Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،  دکتر «علی المؤمن»کارشناس و تحلیل گر سیاسی عراق در توییتی نوشت که دستاورد سعودی ها در کشورش بین  سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۱، کشتار ۵۰ هزار، زخمی شدن ۶۰۰ هزار شهروند عراقی و تخریب ۱۸ هزار ساختمان مسکونی و تجاری توسط پنج هزار تروریست انتحاری تبعه عربستان است.

‏وی با طرح این پرسش که «تکلیف حقوق بازمانده ها و خسارت ها چه می شود؟» تاکید کرد که دولت عراق باید در برابر این همه خسارت های مادی و معنوی و تخریب سیستماتیک از دولت عربستان سعودی غرامت مالی طلب کند، همان گونه که دولت آمریکا با صدور قانون (JASTA) به دلیل دخالت سعودی ها در حادثه بمب گذاری ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و تخریب برج های دوقلو ۱۴۰ میلیارد دلار خسارت از ریاض گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المومن ادامه داد که پرداخت خسارت به آمریکایی ها در حالی بود که دولت سعودی مدعی است از حادثه ۱۱ سپتامبر آگاهی نداشته و از تروریست ها هم پشتیبانی نکرده است، اما در مقابل اسناد و مدارک و اعترافات تروریست ها ثابت می کند که دولت عربستان در پشت ۶۰ درصد از بمب گذاری ها، ترورها و اقدامات خرابکارانه در عراق قرار دارد.

کارشناسان حقوقی، قضایی و مالی می گویند که بغداد می تواند با تشکیل پرونده های قضایی و شکایت به دادگاه های بین المللی و نهادهای سازمان ملل متحد بیش از ۱۰۰۰ میلیارد دلار غرامت و خسارت از عربستان سعودی، معادل بودجه پنج سال عراق، دریافت و همچنین ریاض را به دست کشیدن از هر گونه پشتیبانی از گروه های تروریستی و فرقه ای مجبور کند.

این کارشناس سیاسی عراقی مراحل عملی شکایت عراق از دولت سعودی را به شرح زیر اعلام کرد:

۱- تشکیل کمیته ای از کارشناسان، با مشارکت ارگان ها و نهادهای ذیصلاح دولتی برای جمع آوری اسناد و مدارک با پیشنهاد و فهرست موارد و حجم غرامت

۲-   مجلس نمایندگان عراق قانونی را تصویب و دولت را ملزم به تشکیل پرونده و ارائه آن به دادگاه های صالح بین المللی کند

۳- دستگاه قضایی و دادگستری عراق نقش خود را در سازماندهی و پیگیری پرونده های شکایت از عربستان ایفا کند

۴- دولت پرونده را به نمایندگی از خود به کمیته ای از وکلای عراقی و بین المللی برای طرح آن در دادگاه های ذیصلاح بین المللی و شرکت در نشست های این مراجع تا زمان احقاق حقوق عراقی ها تحویل دهد

المومن تاکید کرده که این مساله به هیچ وجه برداشت نظری، هیجان رسانه ای یا رقابت سیاسی نیست، بلکه موضوعی واقع بینانه و عملی است و فعال شدن آن در عراق و شکایت از سعودی ها دستاوردهای مهم سیاسی، امنیتی و مالی به همراه خواهد داشت.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد گروه تروریستی داعش تروریست عربستان سعودی عراق ریاض بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد گروه تروریستی داعش تروریست سازمان ملل متحد گروه تروریستی داعش تروریست عربستان سعودی عراق ریاض بغداد اخبار کنکور بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۱۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد

شرکت انرژی آرامکوی عربستان یک قرارداد اسپانسری با فیفا تا ۲۰۲۷ امضا کرده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شرکت انرژی آرامکوی عربستان یک قرارداد اسپانسری با فیفا تا 2027 امضا کرده است. شرکت آرامکو با این قرارداد جدید یک شریک جهانی بزرگ برای فیفا خواهد بود و حق حمایت مالی آن را برای جام جهانی 2026 و جام جهانی زنان 2027 خواهد داشت.
امین ناصر رئیس آرامکو در بیانیه‌ای اعلام کرد:«ما از طریق این قرارداد با فیفا  نسبت به توسعه فوتبال و استفاده از قدرت ورزش برای تاثیرگذاری در سرتاسر دنیا متعهد می‌شویم».

احتمال افزایش قیمت نفت خام عربستان برای بازار آسیاعربستان همچنان نفت خود را از طریق دریای سرخ صادر می‌کند

وی اضافه کرد:«ارتباط فعلی ما با تیم فوتبال القادسیه عربستان و حمایت ما از تیم گلف زنان نشان می‌دهد این شراکت‌ها فرصت‌هایی برای تاثیرگذاری مثبت بر جامعه و ارتقای آن ایجاد می‌کند».
این قرارداد اسپانسری پس از آن امضا شد که عربستان حق میزبانی برای جام جهانی مردان در 2034 را به دست آورد.
ارزش مالی این قرارداد هنوز مشخص نیست اما احتمالاً این گران‌ترین حمایت مالی برای فیفا از نظر متوسط ارزش سالانه خواهد بود.
امین ناصر همچنین گفت آرامکو قصد دارد با فیفا جهت تشویق خلاقیت و شناسایی فرصت‌هایی برای استفاده از تخصص و فناوری‌های این شرکت در برگزاری رویدادهای فوتبالی در سراسر جهان همکاری کند.
انتهای پیام/49

دیگر خبرها

  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد