Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، صدرالدین علیپور با اشاره به موضوع جمع آوری و بازیافت پسماند به عنوان یکی از محورهای مهم مدیریت شهری طی سالیان گذشته خاطر نشان کرد: مجتمع پردازش و بازیافت زباله «آرادکوه» واقع در کهریزک با هدف پردازش و بازیافت پسماند شهر تهران، بیش از نیم قرن است که به عنوان جایگاه نهایی زباله های پایتخت انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: با اجرای طرح کاپ (الگوی نوین کاهش پسماند) و برنامه‌ریزی برای احداث ۸ ایستگاه MRF در مناطق ۲۲ گانه، اولین ایستگاه در منطقه ۲۲ در ماه های آتی شرئع بع کار می‌کند. تمام مراحل پردازش پسماند در این ایستگاه ها انجام و تنها کار انتقال و تحویل ‌پسماندهای ارگانیک ‌خالص و پسماندهای ریجکتی به صورت فشرده به مجتمع دفع و پردازش آرادکوه ‌انجام ‌می‌شود. ‌

این مدیر شهری پایتخت با اشاره به انجام تشریفات فراخوان جذب سرمایه گذار برای احداث و بهره‌برداری از تاسیسات بازیابی مواد از دی ماه سال گذشته اظهار کرد: احداث سوله پردازش و پذیرش پسماند شهری، ‌پیش‌بینی تصفیه خانه شیرابه با لحاظ استانداردهای لازم، ‌پیش‌بینی سیستم ‌حذف ‌بوی بد ‌و تحول در نحوه انتقال پسماند ریجکتی و آلی به مرکز دفع پسماند ‌و امکان پالایش آلاینده‌های ‌زیست ‌محیطی از جمله تجهیزات در نظر گرفته شده در این ایستگاه‌ها است. ‌

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند گفت: در حال حاضر مرحله انتخاب سرمایه گذار همچنین تسطیح زمین و بررسی نقشه های طرح صنعتی سوله به منظور احداث ایستگاه های آزادگان، دوکوهه و منطقه ۴ شهرداری تهران و تشریفات مربوط به انتخاب سرمایه گذار برای این موضوع در پهنه جنوبی واقع در محدوده شهید رجایی در حال انجام است.

او کاهش و حذف پدیده زباله گردی، سرپوشیده شدن ایستگاه‌های موجود، کاهش اثرات و مخاطرات زیست محیطی ناشی از پراکندگی پسماند و انتشار شیرابه در مسیر انتقال به آرادکوه، فشرده سازی و کاهش حجم پسماندهای ‌پردازش شده، افزایش درصد ‌تفکیک پسماند در مبدأ و کاهش دفع و دفن منابع ‌را از مزایای احداث این ایستگاه عنوان کرد.

کد خبر 604201 برچسب‌ها بازیافت محیط زیست سبز شهرداری مدیریت شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بازیافت محیط زیست سبز شهرداری مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۳۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: پروژه بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان فاز به فاز در حال اجرا است و تلاش می‌کنیم که کل پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیرحسین ماه‌آورپور امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید شهردار از پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان اظهار کرد: پروژه‌ای که امروز بازدید شد تحت عنوان «بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان» شامل چند مجموعه از جمله گل‌های سرشاخه، گل‌های باغ و باغچه و آپارتمانی، مجموعه بزرگ بازار پرندگان زینتی و محله فردا (متعلق به کودکان) است.

وی افزود: این پروژه فاز به فاز در حال اجرا است و تلاش می‌کنیم که کل پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با بیان اینکه سالن سرشاخه و وسایل جانبی کشاورزی شامل گلدان و ادوات کشاورزی، کود و سم و سایر مجموعه‌ها آماده است، تصریح کرد: در معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان تصمیم‌گیری می‌شود که پروژه فاز به فاز به بهره‌برداری برسد یا به‌صورت کلی انجام شود.

کد خبر 748480

دیگر خبرها

  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد