Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ معاون اقتصادی استاندار در نشست بررسی وضعیت ساماندهی مبادلات در بازارچه‌های غیررسمی موقت مرزی و چگونگی فعالیت مرزنشینان که با حضور دکتر دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور، فرماندار پاوه و مدیران و مسئولان شهرستان در بخشداری نوسود برگزار شد: اظهار داشت: آغاز مجدد فعالیت رسمی تجارت مرزنشینان طی چند ماه اخیر محصول پیگیری جناب آقای دکتر دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور است و بسیاری از مشکلات فعلی _علیرغم موانع موجود در سایر دستگاه‌های اجرایی _ با پیگیری‌های مداوم ایشان حل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استان‌های غربی کشور جزو استان هایی هستند که به دلیل درگیری ۸ ساله با جنگ تحمیلی و تخریب زیرساخت ها و جبران نشدن عقب ماندگی ها تا حدودی از روند توسعه جا مانده اند که اثرات آن در برخی شاخص های اقتصادی نمایان است.

باباخانی ادامه داد: راه حل بلند مدت و نهایی رفع مشکلات در اولویت قرار گرفتن توسعه نوار مرزی و ایجاد اشتغال پایدار برای مرزنشینان است و باید به دنبال طرح هایی بود که این محرومیت را رفع کند و یکی از این راه‌حل‌ها در توانمندسازی، توسعه سرمایه گذاری، تسهیلات ارزان قیمت و ارائه مشوق های جذاب سرمایه گذاری است.

معاون استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه همزمان با برنامه ریزی و ریل گذاری برای توسعه نوار مرزی ضروری است مشکلات تجارت مرزنشینان به‌ عنوان راه حل موقت برطرف شود در ادامه افزود: در شرایط فعلی تخفیف سود بازرگانی مبادلات مرزی رسمی قابل رقابت با روش غیرقانونی نیست و لازم است تخفیف سود بازرگانی متناسب با تغییرات قیمت ها افزایش یابد تا روش غیرقانونی واردات کالاهای مجاز متقاضی نداشته باشد.

وی افزود: یکی از مشکلات دیگر اين است که‌ به‌ دلیل‌ رویه سخت واردات کالا برای مرزنشینان در وضعیت فعلی کالا به صورت تجمیعی توسط تجار وارد می شود که منجر به حذف بخش عمده ای از سود مرزنشینان می شود لذا بهترین راه برای کسب درآمد حداکثری مرزنشینان از اجرای این طرح تسهیل واردات انفرادی و حذف رویه های پیچیده برای مرزنشینان واجد شرایط است.

وی عنوان کرد: کمبود نیروی انسانی در گمرکات و تکمیل نشدن زیرساخت مرزهای دو مشکل دیگر در مسیر اجرای طرح تجارت مرزنشینان است.

باباخانی تاکید کرد: طولانی بودن روند ترخیص کالا باعث شده با وجود صرفه اقتصادی واردات قانونی کالا، افراد به دنبال راه سریعتر وارد کردن کالا از طریق قاچاق هستند.

معاون استاندار در بخش دیگری از سخنانش به موضوع امکان تردد مسافری از مرز شوشمی پرداخت و گفت: شوشمی در کشور یک مرز رسمی است ولی باید از طریق وزارت خارجه تلاش شود که طرف عراقی هم این مرز را به رسمیت بشناسد و امکان تردد مسافری فراهم گردد.

 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه کولبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۱۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد

قاسم عسکری‌نسب  اظهار داشت: مزیت‌ها و قابلیت‌های یک بندر موفق باید به گونه‌ای طراحی، اجرا و مدیریت گردد تا زمینه ارتباط حمل و نقل چند وجهی با تاکید بر دو قید اصلی «کاهش هزینه» و «مدیریت هزینه» فراهم شود.

وی در خصوص مطالعات شبکه داخلی ریل بندر شهید بهشتی در بندر چابهار گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های بسیار مهم از دیدگاه سازمان و از اولویت‌های راهبردی دولت در قالب طرح توسعه سواحل مکران است که ضرورت دارد با حساسیت بالا و از طریق تعامل با پروژه‌های بالادستی استان و سواحل مکران تکمیل و اجرایی شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بندر راهبردی چابهار علاوه بر داشتن حوضچه آرامش وسیع، کانال عریض و عمیق با عمق متوسط منفی ۱۶ متر با کمترین نرخ رسوب گذاری، مجهز به حدود ۲ هزار متر طول اسکله با ظرفیت هست میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا در سال در پایان فاز نخست توسعه که شامل اسکله‌های کانتینری، جنرال کارگو، رو رو، نفتی و پتروشیمی، زیرساخت‌های انبار تخصصی فله، سیلو‌های مکانیزه غلات، سایت ضدعفونی کامیون و تجهیزات مدرن و استراتژیک تخلیه و بارگیری کالا از جمله مکنده‌های غلات با ظرفیت ۶۰۰ تن بر ساعت است.

بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد

عسکری نسب ادامه داد: با اضافه شدن زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی در افق پایان فاز دوم توسعه بندر، ظرفیت آن به بیش از ۲۲ میلیون تن کالا در سال خواهد رسید و پیش بینی می‌شود این بندر به عنوان یک کانون تجاری بین المللی در منطقه و جهان مطرح خواهد شد و می‌تواند سهم کشور ایران را در حوزه جابجایی کالا و مسافر به نحوه چشم گیری ارتقا دهد.

وی با اشاره به موقعیت بندر چابهار به دلیل قرارگیری در خارج از تنگه هرمز و خلیج فارس و توجه ویژه به این بندر استراتژیک علی الخصوص در برنامه هفتم توسعه کشور خاطرنشان کرد: یکی از مولفه‌های توسعه بندر چابهار اتصال این بندر به شبکه سراسری ریلی در نظر گرفته شده شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بندر چابهار می‌تواند دروازه ترانزیتی کشور‌های عضو CIS و افغانستان باشد گفت: این بندر نزدیک‌ترین مسیر دریایی به کشور‌های جنوب شرقی آسیا، اروپا و آفریقا محسوب می‌شود که نقش مهمی در کریدور شمال و جنوب ایفا می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • تمرکز همدان بر توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش