Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@02:52:49 GMT

کشف گور دسته‌جمعی ۲۱۵ کودک در کانادا

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۱۶۲۲

کشف گور دسته‌جمعی ۲۱۵ کودک در کانادا

به گزارش  تابناک، روزنامه گاردین نوشت: به دنبال بررسی های انجام شده با استفاده از ابزارهای راداری که قابلیت نفوذ به داخل خاک را دارند کشف این گور دسته جمعی اعلام شد.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا کشف این گور را یادآور «فصل تاریک و شرم آور» تاریخ کشورش» و حادثه ای دلخراش توصیف کرده است.

روزان کازیمیر رئیس قبیله «تتز» (TteS) در شهر کملوپس در استان بریتیش کلمبیا در بیانیه ای گفت تا جایی که می دانیم فقدان این کودکان بومی هرگز ثبت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کازیمیر گفت: برخی از این اجساد متعلق به کودکانی است که تنها سه سال داشتند اما دلیل مرگ و زمان آن هنوز مشخص نیست. تاکنون سوالات زیادی بی پاسخ مانده است.

مدرسه شبانه روزی کملوپس در سال ۱۸۹۰ میلادی توسط کلیسای رومن کاتولیک تاسیس و در سال ۱۹۷۸ تعطیل شد.

این مدرسه بخشی از شبکه مدارس شبانه روزی در سراسرکانادا بود که باهدف یکپارچه سازی اجباری کودکان بومی از طریق جدا کردن کودکان از خانواده و جامعه آنها و تحت فشار قرار دادن آنها به خودداری از صحبت کردن به زبان مادری یا انجام اقدامات خاص فرهنگی تاسیس شد.

دستکم ۱۵۰ هزار کودک در این مدارس حضور داشتند و کمیسیون حقیقت و آشتی ۲۰۱۵ آن را «فرهنگ نسل کشی با هدف بومی ها در کانادا» توصیف کرده است.

در اسناد ارائه شده به این کمیسیون کسانی که قبلا در این مدارس شرکت داشتند شرایط این مدارس را که کمک کافی از دولت برای جبران هزینه های خود دریافت نمی کردند، دشوار توصیف کرده اند.

به گفته جورج مانوئل که در دهه ۱۹۲۰ در این مدارس شرکت داشت دانشجویان هندی تبار طعم گرسنگی را می چشیدند. این مدارس در فصل زمستان سرد بود و بهداشت در آنها رعایت نمی شد.

گزارش دیگری در سال ۱۹۳۵ درباره جان باختگان ناشی از ابتلا به سرخک در این مدارس بیان می کند که ۲۸۵ کودک شامل ۵ خوابگاه داشتند که بسیار فشرده بود و در دوران شیوع یک بیماری امکان جدا کردن مناسب کودکان وجود نداشت.

کمیسیون حقیقت و آشتی کانادا گزارش نهایی خود را درباره این مدارس کودکان بومی بیش از ۵ سال پیش ارائه داد. در گزارش تقریبا ۴ هزار صفحه ای این کمسیون جزییاتی از رفتارهای خشونت آمیز با این گروه از کودکان در این مدارس ارائه شده است. برخی منابع بیان کرده اند که در این مدارس به دلیل بی توجهی و بدرفتاری دستکم ۳ هزار و ۲۰۰ کودک جان باخته اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 شورای نگهبان محسن رضایی مجید شهریاری نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گور دسته جمعی کانادا گاردین انتخابات 1400 شورای نگهبان محسن رضایی مجید شهریاری نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۱۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عوامل درگیری دسته جمعی در کمتر از ۶ ساعت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سرهنگ محسن سلیمانی گفت: در پی وقوع یک مورد نزاع و درگیری دسته جمعی در یکی از مناطق روستایی چالوس که منجر به تیراندازی و مجروح شدن ۲ نفر از اهالی این روستا شده بود، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی ۷ نفر از عوامل این درگیری با انجام اقدامات اطلاعاتی توسط ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شناسایی و در کمتر از ۶ ساعت دستگیر شدند.

سرهنگ سلیمانی از دستگیری یکی دیگر از عاملان این درگیری که قصد فرار به استان‌های شرقی کشور را داشت خبر داد و گفت: در بازرسی از خودروی متهم یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز به همراه ۱۶ عدد فشنگ ساچمه‌ای کشف شد.

او با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، افزود: امنیت مردم خط قرمز پلیس بوده و با کسانی که بخواهند آن را خدشته دار کنند با برخوردی قاطعانه مواجه خواهند شد.

دیگر خبرها

  • هزاران کودک بی سرپرست و پناهجو در اروپا ناپدید شده اند
  • گوترش تحقیقات درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه را خواستار شد
  • سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره گورهای دسته جمعی در غزه شد
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • جنایت‌ به وقت الشفا و ناصر؛ افزایش کشف گورهای دسته‌جمعی در غزه
  • بهترین و بدترین خاطره معلم کودکان کار
  • دستگیری عوامل نزاع دسته جمعی + عکس
  • دستگیری عوامل درگیری دسته جمعی در کمتر از ۶ ساعت