Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در یک عملیات تهاجمی بزرگ موفق شدند بر بیش از 40 پایگاه نظامی در محور جیزان در جنوب عربستان سعودی تسلط پیدا کنند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، مرکز اطلاع رسانی جنگی یمن اعلام کرد که نیروهای صنعا با انجام عملیات هجومی گسترده ای که یگان‌های رزمی مختلفی در آن شرکت داشتند، بر بیش از چهل موضع نظامی در محور جیزان واقع در عمق عربستان مسلط شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش مرکز اطلاع رسانی جنگی یمن، ارتش و کمیته های مردمی عملیات هجومی گسترده ای در محور جیزان انجام دادند که در نتیجه آن، ده ها موضع آزادسازی شدند و نیروهای ارتش سعودی و مزدوران ائتلاف متجاوز مستقر در این مواضع شکست خوردند و تلفات و خسارت‌های سنگینی به نیرو‌ها و تجهیزات نظامی آنان وارد شد.
مرکز اطلاع رسانی جنگی یمن افزود: ساعت 3 بعد از ظهر روز شنبه تصاویر بیشتری از جزئیات عملیات نظامی گسترده در جبهه جیزان که یگان‌های رزمی مختلفی در آن شرکت داشتند‏‌‏، به نمایش گذاشته خواهد شد.
عابد الثور کارشناس نظامی اظهارداشت: دشمن سعودی چاره‌ای جز استفاده از نیرو‌های مزدور خارجی به ویژه در جیزان ندارد، عملیات دشمن در همه جبهه‌ها شکست خورده. عادت رژیم سعودی این است که نشان دهد هنوز هم از قدرت برخوردار است در حالی که در جنگ چیزی برای ارائه ندارد.
احمد المختفی روزنامه نگار یمنی تصریح کرد: معتقدم که صبر راهبردی ارتش و کمیته‌های مردمی رو به پایان است، زیرا حملات بزرگی آغاز شده که به جنگ پایان می‌دهد.
عزیز راشد تحلیلگر نظامی گفت: واقعیت نظامی موجود در زمین به نفع ارتش یمن است دشمن روز به روز عقب نشینی می‌کند بنابراین تسلط میدانی در زمین و هوا با نیرو‌های یمنی است.
از سرگیری شدید درگیری‌های نظامی پس از آن صورت می‌گیرد که مذاکرات غیرمستقیم در عمان نتیجه‌ای نداشت و عربستان و آمریکا نتوانستند به عنوان نخستین گام محاصره و حملات را متوقف کنند.

پیروزی‌ها و دستاورد‌های بزرگ نیروهای یمنی در جبهه جیزان
جنبش انصار الله یمن از تسلط مبارزان یمنی بر ده‌ها موضع نظامی در عمق خاک عربستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جنبش انصار الله یمن روز جمعه از تسلط مبارزان یمنی بر ده‌ها موضع نظامی در عمق خاک عربستان خبر داد.
جنبش انصار الله یمن تاکید کرد تلفاتی به نیرو‌های ائتلاف متجاوز وارد کرده و پیروزی‌ها و دستاورد‌های بزرگی در جبهه جیزان در جنوب غرب عربستان بدست آورده است.
مرکز اطلاع رسانی جنگی یمن اعلام کرد مبارزان یمنی دست به عملیات هجومی گسترده در محور جیزان زدند که به آزاد سازی بیش از 40 موضع در این جبهه منجر شد.
این مرکز تاکید کرد نیرو‌های ارتش سعودی و مزدوران ارتش سودان (ائتلاف عربی) و نیز مزدوران متجاوز (اشاره به نیرو‌های وابسته به دولت مستعفی منصور هادی) مستقر در جبهه جیزان متحمل شکست شدند و تلفات و خسارت‌های سنگینی به نیرو‌ها و تجهیزات نظامی آنان وارد شد.
مرکز اطلاع رسانی جنگی یمن افزود: ساعت 3 بعد از ظهر روز شنبه تصاویر بیشتری از جزئیات عملیات نظامی گسترده در جبهه جیزان که یگان‌های رزمی مختلفی در آن شرکت داشتند‏‌‏، به نمایش گذاشته خواهد شد.
این در حالی است که هیئتی از جنبش انصار الله روز جمعه با مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن درباره امکان تسریع روند اجرای توافقنامه آتش بس در این کشور گفتگو کرد.
جنبش انصار الله همکاری و تعامل خود با تلاش‌ها و درخواست‌ها برای برقراری صلح در یمن را به لغو محاصره فرودگاه بین المللی صنعا و لغو محدودیت‌ها برای ورود کشتی‌ها به بندر الحدیده مشروط دانست.
شبکه تلویزیونی المسیره از نبرد تن به تن نیروهای مشترک یمنی با متجاوزان سعودی در جبهه جیزان تصاویر استثنایی پخش کرد. این شبکه همچنین از عملیات نظامی گسترده نیروهای مشترک یمنی در محور جیزان و آزادسازی ده ها نقطه تصاویری پخش کرد.
شبکه تلویزیونی المیادین نیز گزارش داد، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از آزادسازی بیش از 40 مقر نظامی دشمن در محور مرزی جیزان و سیطره کامل بر آن خبر داد و اعلام کرد این دستاورد مهم نظامی در یک عملیات تهاجمی گسترده با حضور یگان‌های متنوع جنگی کسب شد.
سازمان تبلیغات جنگ ارتش یمن افزود در این عملیات که در عمق خاک سعودی انجام گرفت، نیرو‌های ارتش سعودی و مزدوران سودانی و مزدوران ائتلاف متجاوز تار و مار شده و خسارت‌های سنگین جانی و تجهیزاتی را متحمل شدند.

حمله پهپادی نیروهای یمنی به پایگاه هوایی ملک خالد
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن در عملیاتی تهاجمی پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط را با دو فروند پهپاد قاصف 2k با دقت هدف قرار داد.
وی افزود: این حمله در چارچوب حق قانونی و طبیعی ما در پاسخ به تجاوزگری ها و محاصره مستمر ائتلاف متجاوز سعودی علیه ملت عزیز یمن انجام گرفت.

هشدار انصارالله به سعودی‌ها درباره عملیات فلج کننده در عمق خاک عربستان
محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن به متجاوزان سعودی‌ها درباره عملیات فلج کننده در عمق خاک عربستان هشدار داد .
شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن در مصاحبه با خبرنگار این شبکه گفت: عملیات در خمیس مشیط، سرآغاز عملیات گسترده‌تر است. اگر صلح برقرار نشود، عملیات ما در عمق خاک عربستان ادامه خواهد داشت و پاسخ سخت تری خواهیم داد.
الحوثی افزود: درباره عملیات ”درد بزرگ“ هشدار می‌دهیم و عملیات امروز با وجود همه گستردگی، وارد مرحله وارد آوردن ”درد بزرگ“ (به سعودیها) نشده است. اگر آنچه را که عبدالملک بدرالدین درباره عملیات درد بزرگ سخن گفت، رخ دهد عربستان کاملا فلج و با ورشکستگی مالی روبرو خواهد شد. معتقدیم نماینده ویژه سازمان ملل، تسهیل کننده تحقق اهداف آمریکایی‌ها و سعودیهاست. اگر جدیتی برای متوقف کردن تجاوزگری و پایان محاصره نباشد، صلح برقرار نخواهد شد.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن ارتش و کمیته های مردمی عمق خاک عربستان جنبش انصار الله شبکه تلویزیونی ائتلاف متجاوز درباره عملیات جبهه جیزان موضع نظامی محور جیزان نیرو ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۲۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه

نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در استان حمص در مرکز سوریه را منهدم کرد.

به گزارش ایسنا، وادیم کولت، معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) اعلام کرد: در حملات نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی که منطقه التنف را ترک کرده و در مناطق کوهستانی جبال العمور در استان حمص مخفی شده بودند که دسترسی به آن دشوار است، منهدم کردند.

کولت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: طی روز گذشته هفت حمله به مواضع نیروهای ارتش سوریه توسط گروه‌های تروریستی «جبهه النصره» و «حزب اسلامی ترکستان» در منطقه کاهش تنش در ادلب، یک حمله در استان حلب، چهار حمله در استان ادلب و ۲ حمله در استان لاذقیه انجام شده است.

طبق گزارش اسپوتنیک، ۲۱ آوریل روسیه اعلام کرد ائتلاف بین‌المللی آمریکا در سوریه ۲ بار پروتکل عدم درگیری را نقض کرد و پروازهایی را بدون هماهنگی روسیه انجام داد.

گروه‌های تروریستی در سوریه گاهی حملاتی را به غیرنظامیان و مقرهای ارتش سوریه انجام می‌دهند و ارتش سوریه و روسیه با این حملات مقابله می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه
  • هر پایگاه یا سرزمینی که از آن به یمن حمله شود، هدف قرار می‌گیرد
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه/ ۲ نفر کشته شدند
  • سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند
  • ضرب و شتم نظامیان زن اسرائیلی بعد از امتناع از حضور در ارتش
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح