Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس بیشکک، در چارچوب نشست شورای روسای اتحادیه کشورهای همسود، «الغ بیک معروف اف» رئیس کابینه وزیران قرقیزستان و «علی هدایت اوغلو اسداف» نخست وزیر آذربایجان دیدار و در مورد همکاری دوجانبه تبادل نظر کردند.

در این دیدار معروف اف گفت: اطمینان دارم که روابط نزدیک و متحد مردم دو کشور به ایجاد همکاری بین بیشکک و باکو در زمینه‌های مختلف کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوبه خود، اسداف انتصاب وی را به سمت ریاست کابینه وزیران تبریک گفت و خاطرنشان کرد که قرقیزستان و آذربایجان یک تاریخ، فرهنگ، زبان و سنت مشترک دارند.

وی تاکید کرد که طرف آذربایجانی علاقه مند است که به زودی عملیات احداث پارک دوستی قرقیزستان و آذربایجان و مدرسه متوسطه «حیدر علی اف» در قسمت جنوبی بیشکک پایان یابد که قبلاً پیش نویس توافق نامه مربوطه را ارسال کرده است.

اسداف از نخست وزیر قرقیزستان برای سفر رسمی به آذربایجان دعوت کرد.

پس از این دیدار ، طرفین توافق کردند که جلسه کمیسیون بین دولتی دو کشور برگزار شود.

در چارچوب این نشست نخست وزیر قرقیزستان به همراه دیگر نخست وزیران کشورهای همسود با «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس دیدار کرد.

در این دیدار لوکاشنکو تأکید کرد که سران دولت‌ها باید به دقت درباره موضوعات موجود بحث و تصمیمات لازم را برای ادغام کامل در کشورهای همسود بگیرند.

وی خاطرنشان کرد که این جلسات انگیزه دیگری به توسعه روابط چندجانبه بین کشورهای عضو CIS در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و انسانی می‌دهد.

سپس نخست وزیران به پای سربازان گمنام جنگ جهانی گل گذاشتند و ادای احترام کردند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان قرقیزستان نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۳۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن

آفتاب‌‌نیوز :

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در یک سفر از پیش اعلام نشده از پکن با مقام شماره ۲ چین دیدار کرده است.

به گزارش الجزیره، دیدار ماسک با لی کیانگ، نخست‌وزیر چین در حالی انجام می‌شود که خودروسازان چینی در حال تبلیغ جدیدترین خودرو‌های الکتریکی خود در نمایشگاه خودروی پکن هستند که از ۲۵ آوریل تا ۵ می‌برگزار می‌شود.

رسانه دولتی چین گزارش داد، در جریان دیدار روز یکشنبه آنها، لی به ماسک گفت که امیدوار است ایالات متحده با چین در همکاری “برد-برد” تعامل کند و از عملیات تسلا در چین به عنوان نمونه‌ای موفق از همکاری با یکدیگر نام برد.

لی گفت: «بازار بسیار بزرگ چین همیشه به روی شرکت‌های خارجی باز خواهد بود. چین به قول خود پایبند خواهد ماند و به سختی برای گسترش دسترسی به بازار و تقویت ضمانت‌های خدمات ادامه خواهد داد.»

ماسک در پستی در X گفت که از ملاقات با مقام شماره ۲ “مفتخر” است.

ماسک گفت: “ما اکنون سال هاست که همدیگر را می‌شناسیم، از اوایل روز‌های شانگهای. ”

بازدید ماسک از قبل اعلام نشده بود و مشخص نیست که آیا برنامه سفر او ممکن است شامل بازدید از نمایشگاه خودرو پکن باشد، جایی که خودروسازان چینی خودرو‌های الکتریکی را به نمایش می‌گذارند که مستقیماً با مدل‌های تسلا رقابت می‌کنند.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه