Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@08:51:04 GMT

در مورد سفر به مشهد و قشم بیشتر بخوانید

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۲۷۲۱

در مورد سفر به مشهد و قشم بیشتر بخوانید

پارک کوهسنگی یکی از زیباترین و البته قدیمی ترین پارک های شهر مشهد است که توصیه حداقل یکبار به تماشای طبیعت آن بروید و از هوای مطبوعش بهره مند شوید .

پارک کوهسنگی در ارتفاعات شهر مشهد و در دامنه رشته کوه بینالود واقع شده است . و به همین خاطر دارای آب و هوایی خنک و چشم اندازی کوهستانی است  . این منطقه در همه ایام سال چشم اندازی زیبا دارد و به خصوص در فصل پائیز و زمستان منظره برفی آن بسیار زیباست .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
باید اضافه کنیم از پارک کوه سنگی تا شهر مشهد خیابانی سر سبز کشیده شده که یکی از معروف ترین و قدیمی ترین خیابان این شهر است . همچنین گفته می شود شاه عباس صفوی در این منطقه تاج گذاری نموده است . آرامگاه حکیم فردوسی توسی در ادامه سفر باتو  را با یکی از باشکوه ترین جاذبه های دیدنی این شهر آشنا می کند و پیشنهاد می کند حین اقامت در شهر مشهد زمانی را به بازدید از آن اختصاص دهید . مقبره حکیم فردوسی توسی  به یکی از جاذبه های دیدنی پر طرفدار در شهر مشهد تبدیل شده و سالانه میلیون ها بازدید کننده دارد . شاعر و حکیم بلند مرتبه ایرانی (حکیم فردوسی توسی ) در شهر توس به دنیا آمد ، و تمام عمر خود را در این شهر بسر کرد . وی چهل سال از عمر خود را صرف نوشتن شاهکار ادبی دنیا (شاهنامه) نمود و سبب فخر ایران و ایرانی شد . در این راه با اعراب روبرو شده و با فداکاری مایه سربلندی این آب و خاک و نژاد اصیل ایرانی شد .

 آرامگاه وی در تور مشهد در فاصله بیست کیلومتری از شهر مشهد واقع شده و از بخش های مختلفی نظیر موزه و کتابخانه و تالار اصلی تشکیل شده است . روستای عنبران و شهر زیبای طرقبه حالا که در بهترین فصل سال به این شهر زیبا سفر کرده اید ، بهتر است زمانی را به گشت و گذار در اطراف شهر مشهد و ییلاقات خوش آب و هوای آن اختصاص دهید . یکی از معروف ترین این مناطق ، ییلاق عنبران نام دارد . روستای عنبران در فاصله یک کیلومتری از شهر طرقبه قرار دارد و  منطقه ای سر سبز و پر از گل است . وجود گیاهان زیبا و خوشبو سبب شهرت عنبران شده و به همین خاطر این دشت را عنبران نامیده اند . البته شهر طرقبه نیز طبیعتی زیبا و خیره کننده دارد و پیشنهاد ی کنیم ناهار را در یکی از رستوران های سنتی آن میل کنید . جاذبه های دیدنی در جزیره قشم جزیره قشم یکی از زیباترین و بزرگترین جزایر کشورمان ایران است که در میان آبهای فیروزه ای خلیج فارس و تنگه هرمز قرار گرفته است و هم اکنون با پیشرفت های چشمگیر در صنعت توریسم به یکی از قطب های گردشگری ایران تبدیل شده است . اما همچنان جایگاه واقعی خود را بدست نیاورده و با وجود پدیده های شگفت انگیز بسیار از دید بسیاری از ایرانیان دور مانده است . پس اگر تا به امروزه به قشم سفر نکرده اید بهتر هر چه سریعتر مقدمات این سفر شگفت انگیز را مهیا نموده و در اولین فرصت به تماشای پدیده های خارق العاده آن بروید . باید افزود جزیره قشم با وسعتی معادل هزار و پانصد کیلومترمربع عنوان بزرگترین جزیره ایران و خلیج فارس دارد و برخی پدید ه های موجود در آن در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است . همچنین قیمت تور لحظه آخری سفر باتو را در سایت ببینید. جزیره قشم از دیرباز به خاک ایران تعلق داشته اما بارها و بارها به تصرف اقوام مختلف نظیر اعراب و پرتغالی ها و ... در آمده است . ما خوشبختانه و در نهایت دوباره به نقشه ایران بازگردانده شده است . اما باید اضافه کنیم که جزیره قشم دارای آب و هوایی گرم و مرطوب است و بهتر است سفر خود را تا پایان فصل تابستان به تاخیر بیندازید . زیرا بهترین زمان برای سفر به قشم ماههای سرد سال تا اواسط فصل بهار است . و در طول تابستان دارای هوایی گرم و بسیار شرجی بوده تا جائیکه تحمل آن برای مسافران دشوار خواهد بود . در ادامه شما را با برخی از مشهور ترین جاذبه های این جزیره آشنا می کنیم .  پس با ما همراه باشید : جزیره هنگام جزیره زیبای هنگام در تور قشم ، یکی از جاذبه های دیدنی این منطقه است که در فاصله کمی از قشم قرار دارد و به راحتی و با کرایه کردن قایق های مسافربری می توان در زمان کوتاهی به آن رسید . هنگام جزیره ای کوچک و بکر است و آب های فیروزه ای اطراف آن محل زندگی دسته های بزرگی از دلفین ها است . باید افزود جزیره هنگام تنها دو کیلومتر با قشم فاصله دارد و قایق های کوچک مسافربری که در امتداد ساحل قشم پهلو گرفته اند آماده اند تا شما را در اندک زمان و با دریافت مبلغی نه چندان زیاد به هنگام برسانند . هنگام رسیدن به جزیره هنگام ، منظره شن های طلائی و براق را می بینید که در زیر نور آفتاب می درخشند و آب های آبی و زلال اطراف محل بازی دلفین هاست .  می توانید برای ساعت ها در امتداد ساحل قدم زده و سپس به تماشای روستای تاریخی آن بروید .

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مشهد مقدس قشم جاذبه های دیدنی جزیره قشم شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۲۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان

مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: هشدار‌های هواشناسی اداره‌کل هواشناسی استان و خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی برای روز‌های آینده بیانگر شرایط ناپایدار جوی و دریایی خواهد بود.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی افزود: این سامانه سبب تشدید فعالیت سامانه بارشی در روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری خواهد شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: این سامانه همراه با رگبار شدید باران و رعد و برق همراه با تگرگ و تندباد لحظه‌ای خواهد بود و چهارشنبه در شهرستان‌های بستک، پارسیان، جزیره کیش، جزیره لاوان، جزیره سیری، ابوموسی، بندرلنگه، حاجی آباد و تنب بزرگ بیشترین فعالیت را خواهد داشت.

حسن زاده افزود: روز پنج شنبه نیز این سامانه بارشی در بندرعباس، بستک، خمیر، سیریک، بندرلنگه، پارسیان، تنب بزرگ، جاسک، ابوموسی، جزیره سیری حاجی آباد، رودان، بشاگرد، قشم، کیش، جزیره لاوان، میناب و هشتبندی فعالیت خواهد داشت. 

وی گفت: این سامانه سبب سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، احتمال خسارت در اثر تندباد لحظه‌ای و خسارت به محصولات کشاورزی می‌شود. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: بر اساس هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده شاهد فعالیت سامانه بارشی در پاره‌ای از نقاط استان از صبح چهارشنبه تا آخر وقت جمعه هفته جاری خواهیم بود. 

حسن زاده گفت: بر اساس این سامانه شاهد رگبار باران و رعدوبرق گاهی تندباد لحظه‌ای با احتمال تگرگ با تاکید بر سراسر استان از جمله در شهرستان‌های بندرعباس، خمیر، سیریک، جاسک، میناب، رودان، قشم، بشاگرد، حاجی‌آباد، بندرلنگه، ابوموسی، جزیره سیری، جزیره کیش، جزیره لاوان، بستک، پارسیان، تنب‌بزرگ، هشتبندی سواحل و ارتفاعات خواهیم بود. 

وی افزود: اثر مخاطره این سامانه آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال طغیان رودخانه‎های فصلی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها، احتمال آسیب به محصولات کشاورزی است و توصیه می‌شود از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌های فصلی، خودداری از صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع، اطمینان ازاستحکام سازه‌های سبک، احتیاط در تردد‌های جاده‌ای، محافظت از محصولات کشاورزی خودداری شود. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌های تابعه ضمن آمادگی کامل، هماهنگی لازم را به‌منظور فراهم‌نمودن تمهیدات لازم از جمله اطلاع‌رسانی و هشدار به‌موقع از طریق رسانه‌های محلی، رعایت نکات ایمنی به‌عمل آورند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کیومرث صابری؛ چگونه «گل‌آقا» و بعد «گل‌آقای ملت ایران» شد؟/ "بنویسید خاتمی، بخوانید ناطق"؛ ناراستی که راست تلقی شد!
  • استفاده از خاک جزیره هرمز برای ساخت نهضت ملی مسکن
  • صدور هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • ۲ هشدار هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، این مقاله را بخوانید
  • معرفی 5 مدل پالت پرفروش و محبوب حتما بخوانید!
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق