Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات دولت دهم در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه دشمن با راه‌اندازی جنگ روانی سعی دارد جریان مطالبه‌گری در جامعه را هدایت کرده و کل نظام را به چالش بکشد،گفت: مقام معظم رهبری همیشه و در جلسات مختلف بر این جنگ روانی تاکید داشته‌اند و بر همین اساس، بحث مطالبه‌گری را بیان کردند تا مسئولان و مردم آگاه باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: در جریان مطالبه‌گری باید به نقش نهادهای نظارتی مثل مجلس خبرگان یا مجلس شورای اسلامی توجه کرد و انتظار داشت که این نهادها به صورت فعال وارد این عرصه شوند. اما گاهی شرایط به گونه‌ای است که این نهادها از اعمال نظارت ناتوان هستند یا به آن بی‌توجه هستند یا وارد فضای احساسی و دوقطبی می‌شوند. مثلاً مجلس خبرگان که در سال‌های اخیر نیز آماج حملات مختلفی قرار گرفته در افکار عمومی به یک نهاد تشریفاتی و بی‌خاصیت بدل شده که شاید سالی یک بار جلسه‌ای تشکیل بدهد. به نظر می‌رسد این نهاد کنشگر فعالی نیست و پویایی لازم را ندارد اما در اصل این‌طور نیست و نباید باشد.

وی عنوان کرد: مطالبه‌گری از قوای سه‌گانه براساس اصل 110 قانون اساسی جزء اختیارات رهبری است و تعیین‏ رهبری نظام جمهوری اسلامی نیز بر‏ عهده‏ نمایندگان مردم در مجلس خبرگان قرار دارد‏‏، بنابراین این نهاد در صورتی‌که بتواند فعالانه و کنشگرانه وارد عرصه شود با یک نگاه کلان و راهبردی و عمیق به چگونگی حرکت انقلاب اسلامی در تحقق اهداف عالی خود می‌تواند از این تصویر خنثی و تشریفاتی خلاص شود.

مصلحی با اشاره به دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان پس از سومین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان، اضافه کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار بر تشکیل یک هیات اندیشه‌ورز برای بررسی روند حرکتی انقلاب اسلامی تاکید فرمودند و بیان کردند قوای سه‌گانه مأمور اداره کشور هستند و باید کشور را انقلابی اداره کنند اما مجلس خبرگان هم باید با تشکیل این هیئت اندیشه‌ورز، میزان پیشرفت‌ها یا پسرفت‌ها را در مسیر حرکت به سمت اهداف انقلاب، ارزیابی و بر اساس آن از دستگاه‌های مسئول، مطالبه کند.

وی در ادامه بیان کرد: با این‌که از آن دیدار نزدیک به چهار سال می‌گذرد در عمل هیچ تغییری در رویه مجلس خبرگان ایجاد نشده یا حداقل نمود عینی و میدانی نداشته است. همین امر هم در شرایط فعلی موجب شده تا این نهاد در حاشیه قرار بگیرد. از طرفی هم دشمن با انفعال این نهادها در میدان وارد شده و جریان مطالبه‌گری را به سمت نهاد رهبری منحرف کرده و ایشان را مقصر اصلی وضعیت فعلی جلوه داده‌است. در حالی که هر دستگاهی متولی خاص خود را دارد و مردم باید از آن‌ها مطالبه‌گری کنند. بدیهی است وقتی مجلس خبرگان که می‌تواند در این عرصه تاثیرگذار باشد منفعل عمل می‌کند بازیگران دیگر جای خالی آن‌ها را پر می‌کنند و بار بیشتر بر دوش رهبری می‌افتد.

وی افزود: اغلب اعضای این مجلس به دلیل کهولت سن یا هر دلیل دیگری از ورود به مباحث روز و پرداختن به دغدغه‌های اصلی مردم ابا دارند. در حالی‌که باید مجلس خبرگان همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند از مسئولان به عنوان متولیان وضع موجود بخواهند که کجای مسیرند و به کجا می‌روند؟ بپرسند چرا وضع معیشتی مردم چنین است؟ چرا تورم؟ چرا قطعی برق؟ و هزار و یک چرای دیگر.

مصلحی با بیان اینکه البته این بدین معنا نیست که مردم نباید مطالبات خود را بیان کنند، خاطرنشان کرد: مردم وقتی ببینند نهادهای بالادستی پیگیر مطالبات بحق آن‌ها هستند امیدوار می‌شوند و این حداقل تسکینی برای آن‌ها است.

وزیر اطلاعات دولت دهم افزود: نوع مطالبه‌گری دقیق و حکیمانه را هم باید از مقام معظم رهبری فرا گرفت. مقام معظم رهبری ضمن اینکه می‌گویند نباید فضای دو قطبی در کشور ایجاد شود مطالبه‌گری را هم توصیه می‌کنند و تأکید دارند به هیچ وجه نباید از مطالبه‌گری آن هم مطالبه‌گری صحیح دست برداریم. بر اساس توصیه‌های داهیانه ایشان، مطالبه‌گری باید طوری باشد که باعث بصیرت‌افزایی شود تا در جهت مقابله با طراحی‌های دشمن اقدام شود.

وی اضافه کرد: مجلس خبرگان و هر نیروی ارزشی که می‌خواهد در جریان مطالبه‌گری وارد شود باید مراقب اهداف دشمن هم باشد تا خدای ناکرده در زمین دشمن بازی نکند و با دوقطبی‌گری به نظام ضربه نزند. یعنی همین مجلس خبرگان اگر قرار است مطالبه‌گری کند باید به گونه‌ای پیش برود که این شائبه پیش نیاید که مجلس خبرگان در مقابل دولت یا مثلا مجلس یا قوه قضائیه یا هر مسئول دیگری است.

مصلحی ادامه داد: ورود نهادهایی چون مجلس خبرگان به جریان مطالبه‌گری طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری باید به صورت امری جدی و حیاتی تلقی شود و با قوت شکل بگیرد و ادامه پیدا کند تا این نهاد به جایگاه اصلی خود و پویایی که ذات یک نهاد انقلابی اصیل است برگردد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس خبرگان مقام معظم رهبری رهبری جریان مطالبه گری مقام معظم رهبری مجلس خبرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۱۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا

جنبش حماس امروز شنبه در بیانیه‌ای درباره تعیین هرگونه نهاد بین‌المللی برای نظارت بر فعالیت‌های آژانس آنروا هشدار داد.

به گزارش ایسنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز در بیانیه‌ای ضمن هشدار درباره تعیین هر گونه نهاد بین‌المللی جهت نظارت بر آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) به جای سازمان ملل، از همه طرف‌های بین‌المللی که از حمایت از این آژانس امتناع می‌کنند، خواست به مسئولیت‌های خود در قبال جنگ نسل‌کشی که فلسطینی‌ها در معرض آن قرار دارند، عمل کنند.

به گزارش وب‌سایت «صدی البلد»، حماس در ادامه بیانیه خود تاکید کرد، تمام تلاش‌هایی که با هدف حذف هر یک از سرفصل‌های مساله فلسطین در قدس یا ماجرای «نکبت» و با سرزمین فلسطین انجام می‌شود، قطعا تنها به شعله‌ور شدن آتش‌های بیشتری در مقابل امنیت و صلح جهانی منجر خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • خالص سازها به سراغ قالیباف رفتند /حمله همه جانبه برای جلوگیری از ریاست مجدد قالیباف بر مجلس /پایداری ها پشت متکی می ایستند؟
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد