Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ علیرغم نوسان قیمت فلزات گرانبها در هفته گذشته، وضعیت فنی هر دو فلز همچنان صعودی است. بر این اساس، معاملات آتی طلای ژوئن با ۷.۶۰ دلار افزایش به قیمت ۱۹۰۳.۵۰ دلار در هر اونس و نقره آتی جولای در بازار کومکس نیویورک با ۰.۰۹ دلار افزایش به قیمت ۲۷.۹۳ دلار در هر اونس معامله شد.

از جمله داده‌های اقتصادی ایالات متحده که بر روند بازارها تاثیرگذار بوده می‌توان به مصرف شخصی ماه آوریل یا هزینه مصرف کننده اشاره کرد که بیانگر افزایش ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصدی هزینه‌هاست و مطابق با پیش‌بینی ۰.۵ درصدی بوده که در ماه مارس برآورد شده بود. بر این اساس شاخص قیمت مصرف کننده / هزینه شخصی در ماه آوریل ۰.۶ درصد نسبت به ماه مارس و ۳.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. واکنش بازار فلزات گرانبها نسبت به این داده اقتصادی چندان قابل توجه نبوده است.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روندی باثبات داشتند. در ایالات متحده آمریکا هر سه شاخص اصلی روند صعودی خود را ادامه دادند. روند حرکت بازارهای سهام بیانگر آن است که در هفته گذشته سرمایه‌گذاران نگرانی کمتری نسبت به روند افزایشی تورم در ماه‌های آینده در ایالات متحده و دیگر اقتصادهای بزرگ جهان داشته‌اند.

در بازارهای کلیدی خارجی، شاخص دلار آمریکا افزایش یافت. نفت خام نیمکس هم با در پیش گرفتن روند افزایشی در نزدیکی بالاترین سطح قیمت سال جاری و به قیمت ۶۷.۲۵ دلار در هر بشکه معامله شد. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده نیز در محدوده ۱.۶۱۱ درصدی مورد معامله قرار گرفت.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلای ژوئن در میان روند افزایشی قیمت دو ماهه در نمودارهای میله‌ای روزانه از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردارند. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه ژانویه یعنی ۱۹۶۹.۱۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی کامل ۱۸۵۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا ۱۹۰۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت هفته یعنی ۱۹۱۳.۳۰ دلار در هر اونس است در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا در کمترین سطح قیمت هفته یعنی ۱۸۷۳.۲۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم ۱۸۶۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند صعودی معاملات آتی نقره جولای در نمودارهای میله‌ای روزانه برقرار و این معاملات همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه فوریه یعنی ۳۰.۰۱۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی فنی ۲۶.۷۸ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره ۲۸ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۲۸.۳۴ دلار در هر اونس قرار گرفته در حالی که سطح پشتیبانی نخست ۲۷.۲۶۵ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم ۲۷ دلار در هر اونس مشاهده شده است. 

پربیننده ترین تصمیم روحانی برای عزل همتی / مقاومت رییس کل در برابر کاهش تصنعی نرخ ارز بورس تنها بازار منفی هفته اول خرداد / بیشترین بازدهی برای خریداران سکه کاهش قیمت طلا در روند اصلاحی / فلزات گرانبها عقب نشینی کردند قیمت دلار ۸ خرداد ماه۱۴۰۰ پیش بینی قیمت طلا با نگاه به مذاکرات و انتخابات / چرا سرمایه‌ گذاری در طلا و سکه جذابیت ندارد؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طلا انتخابات ۱۴۰۰ دلار در هر اونس و سطح بالاترین سطح قیمت فلزات گرانبها ایالات متحده سطح پشتیبانی روند صعودی سطح مقاومت هدف بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۲۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، در این مطلب قصد داریم تا گزارش فروش ماهانه گروه اوره و متانول که شامل ۸ نماد می‌باشد را مورد بررسی قرار دهیم. در این گروه نماد زاگرس برای سومین ماه پیاپی روند صعودی فروش خود را حفظ کرد.  ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Iwt

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها