Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@15:08:47 GMT

آخرین وضعیت ساخت واکسن آنفلوآنزا

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۳۳۹۰

آخرین وضعیت ساخت واکسن آنفلوآنزا

رییس سازمان غذا و دارو از تولید موفقیت آمیز واکسن آنفلوانزا در داخل کشور خبرداد.

دکتر محمدرضا شانه ساز معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه از سال‌های گذشته بسیاری از داروهای جدید مورد نیاز به سرعت و همگام با کشورهای پیشرفته در داخل تولید شده است، عنوان کرد: در دوره کرونا، این امر بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و تمامی داروهای مورد نیاز بیماران در داخل تولید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شانه ساز با اشاره به اقدام جدید سازمان غذا و دارو گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه‌ای که مانع  بزرگی در روال عادی برنامه‌های سازمان ایجاد کرد، اما در راستای حمایت از تولید داخل، از بحث کیفیت غافل نشدیم و با سخت‌گیری تمام، کیفیت داروهای تولید داخل را مورد ارزیابی قرار دادیم.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در زمینه انسولین قلمی مورد نیاز کشور تا پایان ۱۴۰۰ باید به خودکفایی می‌رسیدیم، ولی از طرفی به دلیل مشکلات تامین و انتقال ارز و از طرفی هم به دلیل اینکه دستگاه‌های مورد نیاز تولید این داروها Dual use (دو کاربردی) است، تحریم‌ها روند تهیه این دستگاه ها را با اختلال مواجه کرده است. البته در حال حاضر ۳ کارخانه‌ داروسازی در زمینه تولید قلم انسولین فعالیت دارند که همچنان برای انتقال پول و خرید دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیازشان با چالش جدی مواجه هستند، ولی به لطف خداوند این موضوع هم در اسرع وقت حل و فصل می شود.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه واکسن آنفلوانزا با موفقیت در داخل کشور تولید شده و مراحل مطالعات بالینی را طی می‌کند، افزود: بخش مهمی از واکسن آنفلوانزای مورد نیاز کشور در سال جاری از طریق تولید داخل تامین خواهد شد که حاصل تلاش فرزندان این مملکت و همین مردم است.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۳۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین مودم پروژه فیبر نوری از محصولات تولید داخل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر لاجوردی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به سوال یکی از کاربران مبنی بر تولید مودم نسل ششم در داخل کشور نوشت:

«هفته پیش دقیقاً همین‌کار را کردیم در جهت حمایت از مصرف کننده و تولید داخل، با تفاهم با تولیدکنندگان عزیز داخلی و اپراتور‌ها قرار شد ۴۰ درصد نیاز اپراتور، در تأمین مودم پروژه فیبر نوری، از داخل تأمین شود البته به شرطی که تا ۶ ماه آینده محصولی با کیفیت مناسب تولید شود.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • شناسایی ۶۰ شهید خدمت | ساخت ۱۱ هزار مسکن
  • تأمین مودم پروژه فیبر نوری از محصولات تولید داخل
  • وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود