Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:06:46 GMT

سلامت دیجیتال به کمک سالمندان می‌آید

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۲۸۹۷

سلامت دیجیتال به کمک سالمندان می‌آید

به گزارش روز شنبه روابط عمومی مرکز نوآوری صبا؛ عادل دهدشتی مدیرعامل مرکز نوآوری صبا، با اعلام این فراخوان از استارتاپ‌ها و تیم‌های نوآور فعال در زمینه سلامت دیجیتال جهت ثبت نام در رویداد صبانو۲ دعوت به حضور کرد.

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۷ خردادماه ۱۴۰۰ با مراجعه به وبسایت مرکز نوآوری صبا به نشانی sabainotec.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ir برای ثبت‌نام اقدام کنند و با ثبت اطلاعات تیم، توصیف کسب‌وکار در این رویداد شرکت کنند.

وی اظهار داشت: تیم‌های علاقه‌مند پس از ثبت نام در سایت مرکز، مورد ارزیابی اولیه قرار گرفته و طرح‌های دریافتی توسط کمیته ارزیابی، مورد ارزیابی و تیم‌های برتر برای ارائه در روز پایانی رویداد معرفی خواهند شد،  برای تیم‌های برگزیده، در مراحل ارزیابی امکان استفاده از جلسات توانمندسازی، طراحی و تدوین طرح کسب و کار و ارائه بهتر در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: تیم‌های برگزیده مرحله ارزیابی اولیه پس دوره توانمندسازی در برابر هیات داوران مرکز نوآوری صبا قرار گرفته و ایده و کسب‌وکار خود را در مدت ۱۵ دقیقه ارائه کرده و ارزیابی نهایی و انتخاب تیم­ها برای حمایت (شتاب­دهی و سرمایه‌گذاری) انجام خواهد شد.

دهدشتی با اشاره به زمان برگزاری رویداد گفت: در نظر داریم رویداد را در دهه اول تیرماه برگزار کنیم اما به دلیل نامشخص‌بودن وضعیت کرونا فعلا تاریخ دقیقی مشخص نشده است.

مرکز نوآوری صبا زیر نظر صندوق بازنشستگی کشور در حوزه‌های سلامت جسمی، سلامت روان، خدمات اجتماعی و فرهنگی، مشارکت اجتماعی، تفریح و سرگرمی، گردشگری، مهارت‌های زندگی، مهارت‌های تخصصی و ... در حال فعالیت است و با حمایت، سرمایه‌گذاری و شتابدهی ایده‌ها و استارتاپ‌ها در تلاش برای تحقق نیازهای قشر سالمندان و بازنشستگان جامعه برای ایران سال ۱۴۲۵ است.

مدیرعامل مرکز نوآوری صبا گفت: سلامت دیجیتال در ایران چندان ناشناخته نیست و در حال توسعه و پیشرفت است،  مرکز نوآوری صبا (وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری) با آگاهی از نیازهای بازنشستگان و سالمندان کشور تصمیم به برگزاری دومین دوره رویداد صبانو با رویکرد حمایت و شتابدهی استارتاپ‌های حوزه سلامت دیجیتال با هدف به کارگیری سلامت دیجیتال برای ارتقای کیفیت زندگی بازنشستگان و سالمندان کشور گرفته است.

دهدشتی ا با اشاره به محورهای برگزاری رویداد صبانو۲ گفت: سلامت دیجیتال، حوزه‌ای بسیار گسترده با شاخه‌های متعدد است؛ اما موضوعاتی از جمله  اینترنت اشیا و سلامت هوشمند، نظارت بر تغذیه و فعالیت بدنی، ابزارهای پوشیدنی هوشمند، پایش علائم حیاتی و سلامت از راه دور، پایش علائم حیاتی و سلامت از راه دور، توان‌بخشی شناختی، پیشگیری از بیماری‌ها، تشخیص زودهنگام بیماری‌ها، مراقبت شخصی‌سازی‌شده برای مرکز نوآوری صبا اهمیت بیشتری دارد.

برچسب‌ها سلامت ویروس کرونا سالمندان دیجیتال نوآوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت ویروس کرونا سالمندان سلامت ویروس کرونا سالمندان دیجیتال نوآوری اخبار کنکور مرکز نوآوری صبا سلامت دیجیتال تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۲۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز رشد کودک و نوجوان حوزه هنری، نخستین رویداد از سلسله رویدادهای باغ هنر با عنوان «امید فردا» و «تصویر یک پایان» امروز ۱۰ اردیبهشت ماه در تالار سوره،‌ تماشاخانه مهر و ساختمان مرکز رشد حوزه هنری کار خود را آغاز کرد.

چهل و دومین جشنواره فرهنگی هنری «امید فردا» رویدادی از مرکز رشد کودک و نوجوان حوزه هنری است که روزهای ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت ویژه دانش‌ آموزان پسر و روزهای ۱۲، ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ویژه دانش آموزان دختر، برگزار می‌شود.

در جشنواره «امید فردا» حوزه هنری انقلاب اسلامی میزبان بیش از ۵ هزار دانش آموز خواهد بود و دانش آموزان در سالن‌های سوره (بخش سرود)، سالن ماه (تئاتر عروسکی)، سالن مهر (تئاتر صحنه ای)، پلاتو رشد (نقالی و قصه گویی)، ساختمان امیرحسین فردی (نمایش نامه‌خوانی) به اجرا و رقابت می‌پردازند.

این جشنواره فرهنگی، هنری به سنت هر ساله، با هدف ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و شناسایی استعدادها و توانمندی های هنری دانش‌آموزان سراسر کشور، در رشته‌های گوناگون فرهنگی هنری در ۲ بخش حضوری و مجازی در تمامی مدارس کشور برگزار می‌شود.

رویداد «امید فردا» با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران (معاونت پرورشی و فرهنگی) برگزار می‌شود و داوری بخش استانی این جشنواره در حوزه هنرهای نمایشی (تئاتر صحنه‌ای و عروسکی، نمایشنامه خوانی، ‌سرود، ‌نقالی، قصه‌گویی و لالایی) را نیز بر عهده دارد.

در رویداد دیگر یعنی «تصویر یک پایان» نیز جمعی از هنرمندان و تصویرگران نوجوان با موضوع پیروزی فلسطین، قدرت پوشالی اسراییل و ایران مقتدر به تولید اثر می پردازند. این رویداد نیز با حضور جمعی از علاقه مندان به حوزه گرافیک و تصویرسازی در قالب تصویرسازی با هوش مصنوعی، پوستر و تولید داستان مصور کار خود را آغاز کردند.

شرکت کنندگان این رویداد دانش آموزان متوسطه اول و دوم از رشته های مختلف هستند که تجربه تولید اثر هنری در قالب های گفته شده را داشته و حداقل یک تا سه اثر را در سامانه رویداد، ثبت کرده اند.

رویداد «تصویر یک پایان» روزهای ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت ویژه نوجوانان پسر و ۱۲، ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ویژه نوجوانان دختر در رده سنی ۱۴ تا ۱۸ سال در مرکز رشد حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

آثار این دانش آموزان پس از فرآیند شناسایی و استعدادیابی توسط کارشناسان به رویداد راه پیدا می‌کنند و بعد از تولید محتوا در ۲ روز ضمن توانمند شدن در حوزه های مورد نظر و بهره گیری از راهنمایی مربی های متخصص و حضور در کارگاه های محتوایی به رقابت خواهند پرداخت و در پایان رویداد به آثار هنری منتخب اعتبار می‌بخشند.

کد خبر 6091818

دیگر خبرها

  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • رویداد سرمایه‌گذاری تکنووست سلامت در ایران هلث ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد 
  • صندوق نوآوری حامی زیست‌بوم پیشگیری و درمان سرطان
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود