مجدد این محصول، علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور، امکان ارزآوری حاصل از صادرات این محصول را نیز فراهم کرده است.

کد خبر 5222941

منبع: مهر

کلیدواژه: چاه نفت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کارخانه سیمان قطع برق قیمت دلار تولید برق مصرف برق بانک مرکزی ایران قیمت نفت شاخص کل بورس تولید نفت قطعی برق قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی وزارت نیرو صادرات غیرنفتی قیمت طلا بنیاد مستضعفان سیمان حفاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۱۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی قالب پنجره

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با این فناوری جدید، مقاومت و عمر پنجره‌های دو جداره بیشتر می‌شود.
(گزارش)

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • رونمایی از نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد
  • بومی سازی قالب پنجره
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند