Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@16:17:44 GMT

ضیافت نقش‌ها و رنگ‌ها 

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۲۹۴۵

ضیافت نقش‌ها و رنگ‌ها 

همشهری آنلاین_شهره کیانوش‌راد :  زیباسازی این مسیر یکی از برنامه‌های اداره زیباسازی شهرداری منطقه یک است که این روزها با طرح‌های متنوع نقاشی دیوارهای این مسیر را مزین کرده است.  

مشارکت دانشجویان ویژگی نقاشی‌های دیواری مسیر پیاده‌روی درکه است. با تأکید سازمان زیباسازی شهر تهران، به حضور و تأثیر بسزای رنگ (رنگ‌های زنده، شاد و مفرح) در عرصه و پهنه محیط شهری، تلاش شده این مهم در طراحی مد نظر قرار گیرد، محور اصلی طرح با موضوع ایران و شعار تهران شهری برای همه و شمیران نگین تهران و نماد و المان‌های زندگی شهری به‌صورت خلاصه و تجریدی کار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اجرای نقاشی‌ها در مسیری به متراژ ۶ هزارمترمربع از ۲۸ فروردین ماه با مشارکت دانشجویان و به مدیریت بهنام کیوان انجام شده و اکنون در مراحل پایانی است.  

در این طرح‌ها حضور نقش و فرم‌ها و ابنیه و بناهای تاریخی و فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری منطقه یک، المان‌هایی همچون طاق‌ها و گنبدها، در و پنجره‌ها، محراب، خط بنایی، و... ترکیب و جانمایی شده و استفاده از خط نستعلیق به‌عنوان اصیل‌ترین خط ایرانی و فرم و ترکیب سیاه مشق از نمود بارز این طرح است.

در نقاشی‌های دیواری طرح‌ها و نقوش اسلامی و مذهبی به کار گرفته شده است.  

در میان طرح‌های اجرا شده نقاشی ۲ چهره ورزشی را می‌بینیم که نماد کوهنوردی شناخته می‌شوند؛ یکی مجسمه مرد کوهنورد در دربند که به یاد امیر شاه قدمی ساخته شده و دیگری از «محمد اوزار» عضو تیم‌ ملی کوهنوردی که در درکه نصب شده است.

کد خبر 603649 برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو همشهری محله کوه خیابان رستوران نقاشی - نقاشان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه دانشجو همشهری محله کوه خیابان رستوران نقاشی نقاشان طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۲۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران که کلیات آن در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت به تصویب رسیده و برای تعیین کریدور نهایی نیاز به مجوز‌های تکمیلی دارد، مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد؛ این مسیر ریلی –تونلی از آن جهت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم با راه اندازی بخش توسعه شرقی خط ۲ دسترسی شبکه مترو به پردیس مسافری شرق تهران (پایانه جدید شرق) امکانپذیر می‌شود.

در جریان اقداماتی که برای بازسازی و راه اندازی پایانه جدید شرق مدنظر قرار گرفته است، موضوع اتصال این پردیس مسافری به شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری مجدداً بررسی می‌شود. پروژه توسعه شرقی خط ۲ که اتفاقاً به پایانه جدید شرق ختم می‌شود، در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت مصوب شده است، اما مسیر و محل ایستگاه‌های آن باید مورد مطالعه مجدد قرار گرفته و مجوز‌های لازم را دریافت کند.

نکته مهم در مورد ادامه خط ۲ مترو به سمت شرق آن است که حدود ۱۴۰۰ متر از این مسیر حفاری و تونل سازی شده و با حفر ادامه تونل به میزان تقریبی ۳۶۰۰ متر دیگر، عملاً از ایستگاه فرهنگسرا به پردیس مسافری شرق دسترسی ایجاد می‌شود؛ حتی جانمایی ایستگاه پایانی این مسیر در طبقه منفی یک ساختمان اصلی پایانه جدید شرق هم صورت گرفته است.

گفتنی است در صورت تکمیل مطالعات مربوطه، اخذ مجوز‌های لازم و تامین به موقع منابع مالی، امکان اتصال ایستگاه مترو فرهنگسرا به پایانه جدید شرق تا پایان سال آینده وجود دارد. البته بررسی‌های لازم جهت ایجاد دیگر مد‌های حمل و نقل عمومی تا پردیس مسافری شرق نیز در حال انجام است و اگر امکان سنجی‌های صورت گرفته تایید شود، می‌توان به راه اندازی سایر سیستم‌های حمل و نقلی مثل قطار سبک شهری (ال آر تی) در این مسیر هم فکر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «قبرستان نو» با حفظ حرمت تمام قبور بهسازی می‌شود / هیچ تخریبی در کار نیست
  • تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • اکران طرح فرهنگی《همه مدیون شما هستیم》 در پایتخت
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد ۵۰ درصد افزایش یافت
  • ۳ رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران اضافه شد
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم