Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@16:39:05 GMT

نحوه تولید شیشه رنگی

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۱۸۴۶

نحوه تولید شیشه رنگی

شیشه ‎های رنگی در عصر حاضر تأثیر بسزایی در عرصه دکوراسیون داخلی را دارا است. - اخبار بازار -

شیشه‌های رنگی انواع متنوع رنگ بندی، طرح، ضخامت و … دارند و با توجه به کاربرد آن موارد استفاده گوناگونی دارند. رنگ بارزترین ویژگی شیشه است. این ویژگی شیشه همچنین می تواند جالب ترین و زیباترین ویژگی شیشه نیز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نحوه تولید شیشه رنگی دکوراتیو

شیشه رنگی مدرن یکی از انواع شیشه رنگی است و به گونه ای است که ابتدا شیشه در ابعاد مورد نظر برش داده می شود، سپس لبه شیشه، ابزار دیاموند می زنند. در مرحله بعدی، شیشه جهت سکوریت شدن، داخل کوره‎ هایی با درجه حرارت بسیار بالا قرار گرفته و در نهایت شیشه با استفاده از پیسوله و پمپ‎های فشار قوی به رنگ مورد دلخواه تبدیل می شود. شیشه رنگی مدرن را در فضاهای مختلفی مورد استفاده قرار می دهند. از انواع  شیشه دکوراتیو  می ‎توان به شیشه رنگی مدرن بین کابینتی، شیشه رنگی مدرن رومیزی، شیشه رنگی مدرن طرح دار، شیشه رنگی مدرن حکاکی و هوشمند اشاره نمود که در ادامه به معرفی برخی از آن‎ها می پردازیم.

شیشه رنگی مدرن بین کابینتی

در گذشته برای پوشش فضای بین کابینت ها از کاشی های رنگی و طرح دار استفاده می شد اما امروزه از شیشه‎رنگی در این فضا استفاده می کنند. این شیشه ها به طور کلی به دو صورت شیشه رنگی ساده و شیشه رنگی طرح دار یا چاپی بکار می روند.

شیشه رنگی مدرن رومیزی

برای تولیدشیشه های رومیزی بهتر است که از شیشه رنگی متناسب با رنگ میز استفاده کنید تا زیبایی بهتری به محیط ببخشد.

شیشه رنگی مدرن طرح دار

در صنایع شیشه و آینه با بهره گیری از دستگاه چاپطرح های مختلفی روی شیشه های رنگی ایجاد می شود که شما می توانید طرح مورد نظر خود را در روی شیشه پیاده کنید.

شیشه رنگی مدرن حکاکی

با استفاده از دستگاه هوشمند طرح های مختلفی روی شیشه رنگیحکاکیمی شود به عبارتی در این روش طرح مورد نظر روی شیشه تراشیده ( کنده کاری ) خواهد شد.

شیشه رنگی مدرن هوشمند

طرح خاصی از شیشه رنگی که با استفاده از ریموت شیشه از حالت مات به شفاف و برعکس تبدیل می شود، شیشههوشمند می گویند. این نوع شیشه رنگی مدرن از طریق الکتریسیته عمل کرده و با قطع جریان برق از کار خواهد افتاد. شیشه رنگی مدرن بیشتر در کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه تولید شیشه رنگی

 

شیشه رنگی را به دو روش می توان تولید کرد. در روش اول با اضافه کردن و یا کم کردن برخی مواد شیمیایی در مصالح اولیه، برای مثال اکسیدهای مسی به شیشه، رنگ های مختلف قرمز می دهند و رنگ آبی پررنگ نیز به وسیله اکسید کبالت تشکیل می شود و همچنین رنگ زرد با اضافه کردن اکسید اورانیوم و کادمیوم به دست می آید. در روش دوم شیشه سفید رنگ را در شیشه مذاب رنگی قرار می دهند تا هر دو طرف آن رنگی شود. تترافرم https://www.tetraform.com/ با استفاده از مدرن ترین تجهیزات و باکیفیت ترین متریال، شیشه های باکیفیتی تولید می کند. شما می توانید قبل از خرید انواع شیشه و پارتیشن شیشه ای از خدمات مشاوره رایگان تترافرم نیز بهره مند شوید.

اجزای تشکیل دهنده شیشه رنگی

اجزایی که تشکیل دهنده شیشه های رنگی هستند عبارت اند از ترکیبات آهن، منگنز، طلا، کبالت، نقره و اورانیوم، که امروزه از کاربردهای زیادی برخوردار می باشند.

انواع شیشه رنگی بر حسب ضخامت

شیشه رنگی در انواع ضخامت ها تولید می شود که هر کدام کاربرد مختص به خود را دارد. در ادامه به چند مورد اشاره می کنیم.

ضخامت 4 میلی متری

شیشه رنگی با ضخامت 4 میلی متری کاربردهای گوناگونی از قبیل نمای درب کابینت، نمای درب کمد دیواری، رومیزی‌های کوچک و غیره دارد.

ضخامت 5 و 6 میلی متری

شیشه های رنگی با ضخامت 5 و 6 میل غالباً با کاربری پوشش فضای دیواره بین کابینت، به عنوان دیوار پوش دکوراتیو، تخته وایت برد شیشه ای، رومیزی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شیشه‌ها بیشترین مصرف را در عرصه دکوراسیون داخلی دارند.

ضخامت 10 میلی متری

بیشترین کاربرد این سایز و موارد مشابه دیگر آن از قبیل شیشه رنگی‌های 8 و 12 میل به عنوان صفحه کابینت، رومیزی، نمای ساختمان و غیره می باشد.

ضخامت 16 و 20 میلی متری

با توجه به هزینه بالای شیشه‌های ضخیم، استفاده از این سایز به نسبت سایزهای دیگر کمتر است. اصلی ترین کاربرد شیشه رنگی ضخیم به عنوان صفحه کابینت، صفحه‌ی بار شیشه‌ای، اوپن آشپزخانه، رومیزی های بزرگ از قبیل میز کنفرانس، میزهای دکوری و فضای باز می باشد.

تأثیر شیشه رنگی در نور و انرژی

 

شیشه های رنگی تأثیر قابل توجه ای را در دریافت نور و انرژی دارند، به گونه ای که هم از امواج گسیل شده که دارای طول موج بالا بوده، به داخل جلوگیری می کنند و هم در عبور انرژی در محدوده مرئی جلوگیری می کنند. امروزه با در نظر گرفتن تنوعی که در شیشه های رنگی وجود دارد می توان طیف های متعددی را در نمای ساختمان بکار برد، به گونه ای که با حساسیت های چشمی نیز مطابقت داشته و همچنین از تاریک بودن فضا نیز دور باشند. در زمان گذشته استفاده از شیشه ‎

ای رنگی بیشتر به همین منظور مورد توجه قرار می گرفته است و این موضوع در آثار و مکان‎های سنتی قدیمی نیز به وفور قابل مشاهده می باشد.

"این مطلب تبلیغاتی است"

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شیشه رنگی مدرن شیشه های رنگی بین کابینت میلی متری شیشه رنگ روی شیشه طرح دار شیشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۱۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی یوهان کرایوف در دهه ۷۰ میلادی مانند یک فوتبالیست مدرن بازی می کرد / فیلم

مهارت های تماشایی یوهان کرایوف در دهه 70 میلادی را مشاهده می کنید.

دانلود (5.1MB)

دیگر خبرها

  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه
  • ساخت نازک‌ترین ورقه طلای جهان با ضخامت یک اتم
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • قدیمی ترین سد مدرن ایران هم سرریز شد (فیلم)
  • قدیمی ترین سد مدرن ایران هم سرریز شد | ویدئو
  • میمند شهر ملی شیشه گری
  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن
  • ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی
  • متلاشی شدن باند مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • وقتی یوهان کرایوف در دهه ۷۰ میلادی مانند یک فوتبالیست مدرن بازی می کرد / فیلم