Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاثیرات و نتایج مذاکرات/ انتخابات ۱۴۰۰/ واکسن داخلی کرونا از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، موضوع مذاکرات وین و تاثیرات روند پیشرفت آن بر مسائل داخلی از جمله انتخابات و تصویب FATF از مسائل مهم خبری این روزهاست که تحلیل های مختلفی در این رابطه مطرح می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک دیپلمات پیشین کشورمان بر حل مشکلات مربوط به تصویب FATF همزمان با به نتیجه رسیدن مذاکرات وین ابراز امیدواری میکند و تئوری های مختلفی را در این باره مطرح میکند.

به اعتقاد سید جلال ساداتیان، این نگاه خوش بینانه وجود دارد که هم زمان با به نتیجه رسیدن مذاکرات وین، سازوکار  FATF نیز در کشور تصویب شود تا ما بتوانیم از مزایای برجام به نحو کامل تری استفاده کنیم. البته این نگاه نیز  وجود دارد که مذاکرات وین به نتیجه برسد ولی همچنان FATF در کشور تصویب نشود و تصمیم گیری در مورد آن به ماه های بعد موکول شود. نگاه بد بینانه نیز این است که مذاکرات در وین به نتیجه نرسد و موضوع FATF نیز در کشور به نتیجه نرسد.

درمورد تاثیرات متقابل انتخابات ریاست جمهوری ایران و مذاکرات وین بر یکدیگر نیز، مجید عباسی، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی می گوید: معتقدم قطعا مذاکرات و نتایج آن بر انتخابات ریاست جمهوری تاثیر دارد و نتیجه آن به لحاظ روانی در جو جامعه و قیمت ارز و غیره اثر می گذارد. موفقیت در مذاکرات وین به سود جناح یا جناح هایی است که با دولت فعلی همسو هستند.

انتشار خبری در بی بی سی مبنی بر اینکه عباسعلی کدخدایی به صادق آملی لاریجانی درباره رد صلاحیت‌ها تذکر داده، واکنش توییتری سخنگوی شورای نگهبان در پی داشت.

کدخدایی با تاکید براینکه هیچ گاه نباید به بنگاه دروغ پراکنی بی بی سی اعتماد کرد، نوشت: بی بی سی همچنان دست از دروغ پردازی بر نمی دارد، آن هم دروغ شاخ دار و البته مثل همیشه دنبال ماهیگیری از آب گل آلود است. وقتی با سوء استفاده از دو واژه تذکر و متذکر شدن، آن را دستمایه اخبار کذب قرار می دهد خود دلیلی است بر اینکه هیچ گاه نباید به این بنگاه دروغ پراکنی اعتماد کرد!

به گفته یک عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری هم مقررشده است که مناظره‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در روزهای هفدهم، بیست و یکم خرداد ماه(دوشنبه و جمعه هفته آینده)و بیست و پنجم خرداد ماه (سه شنبه دوهفته دیگر)توسط آقای مرتضی حیدری اجرا شود.

انتشار زندگینامه و فعالیت های علیرضا زاکانی از سوی ستاد انتخاباتی این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از جمله اخبار انتخاباتی مورد توجه مخاطبان بود.

اعلام اسامی هفت کاندیدایی که از سوی شورای نگهبان صلاحیتشان برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم احراز شده و مشخص شدن زمان برنامه‌های رادیو و تلویزیونی این کاندیداها، اظهارات رهبری دریاره انتخابات، انتقادها به تصمیم شورای نگهبان، نامه رئیس‌جمهور به رهبری درباره این موضوع و واکنش نامزدهای احراز صلاحیت نشده، از جمله موضوعات بسته مهم‌ترین اخبار انتخاباتی هفته گذشته بود که گزارش کامل آن را می توانید اینجا بخوانید.

برخی اخبار دیگر مرتبط با انتخابات و نامزدها را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

توصیه بذرپاش به کاندیداها برای مطالعه ۷ قانون مرتبط با تولید

بیانیه موسسه اقتصاد مقاومتی در حمایت از کاندیداتوری رئیسی

نظام چند نرخی باید از بین برود

شعار دولت من «تعامل، از خانه تا جهان» است

می توان حماسه ای دیگر از جنس دوم خرداد آفرید

هرکس قصد خدمت دارد برای معیشت فکری کند

بررسی ابعاد امنیتی انتخابات ریاست جمهوری در دستور کمیسیون‌های تخصصی

سر دادن وعده های دروغین مردم را مایوس می کند

قصد حمایت از هیچ کدام از کاندیداها را ندارم

برخی از آنان که ردصلاحیت شدند دنبال دوقطبی «تحریم» و «مشارکت» هستند

مردم با مشارکت در انتخابات فرصت تعیین سرنوشت را از دست ندهند

ستاد اصلاح‌طلبان حامی رئیسی آغاز به کار کرد

انتخابات باید با نگاه انقلابی برگزار شود و نه نگاه غربی

***

اظهارات رییس جمهور درباره روند واکسیناسیون در کشور و زمان ورود واکسن داخلی کرونا به بازار از خبرهای پرمخاطب امروز بود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با تاکید بر اینکه مردم نباید پولی برای واکسن پرداخت کنند، اظهار کرد: دولت‌ها در جهان به هر قیمتی واکسن را تهیه می‌کنند. در داخل هم از اواخر خرداد واکسن داخلی ما به بازار می‌آید و واکسیناسیون آغاز شود و آنوقت دست ما باز می‌شود شرایط بهتری را در تیرماه برای انجام واکسیناسیون خواهیم داشت.

طرح "ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور" از دیگر موضوعات مهم خبری امروز بود که قرار است در دستور کار این هفته کمیسیون قضایی قرار گیرد.

موسی غضنفرآبادی در این باره توضیح میدهد که این طرح موارد و مباحث مفصلی دارد که فعلا به جزئیات کامل آن نمی پردازم، هدف این طرح این است که مدیران و مسئولانی که خدایی نکرده اتهامی متوجهشان باشد تا مدتی نتوانند از کشور خارج شوند، موضوع اتهام ها و جزئیات این موضوع هم از سوی طراحان مشخص شده است، در واقع این طرح متوجه مسئولان و مدیرانی است که اتهام متوجه آنها باشد و در خصوص مدیران و مسئولانی که شرایط مورد نظر این طرح را نداشته باشند چنین بحثی مطرح نیست.

گزارش ایسنا به مناسبت روز جهانی «صلح‌بانان سازمان ملل» یا همان «کلاه‌ آبی‌ها» که با عضویت در یگان‌های حافظ صلح کشورهای خود، در عملیات‌های صلح سازمان ملل شرکت کردند و جان خود را در راه صلح از دست دادند نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

همچنین، امروز هشتم خردادماه شصت و هشتمین سالگرد بزرگداشت چهلمین روز ترور سرلشگر محمود افشارطوس، رییس شهربانی دولت مصدق در سال ۱۳۳۲ است که گزارش ایسنا به همین مناسبت با عنوان "کدام تیمسار پهلوی مانع قتل دکتر مصدق شد؟" هم از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مذاكرات وين انتخابات رياست جمهوري واکسن کرونا انتخابات ریاست جمهوری مذاکرات وین گزارش ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۲۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی گفت: با وجود اینکه زمان محدودی در فدراسیون هستم، اما باید از هر ثانیه این فرصت برای کمک بهینه به ورزشکاران استفاده کنم. - اخبار ورزشی -

پژمان معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی اظهار داشت: برای مشخص شدن زمان مجمع، باید قوانین و قواعد را رعایت کنیم. یکی از این قواعد، برگزاری مجمع انتخاباتی 45 روز بعد از نشست هیئت رئیسه و مورد دوم برگزاری آن 75 روز بعد از انتخابات کمیسیون‌ها است. با توجه به همین موضوع، فکر می‌کنم انتخابات در نیمه خرداد برگزار شود، اما با توجه به تعطیلی 14 و 15 خرداد، به نظر می‌رسد که هفته سوم ماه آینده، زمان مناسبی برای برگزاری مجمع انتخاباتی باشد. تاریخ دقیقی در نشست هیئت رئیسه مشخص نشد، اما با هماهنگی با وزارت ورزش، قطعاً به زودی زمان انتخابات مشخص و اعلام خواهد شد.

وی درباره جلسه با ورزشکارانی که شانس کسب سهمیه المپیک دارند، گفت: جلساتی را با تفتیان، صابری، پیرجهان و رسولی داشتم و با توجه به عدم حضور فرزانه فصیحی و حمیده اسماعیل‌نژاد، قرار است با آنها از طریق فضای مجازی تماس بگیرم و صحبت کنم. ملی‌پوشانی که شانس کسب سهمیه دارند، پیشنهادات خود را ارائه کردند و برنامه مسابقاتی که می‌توان برای حضور در آنها اقدام کرد، ارائه شد.

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی ادامه داد: چند مشکل داریم؛ یکی از این مشکلات موضوع دریافت ویزای شینگن است که سخت شده است. زمان و مکان مسابقات و اردوها را دریافت و برنامه‌ها را تا 10 تیر ماه مصوب کردیم.

معتمدی تصریح کرد: با وجود اینکه زمان محدودی در فدراسیون هستم، اما باید از هر ثانیه این فرصت برای کمک بهینه به ورزشکاران استفاده کنم. قرار است در قالب یک کارگروه تخصصی با ورزشکاران قرارداد ببندیم و کارها را هرچه زودتر انجام دهیم.

وی درباره انتقاداتی که هر از چند گاهی از سوی حسین رسولی مطرح می‌شود و در پاسخ به این سؤال که آیا حقوق و پول این ورزشکار پرداخت شده است یا نه؟ گفت: تا جایی که اطلاع دارم، پول مصوب ماهیانه این ورزشکار پرداخت شده است. کمیته ملی المپیک هم حمایت‌های خوبی داشته، ولی ما بدون این حمایت‌ها نیز باید کارمان را انجام دهیم. درخصوص رسولی نیز معتقدم که مدل انتقادش مورد پسند نیست. ورزشکاران باید ابتدا مسائل و مشکلات را به فدراسیون منتقل کنند و اگر به نتیجه نرسیدند، مصاحبه انجام دهند. ورزشکارانی مثل رسولی الگوی نفرات جوان و نوجوان و حتی مدال‌آوران هستند و انتظار می‌رود که بزرگی کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه