Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@04:03:05 GMT

نوبت‌دهی هوشمند برای تزریق واکسن در اردبیل

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۲۴۹۵

نوبت‌دهی هوشمند برای تزریق واکسن در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از نوبت‌دهی هوشمند برای تزریق واکسن در این استان خبرداد.

شهرام حبیب‌زاده 8 خرداد در جلسه هماهنگی تزریق واکسیناسیون در شهر اردبیل اظهار کرد: ما با اولویت تزریق واکسن را برای گروه‌های سنی پرخطر و بالای 80 سال انجام دادیم و هم اکنون نیز گروه سنی 70 تا 80 سال در اولویت واکسیناسیون قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: برای کاهش خطرات ناشی از حضور نابهنگام گروه‌های سنی سالخورده در مراکز بهداشتی، تصمیم گرفتیم تا در قالب سامانه سلامت نوبت‌دهی هوشمند را با هدف تزریق به موقع واکسن برای گروه‌های سنی سالخورده و پرخطر شاهد باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت:‌ از طریق این سامانه به صورت هوشمند زمان مراجعه افراد از طریق تلفن همراه به اطلاع خود آنها و خانواده‌هایشان می‌رسد تا بدون تأخیر و تعلل بتوانند در موعد مقرر تزریق واکسن را انجام دهند.

حبیب‌زاده افزود: سالخوردگانی که از تزریق واکسن در مرحله قبلی جا مانده‌اند، می‌توانند در نوبت‌دهی جدید به صورت هوشمند مشارکت کرده و تزریق واکسن خود را به انجام برسانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امیدواریم تا پایان خردادماه برای گروه‌های سنی 50 به بالا به صورت کامل و صد درصد عملیات واکسیناسیون به انجام رسیده و مشکلات و نارسایی‌های احتمالی رفع شود.

حبیب‌زاده اضافه کرد: با ورود واکسن داخلی از اوایل تابستان برای گروه‌های سنی دیگر نیز واکسیناسیون عمومی انجام خواهد شد که تلاش می‌کنیم از ظرفیت سالن‌های بزرگ ورزشی و مجموعه‌ سوله‌های دستگاه‌های اجرایی با هدف واکسیناسیون عمومی استفاده کنیم.

وی در مورد برنامه کشوری برای واکسیناسیون معلمان و دانش‌آموزان تا آغاز سال تحصیلی نیز بیان کرد: با تصمیم وزارت بهداشت این گروه‌های شغلی نیز در اولویت قرار خواهند گرفت و امیدواریم شرایط مناسبی را تا آغاز سال تحصیلی آینده در سطح استان شاهد باشیم.

حبیب‌زاده به فروکش کردن بیماری کرونا در موج چهارم اشاره کرد و ادامه داد: نباید از شروع موج جدید این بیماری غفلت کنیم چرا که همچنان بیمارستان‌های استان شرایط سختی را سپری می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: شهرهای اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، خلخال و گرمی رنگ نارنجی دارند و مابقی شهرها نیز رنگ زرد به خود گرفتند و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرایطی را فراهم کنیم تا خطر کرونا در سطح استان به حداقل برسد.

/ایسنا

اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: برای گروه های سنی تزریق واکسن حبیب زاده نوبت دهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۲۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام طرح نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال برای ۶۱۱ کودک زیر ۵ سال

ابراهیم شکیبا، معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از انجام طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق و کانون‌های پرخطر استان در راستای ریشه‌کنی فلج اطفال با خوراندن ۲ قطره واکسن خبر داد.

وی گروه هدف را کودکان زیر ۵ سال متولیدن ۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ به بعد اعلام کرد و گفت: این طرح به صورت خانه به خانه و با مراجعه به درب منزل در ۲ نوبت انجام می‌شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه زمان نوبت اول را از ۲ الی ۴ اردیبهشت‌ماه اعلام و بیان کرد: این مرحله توسط ۵۷ تیم عملیاتی سه نفره بهداشتی (ناظر، واکسیناتور و راننده) برای تعداد ۶۱۱ کودک زیر ۵ سال در سطح استان در حال انجام است.

وی گفت: مرحله دوم از ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مناطق و کانون‌های پرخطر سطح استان آغاز و تا یکم خردادماه به‌طول می‌انجامد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • انجام طرح نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال برای ۶۱۱ کودک زیر ۵ سال
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست