Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@12:16:37 GMT

کارخانه قند فسا تولید را از سر گرفت

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۳۸۰۲

کارخانه قند فسا تولید را از سر گرفت

رضا عباسیان اردکانی روز شنبه با برشمردن موارد رفع موانع تولید در این کارخانه اظهار داشت: کارخانه قند فسا  در سال گذشته توسط هلدینگ آزادگان خریداری شد و پس از تعمیرات مجددا راه اندازی شد.

مدیر عامل کارخانه قند فسا گفت: افزایش تولید شکر خام از ۲۵۰ تن به ۴۰۰ تن در روز ، یکی از برنامه‌های اصلی این کارخانه است که با اجرایی شدن این طرح میزان خرید چغندر از کشاورزان هم افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: برنامه آینده ما این است که حداقل ۱۱ ماه کارخانه فعال باشد و یک ماه نیز برای سرویس دستگاه‌ها اختصاص یابد.

مدیر عامل کارخانه قند فسا اظهار داشت: میزان اشتغالزایی این کارخانه ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم است.

به گفته وی همزمان با افتتاح این کارخانه عملیات کاشت درخت نخل در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار با هدف تهیه و تامین نیاز غذایی شرکت مینو آغاز شده است. 

اردکانی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۳ این نخلستان به ۶۰ هکتار افزایش پیدا کند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران و مدیران هلدینگ اقتصادی و خودکفایی آزادگان در شهرستان فسا نیز در آیین راه اندازی کارخانه قند  فسا حضور داشتند.

 حجت الاسلام و المسلین محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران و رییس هیآت حل اختلاف سران سه قوه و هئیت همراه از مجموعه باغ ۲۱۳ هکتاری صغاد که از مجموعه املاک این کارخانه محسوب می شود نیز بازدید کردند و  دو اصله نخل در نخلستان ۲۰ هکتاری با هدف تهیه و تامین نیاز غذایی شرکت کاشتند.

 هدف از کار اقتصادی، حفظ منافع ملی است 

در آئین افتتاح کارخانه قند فسا حجت الاسلام ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در سخنانی اظهار داشت: حرکت برای خرید کارخانه قند فسا و توسعه آن توسط هلدینگ اقتصادی و خودکفایی آزادگان بسیار امیدوار کننده بود و باید اعتراف کرد که اقدام برای خرید کارخانه قبل از آنکه یک اقدام اقتصادی باشد، به سبب برکات بسیاری که برای منطقه دارد، یک اقدام فرهنگی است.

او افزود: تصمیمات مدیران هلدینگ در راستای منافع ملی است و نگاه بخشی و صرف اقتصادی به مسائل ندارند.

ابوترابی فرد تصریح کرد: یکی از دلایل موفقیت هلدینگ آزادگان همین نگاه ملی است که بتوانند خدمتی به مردم کنند و این نهاد متعلق به افراد خاصی نیست چراکه سهامداران این شرکت از آزادگان عزیز هستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اقدامات انجام شده برای خرید کارخانه قند فسا خاطرنشان کرد: در ابتدا پرداخت بدهی های کارخانه در دستور کار قرار گرفت و این کار بزرگ سامان یافت و در قدم دوم احیای کارخانه پس از دو سال بود که ۶۰میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

ابوترابی فرد افزود: در قدم سوم نوسازی در دستور کار است و کارکنان کارخانه با مدرن ترین ماشین آلات به تولید می پردازند و قدم های بلندی در این راستا برداشته خواهد شد.

او ادامه داد: قدم بعدی توسعه و جذب سرمایه گذار و نیروهای کارآمد است چراکه جهش تولید با این نگاه امکان پذیر است تا منویات رهبری را در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی به سرانجام برسانیم.

ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: در این راستا و در بخش کشاورزی نیز ۲۰هکتار کشت نخل در دستور کار است.مدیران کارخانه با تولید شکر و مدیریت قیمت شکر در تلاشند به ثبات قیمت به نفع ملت ایران کار کنند و آزادگان عزیز به این مقوله توجه جدی دارند.

ابوترابی فرد افزود: توجه به مباحث زیست محیطی و تصفیه فاضلاب نیز برای کارخانه بسیار مهم است تا بتوان در بخش کشاورزی نیز از آن استفاده کنیم.

او همچنین گفت: فناوری به کار رفته در کارخانه بسیار با ارزش است که امیدواریم به نحو شایسته ای توسعه یابد.

ابوترابی فردخاطرنشان کرد: در استان فارس کارخانه قند خرما را نیز با مدرن ترین دستگاهها دنبال شده است و امیدواریم آزادگان عزیز در ادامه نیز قدم های بزرگی برای استان بردارند.

امام جمعه موقت تهران در پایان نیز گفت: آزادگان امروز همچون دوران دفاع مقدس که مایه عزت و شرف کشور بودند، امروز نیز در عرصه تولید و خلق ثروت برای ملت بزرگ ایران می درخشند.

فرج الله فصیحی رامندی رئیس هیآت مدیره هلدینگ اقتصادی وخود کفایی آزادگان نیز با بیان اینکه  توسعه درونی و برونی شرکت ها با مدرن ترین تجهیزات  دنبال شود گفت: شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان به منظور حمایت اقتصادی و مالی از آزادگان عزیز بنا شد و امروز در جهت حفظ منافع ملی و توانمند کردن اقتصاد کشور فعالیت می کند.

فصیحی رامندی ادامه داد: خرید کارخانجات مرتبط با صنایع غذایی همچون کارخانه قند فسا نیز برای تامین رنجیره تولید بود و از طرف دیگر خرید کارخانه برای مردم فسا نیز مهم بود چراکه پس از سالها تعطیلی با ظرفیت بالا مشغول به فعالیت شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد اشتغال حدود ۲۵۰ نفر در این کارخانه هستیم و این اشتغالزایی ما را امیدوار می کند که با تلاش بیشتری به توسعه کارخانه بپردازیم.

فرماندار فسا نیز در این آیین  گفت: برای کمک به این کارخانه تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد.

فیروزی تاکید کرد: امروز اشتغالزایی کارخانه برای شهرستان بسیار مهم است و با نوسازی دستگاهها و افزایش تولید، این اشتغال نیز افزایش خواهد یافت.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

برچسب‌ها سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها کارخانه فسا استانداری فارس شکر پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها کارخانه فسا سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها کارخانه فسا استانداری فارس شکر اخبار کنکور امام جمعه موقت تهران کارخانه قند فسا آزادگان عزیز ابوترابی فرد خرید کارخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۳۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است

به گزارش اکونگار، فاز دوم کارخانه احیاء استیل فولاد بافت با سرمایه‌ای بیش از 40هزار میلیارد ریال در دیماه 1399 آغاز شد و پس از گذشت پنج سال به همت متخصصان و سرمایه‌گذاران هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. با بهره‌برداری از فاز دوم این کارخانه برای 100 نفر نیروی مستقیم و 600 نفر نیروی غیر مستقیم موقعیت شغلی ایجاد خواهد شد که تمامی آنها از متخصصان و نیروی بومی منطقه گزینش و استخدام شده‌اند.  به زودی، فاز دوم کارخانه احیاء استیل فولاد بافت با حضور ابراهیم رییسی، سیزدهمین رییس جمهور کشورمان افتتاح خواهد شد.

روح الله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در رابطه با اهمیت راه‌اندازی این پروژه و  راه‌‌اندازی فاز دوم فولاد بافت گفت: فاز دوم کارخانه احیاء استیل فولاد بافت با سرمایه‌ای به ارزش 120میلیون یورو آماده بهره‌برداری شده که این موضوع مصداق تحقق شعار سال است.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی به جهش تولید با مشارکت مردم تاکید می‌شود، منظور این است که از توان داخلی برای پیشبرد پروژه‌های ملی استفاده کرد. 

وی اظهار داشت: حضور مهندسان ایرانی و استفاده از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های داخلی برای پیشرفت این پروژه جای تقدیر دارد. این اقدام یک گام بزرگ در مسیر تحقق شعار سال و واقعی سازی اهداف ملی است.

عباسپور در ادامه تاکید کرد: از آنجایی که در کارخانه احیاء استیل فولاد بافت قرار است یک محصول واسطه‌ای تولید شده و ماده اولیه کارخانه‌های تولیدکننده شمش آهن اسفنجی تامین شود، مشارکت صنایع و صاحبان صنایع با یکدیگر بسیار اهمیت پیدا می‌کند.

وی افزود: این مشارکت‌ها و همکاری‌های دوسویه منجر به افزایش بهره‌وری، تولید محصولات با کیفیت برپایه دانش و توان داخلی و در نهایت جهش تولید می‌شود.

این نماینده مجلس در رابطه با سرمایه‌گذاری داخلی برای پیشبرد این پروژه گفت: کشورمان در یک شرایط سخت و تحریمی قرار دارد. تحریم‌ها باعث کاهش حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور شده‌، به همین دلیل بسیاری از پروژه‌ها نیازمند حمایت و تامین مالی بخش خصوصی، بانک‌ها و نهادهای دولتی هستند.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: روش تامین مالی کارخانه احیاء استیل فولاد بافت یکی از بهترین روش‌ها برای این دوران است. هرچه روش‌های تامین مالی گسترده‌تر شود، سرمایه‌گذاران فرصت بیشتری برای سرمایه‌گذاری پیدا کرده و تولیدکنندگان هم توان توسعه و تولید محصول و پروژه‌های بیشتر را پیدا می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه حضور رییس جمهور در آیین افتتاح کارخانه احیاء استیل فولاد بافت نشانه تقدیر  و حمایت از بخش خصوصی است، گفت: حضور سرمایه‌گذاری و همکاری نهادهای مالی برای پیشرفت پروژه‌های این چنینی جای تقدیر و تشکر دارد. وقتی در شرایط کنونی یک واحد تولیدی با سرمایه و توان داخلی توسعه پیدا می‌کند بی شک باید مورد حمایت بیشتر دولت قرار گیرد.

عباسپور تصریح کرد: در استان‌های محروم و یا همجوار با استان‌های محروم، توسعه پروژه‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری‌های مولد بسیار مهم است. در این مناطق اشتغالزایی یک امر حیاتی به شمار می‌رود که نیازمند راه‌اندازی و توسعه پروژه‌های این چنینی است.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس عنوان کرد: «جهش تولید با مشارکت مردم» همان استفاده از تخصص، دانش و توان نیروی انسانی کشور است، وقتی فرصت‌های این چنینی به وجود می‌آید، می‌توان از متخصصان داخلی و توانمندی‌های آنها بهره‌مند شد. موضوع اشتغالزایی در کشور و محرومیت زدایی در استان‌های محروم موضوعی است که در سال جهش تولید با مشارکت مردم باید به صورت جدی پیگیری شود.

وی در پایان تاکید کرد: وقتی اشتغالزایی برنامه‌ریزی شود، به خودی خود محرومیت زدایی هم در دستور کار قرار می‌گیرد. حضور نیروی انسانی در کارخانه احیاء استیل فولاد بافت علاوه بر ایجاد اشتغالزایی منجر به کاهش محرومیت‌ها و حتی فقر خواهد شد که این موضوع بسیار ارزشمند است.

دیگر خبرها

  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • فرآیند تولید و بسته بندی میلیون‌ها همبرگر مرغ در کارخانه (فیلم)
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی