Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@05:00:17 GMT

مــرد بی‌ادعا

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۲۹۴۳

مــرد بی‌ادعا

همشهری آنلاین_شهره کیانوش راد : مراسم نامگذاری با حضور جمعی از مدیران فرهنگی شهرداری منطقه یک، چند تن از مسئولان نوسازی مدارس و مجمع خیّران مدرسه‌ساز و خانواده مرحوم حافظی برگزار شد. در حاشیه تغییر نام این خیابان با «شهره حافظی» فرزند مرحوم حافظی درباره خدمات ارزنده پدرش که با مدرسه‌سازی در مناطق محروم شناخته می‌شود گفت‌وگو کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حادثه تلخ و ناگهانی فوت یکی از فرزندان در سال ۱۳۷۵ برای دکتر «محمدرضا حافظی» و خانواده‌اش غم بزرگی بود که به راحتی قابل تسکین نبود.  
اما پدر خانواده تصمیم گرفت با ساخت مدرسه‌ای به نام پسرش، ثواب این کار خیر را به او هدیه دهد.  
شهره حافظی می‌گوید: «پدرم خانه‌اش را فروخت و با پولی که از فروش خانه در تهران به دست آورد، مدرسه‌ای به نام امیرحسن حافظی ساخت. این مدرسه در زادگاه پدری‌ام، بروجرد ساخته شد. پدرم در خانواده‌ای به دنیا آمده بود که همه اهل مشارکت در کار خیر بودند و او نیز همیشه در کارهای خیرخواهانه مشارکت داشت. اما بعد از ساخت مدرسه، تصمیم گرفت این کار نیک را ادامه دهد. او بعد از ساخت نخستین مدرسه، می‌گفت اگرچه امیرحسن در کنارم نیست اما خوشحالم که اکنون پسران بسیاری دارم که می‌توانند در این مدرسه تحصیل کنند و من شاهد خوشحالی آنها هستم.»

نیکوکاری را پس‌اندازی جاویدان می‌دانست 

شهره حافظی می‌گوید: «هدف پدرم خدمت به هموطنان و خدمتگزاری به نونهالان بود.
 او معتقد بود که بهترین اموال، مالی است که بتوان با آن نیازهای همنوعان را برآورده کرد. پدر، نیکوکاری را پس‌اندازی جاویدان می‌دانست و برمبنای همین اعتقاد از هیچ تلاشی برای کمک به محرومان دریغ نمی‌کرد. یکی از ویژگی‌های دیگر پدرم این بود که حرف و عملش یکی بود. می‌گفت ارزش هر کسی به کارهای نیکی است که در زندگی انجام داده است. او حتی در مقابل بدی‌ها و نامهربانی‌هایی که می‌دید باز هم محبت می‌کرد. چون اعتقاد داشت اگر انسان با هدف و انگیزه معنوی در راه رضای خدا قدم بردارد سرمشق دیگران و ابدی می‌شود.» شهره حافظی در ادامه می‌گوید: «به اعتقاد من داشتن هر چیزی لیاقت می‌خواهد؛ حتی کمک به دیگران. که خدا این لیاقت را به پدر داده بود. خواسته او کمک به نیازمندان بود. خوشحالم آن‌گونه که دلش خواست زندگی کرد. بخشیدن برای پدر لذت‌بخش بود. وقتی تابلو نام او بر خیابان نصب شد خوشحال شدم. این، اثر کارهای نیک اوست. اگر انسان با اخلاص کار کند آثار کارش خود به خود در میان مردم منتشر می‌شود.»

  «محمدرضا حافظی» هشتم خرداد سال ۱۳۰۸ در شهر بروجرد متولد شد. او مدرک دکترای مدیریت را از یکی دانشگاه‌های کالیفرنیا گرفت و عضو کمیسیون ملی یونسکو بود. پدرش مرحوم «مصطفی بروجردی» بنیانگذار صنعت برق کشور بود. مرحوم محمدرضا حافظی پس از آنکه پسرش «امیرحسن» در حالی که ۲۸ ساله بود و عروسش «مریم مهدوی» را در سانحه تصادف از دست داد تصمیم گرفت مدرسه‌ای به نام فرزندش بسازد. او بعد از آن مدرسه‌سازی را ادامه داد و از سال ۱۳۷۸ ریاست جامعه خیّران مدرسه‌ساز ایران را برعهده داشت. مرحوم حافظی‌بانی ساخت ۱۴ مدرسه در سراسر کشور بود. دکتر حافظی ۲۱ خرداد سال ۱۳۹۸‌دار فانی را وداع گفت.  
 


 

کد خبر 603642 برچسب‌ها نیکوکاری همشهری محله مدرسه و مدارس خیابان خیریه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نیکوکاری همشهری محله مدرسه و مدارس خیابان خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۲۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دنیز شمیهال» (Denis Shmygal) نخست‌ وزیر اوکراین در سخنانی ادعا کرد که استرالیا در حال آماده سازی بسته کمکی ۱۰۰ میلیون دلاری برای اوکراین است.

بر اساس ادعای نخست‌ وزیر اوکراین، قرار است این پول برای خرید محموله بزرگی از هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، استرالیا همچنین مهمات هوا به زمین را به اوکراین منتقل خواهد کرد.

این در حالیست که وی پیشتر نیز ادعا کرده بود که استرالیا پهپادهایی به ارزش ۳۲.۵ میلیون دلار و مجموعه بزرگی از سامانه های موشکی ضدهوایی را به کی یف ارائه خواهد کرد.

این در حالیست که استرالیا در خصوص اعای مطرح این مقام اوکراینی تا کنون بیانیه ای صادر نکرده است.

کد خبر 6091317

دیگر خبرها

  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور
  • گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی
  • وزیر آموزش و پرورش : ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ امسال ۷۲ هزار معلم جذب می شوند
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • ۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود