Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@23:19:36 GMT

همايش «مقاومت راه آزادسازي است» در اردن

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۲۸۷۸

خبرگزاری آریا- رئیس سابق دفتر سیاسی حماس در همایش گروه‌های سیاسی و حزبی در اردن خواستار احیای نقش اردن در قبال آرمان فلسطین شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، رئیس سابق دفتر سیاسی حماس در همایش گروه‌های سیاسی و حزبی در اردن در حمایت از فلسطین، ضمن تاکید بر توطئه چینی رژیم صهیونیستی در زمینه قیمومیت اردن بر اماکن مقدس فلسطین، خواستار احیای نقش اردن در قبال آرمان فلسطین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته پایگاه اینترنتی الغد، همایش جنبش اسلامی و برخی گروه‌های سیاسی و حزبی در منطقه طبربور اردن با شعار «مقاومت راه آزادسازی است» پیام‌های متعددی به دنبال داشت که مهم‌ترین آن‌ها حمایت از مقاومت فلسطین از طریق راه‌های مختلف سیاسی و مالی، حذف نام جنبش‌های مقاومت از فهرست‌های تروریستی بین المللی و اجرای اصلاحات داخلی در فلسطین بود.
خالد مشعل رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در این همایش با درود به کشور و مردم اردن، احیای نقش حیاتی اردن را در زمینه آرمان فلسطین برای حمایت از منافع خود و منافع آرمان فلسطین، خواستار شد.
خالد مشعل که به شکل ویدئوکنفرانس سخنرانی کرد، گفت منفعت اردن و فلسطین یکی است و کمک مردم اردن در حمایت از مقاومت اقدام مهمی در این زمینه است.
وی افزود به خوبی از اصالت شما مردم اردن آگاه هستم و با استقبال شما شگفت زده شدم.
خالد مشعل با تاکید بر اینکه انتقال از مرحله پشتیبانی به مرحله برگزاری همایش‌های ملی در حمایت از مقاومت، اقدام مهمی است.
وی از همه مردم اردن از جمله عشایر اردنی تشکر و قدردانی کرد که در تاریخ درگیری با رژیم صهیونیستی، مبارزات شرافتمندانه‌ای در قدس علیه این رژیم داشتند.
مشعل همچنین ضمن قدردانی از تلاش‌های رسمی اردن، افزود صهیونیست‌ها در زمینه نقش اردن در قبال آرمان فلسطین توطئه چینی کردند. می‌خواهیم از طریق بازپس گیری نقش اردن، قیمومیت هاشمی حفظ شود.
مشعل افزود منفعت اردن به دور از منفعت فلسطین نیست و منافع امت با منافع فلسطین در هم ادغام شده است و اکنون قدس، مسجد الاقصی، زنان و مردان مدافع مسجد الاقصی، محله شیخ جراح، باب العمود، منطقه قدیمی قدس، غزه، مقاومت، مناطق اشغالی 1948 فلسطین و آوارگان مسائل جدای از یکدیگر نیستند. ازین رو، باید در قبال آرمان فلسطین به عنوان یک موضوع غیر قابل تجزیه رفتار کرد. همان طور که طی سال‌های گذشته این اتفاق افتاد.
وی افزود منفعت اردن در این است که صهیونیست‌ها در تبدیل آن به وطن جایگزین موفق نشوند. این نبرد ما و نبرد شما است. اگر به قیمومیت هاشمی بر اماکن مقدس بنگریم، این نبرد ما و نبرد شما است. اگر به امنیت، ثبات، منافع و نقش اردن بنگریم، این نبرد ما و نبرد شما است. می‌دانید که صهیونیست‌ها چقدر در زمینه نقش سیاسی و رهبری اردن در زمینه قدس و مقدسات توطئه چینی کردند. خروج از همه این چالش‌ها و به شکست کشاندن طرح‌های اسرائیل، ورود به این نبرد است. می‌خواهیم قیمومیت هاشمی حفظ شود و اردن نقش مؤثر خود را ازسربگیرد. این هم با حرف پس گرفته نمی‌شود؛ بلکه باید نیازمند اقدام عملی است.
این پایگاه با اشاره به اعلام هشت چارچوب سیاسی و حزبی در این همایش، افزود مصطفی البرغوثی دبیر کل طرح ملی فلسطین بر لزوم شکل گیری طرح راهبردی متحد مبارزاتی برای حمایت از مقاومت، به قیام سوق دادن جنبش تحریم رژیم اسرائیل و ادامه نبرد دفاع از قدس در برابر پاکسازی نژادی تاکید کرد.
البرغوثی افزود جز مبارزه هیچ راهی در برابر ما نیست و جایی برای تکرار هیچ یک از راه‌های شکست خورده و روند‌های حل و فصل اوضاع وجود ندارد.
وی تاکید کرد روش کنونی روش جدید و به دور از حل و فصل اوضاع است.
در همین راستا، مراد العضایله دبیر کل حزب جبهه عمل اسلامی اردن هم گفت باید از گروه‌های مقاومت فلسطین درس بگیریم و متحد شویم و ملت اردن باید به حمایت از مقاومت مالی و سیاسی فلسطین ادامه دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مقاومت اردن قبال آرمان فلسطین حمایت از مقاومت سیاسی و حزبی مردم اردن نقش اردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۲۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت اسلامی عراق بحر المیت در فلسطین اشغالی را هدف قرار داد

به گزارش خبرگزاری مهر، مقاومت اسلامی عراق در سومین بیانیه خود طی شب جاری از حمله موفق با سلاح مناسب به هدفی حیاتی در بحرالمیت خبر داد.

در حال تکمیل....

کد خبر 6095412

دیگر خبرها

  • نگرانی از سرایت اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی به جهان عرب
  • نگرانی از اعتراضات ضدصهیونیستی در عربستان،‌ مصر و اردن
  • زائران حج امسال، دفاع از ملت فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • زائران حج دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • حزب‌الله لبنان یک پایگاه صهیونیستی را هدف قرار داد
  • قدردانی مقاومت فلسطین از حمایت یمن از مردم غزه
  • تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه به دلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
  • تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
  • مقاومت اسلامی عراق بحر المیت در فلسطین اشغالی را هدف قرار داد
  • برگزاری همایش بزرگ عقیدتی سیاسی در بافق