Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر جریان حکمت ملی عراق از همه نهاد‌های مدنی عراق خواست که برای تشویق مردم به مشارکت گسترده و آگاهانه و اثرگذار در انتخابات تلاش کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از دفتر رسانه‌ای جریان حکمت، «سیدعمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق، در چهارمین کنفرانس سازمان‌های مردم‌نهاد عراق که امروز در دفتر جریان حکمت ملی با حضور رئیس جمهور، رئیس مجلس و نماینده ویژه نخست وزیر و دیگر مقامات عراقی برگزار شد، با تأکید بر اینکه انتخابات پیشِ‌رو مهم‌ترین انتخابات عراق در حدود دو دهه گذشته است، گفت: متغیر‌های سیاسی و اجتماعی عراق و بحران‌ها و تراکم مشکلات، تغییر واقعی معادله‌ها و روش‌های سنتی از طریق صندوق‌های رأی را ضروری می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تأکید کرد که برای تغییر واقعی باید فضای مناسب و امن برای اجرای انتخابات در راستای تضمین شفافیت آن فراهم شود.

رهبر جریان حکمت ملی عراق از همه نهاد‌های مدنی عراق خواست که برای تشویق مردم به مشارکت گسترده و آگاهانه و اثرگذار در انتخابات تلاش کنند و به همگان یادآور شوند که انتخابات حق هر شهروند و مسئولیتی ملی برای مشارکت در ساخت کشور و کمک به ثبات آن است.

حکیم در ادامه گفت: تحریم انتخابات یا بی‌توجهی به آن چیزی بیش از کوتاه آمدن از حق شهروندی و عقب‌نشینی از مسئولیتی ملی است.

وی افزود که با نارضایتی و خشم نمی‌توان اوضاع کشور را تغییر داد و اصلاح کرد و کسی که بی‌تفاوتی پیشه کند و فقط ناظر حوادث باشد در عمل اختیار خود را به دیگران سپرده است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با بیان اینکه دموکراسی از آنجا که به انتخاب ملت مربوط می‌شود می‌تواند خودش را تصحیح و ترمیم کند، افزود: اگر ملت انتخاب درست داشته باشد نتیجه‌اش را هم خواهد دید و انتخاب غلط ملت هم نتایج منفی خود را دارد.

حکیم همچنین از نهاد‌های مدنی خواست که با تحلیل و بررسی برنامه‌های نامزد‌ها به مردم در انتخاب بهتر کمک کنند.

وی در پایان تصریح کرد: عراق امروز نیازمند برنامه‌های استوار برای ساخت حکومت و تثبیت اصول گفتگو و اعتدال در حیات سیاسی و اجتماعی و عمل به قانون و چارچوب‌های مسالمت‌آمیز است و سازمان‌های مردم‌نهاد مسئولیت بزرگی در بررسی برنامه‌ها و جلوگیری از کلی‌گویی دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انتخابات عراق تحریم انتخابات صندوق های رای رهبر جریان حکمت ملی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۳۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ تقدیر مردم غزه از مقاومت عراق

شهروندان جنگ‌زده‌ غزه از مقاومت اسلامی عراق و دبیرکل جنبش نُجَباء به‌خاطر حمایت تمام‌قد از ملت فلسطین در نبرد نابرابر با رژیم متجاوز صهیونیستی، قدردانی کردند.

دریافت 8 MB

دیگر خبرها

  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • فیلم/ تقدیر مردم غزه از مقاومت عراق
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان
  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند