Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@23:55:38 GMT

تصمیم پنتاگون علیه چین؛جنگ سرد یا گرم؟

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۲۰۲۳

تصمیم پنتاگون علیه چین؛جنگ سرد یا گرم؟

به گزارش تابناک؛ تارنمای خبری روسی اسپوتنیک روز شنبه با پرداختن به این موضوع نوشت: در دوران جنگ سرد، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مجموعه آموزش ها و تدابیر نظامی را در پس پرده و در اروپای غربی به منظور راه انداختن جنگ های نامنظم در صورت تهاجم شوروی در پیش گرفته بود. اکنون فردی که قرار است معاونت وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) را در اختیار بگیرد، این روش را قصد دارد تا در مورد تایوان و در مقابله با چین در پیش گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسپوتنیک در ادامه گزارش داد: «کریستوفر مائر» فردی که از سوی جو بایدن برای تصدی معاونت وزارت دفاع آمریکا به کنگره معرفی شده است، در جلسه استماع کمیته خدمات نظامی سنا گفت که وی قویا خواهان کمک به نظامیان تایوان در بالابردن توان آنها در زمینه جنگ های نامنظم است.

این رسانه روسی افزود: مائر در این جلسه گفت، آمریکا باید به نیروهای تایوانی جنگ های چریکی را در صورت تهاجم احتمالی چین به این منطقه آموزش دهد.

اسپوتنیک در ادامه افزود: نامزد پیشنهادی رئیس جهوری آمریکا برای سمت معاونت وزیر دفاع در جلسه استماع پنجشنبه گذشته گفت که نباید درباره قابلیت های متعددی که وجود دارد بخصوص در زمینه (آموزش) نیروها تردید کرد.

اسپوتنیک گزارش داد: سخنان مائر در برگیرنده نقطه نظرات «جاش هاویلی» سناتور جمهوریخواه از ایالت میسوری است که برپای اقدامات گذشته در کشورهای حوزه بالتیک چنین دیدگاهی و گزینه ای برای تایوان جهت مقابله با چین مدنظر قرار گرفته است.

این رسانه روسی افزود: نامزد معرفی شده دولت بایدن برای احراز سمت معاونت پنتاگون نسبت به یک حمله احتمالی آبی خاکی از سوی چین به تایوان به شدت ابراز نگرانی می کند، زیرا که نیروی دریایی چین طی سال های اخیر بطرز قابل توجهی توسعه و پیشرفت یافته و مجهز به ادوات سنگین نظامی از جمله ناوهایی که امکان حمل بالگرد با خود را برای انجام چنین عملیاتی داشته باشند، برخوردار است.

این گزارش می افزاید: روابط بین آمریکا و تایوان در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ به نهایت خود رسیده بود، درحالی که پکن تایوان را بخشی از خاک خود می داند اما آمریکا با مداخله در امور چین از تایوان حمایت می کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 شورای نگهبان محسن رضایی مجید شهریاری نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جنگ سرد پنتاگون جنگ سرد یا گرم انتخابات 1400 شورای نگهبان محسن رضایی مجید شهریاری نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۲۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اخبار از اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه

تظاهراتهای دانشجویان حامی فلسطین در چندین دانشگاه در ایالات متحده آمریکا در اعتراض به جنگ غزه و سیاستهای کاخ سفید در این زمینه همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاههای آمریکا همچنان ادامه دارد و شب گذشته پلیس در داخل دانشگاه اوهایو در مقابل دانشجویان به زور متوسل شد.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که پلیس با استفاده از زور دانشجویان معترض و حامی فلسطین را بازداشت می‌کند و از آنها می‌خواهد که محوطه را ترک کنند.

علیرغم ویدئوها و تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی، دانشگاه ایالتی اوهایو هرگونه دستگیری معترضان و دستور به متفرق شدن آنها را رد کرده است.

روز پنجشنبه پلیس در «بوستون» و لس‌آنجلس» نیز گزارش داد اقدام به دستگیری تظاهرات‌کنندگان در دانشگاه‌های این شهرها کرده‌اند. دست‌کم یک دانشگاه هم اعلام کرد که محوطه خود را بسته و حضور در آن را ممنوع اعلام کرده است.

روز چهارشنبه تظاهرات‌ها در محوطه دست‌کم دو دانشگاه به درگیری تظاهرات‌کنندگان با پلیس منجر شد. یک دانشگاه هم محوطه خود را تا آخر هفته به حالت تعطیل درآورد.

دانشجویان خواستار آن هستند که دانشگاه‌ها همکاری خود را با هر شرکتی که در پیشبرد عملیات‌های نظامی اسرائیل در غزه نقش دارد قطع کنند.

طبق گزارش سی‌ان‌ان تظاهرات‌ها در بسیاری از دانشگاه‌ها توسط ائتلافی از گروه‌های دانشجویی سازمان‌دهی شده‌اند.

این گروه‌ها تا حد زیادی مستقل از هم عمل می‌کنند اگرچه برخی از دانشجویان می‌گویند تظاهرات‌ها در دیگر دانشگاه‌ها الهام‌بخش آنها بوده است.

دانشگاه کلمبیا که اعتراضات از این دانشگاه آغاز شد پنج شنبه به وقت محلی اعلام کرد که در مذاکرات با دانشجویان در پردیس منهتن پیشرفتهایی حاصل شده است.

علیرغم تصاویر منتشر شده از بازداشت دهها دانشجو این دانشگاه گزارشها درباره فراخواندن پلیس به دانشگاه از پنج شنبه شب تا جمعه را رد کرده است.

دانشگاه کالیفرنیا نیز تحت فشار دانشجویان حامی فلسطین و افکار عمومی اعلام کرده که اطراف محل تحصن معترضان موانع فلزی قرار داده تا امنیت آنها را تامین کند.

پیش از این گزارشهایی از بازداشت در دیگر دانشگاههای آمریکا از جمله در تگزاس و کالیفرنیای جنوبی نیز منتشر شده بود.

دانشگاه ایندیانا نیز امروز اعلام کرد که پلیس این ایالت ۳۳ نفر را به دلیل ممانعت از جمع کردن چادرهای معترضان بازداشت کرده است.

دانشجویان برای تحصن شبانه روزی اقدام به برپا کردن چادر در محوطه‌های برخی دانشگاهها کرده‌اند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • آمریکا از تحریم یک گردان اسرائیلی عقب نشینی کرد
  • آخرین اخبار از اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین 
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا