Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-01@15:46:29 GMT

بیش از ۱۳۰ هزار تن شکر خام به کشور وارد شده است

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۳۸۷۳

بنا به اعلام شرکت بازرگانی دولتی ایران، امید جهان نژادیان گفت: این مقدار شکر خام برای تصفیه و تبدیل به شکر سفید به کارخانه‌های تصفیه قند و شکر در سراسر کشور ارسال خواهد شد.  
وی گفت:این محموله‌های شکر خام وارداتی، بخشی از سفارش شرکت بازرگانی دولتی ایران برای تأمین نیاز داخلی کشور است.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان توضیح داد: در فروردین و اردیبهشت امسال نیز سه فروند کشتی حامل شکر خام به ظرفیت ۱۹۸هزار تن از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شد و با احتساب محموله این دو کشتی مجموع واردات شکر خام به این بندر از ابتدای امسال تاکنون به ۳۳۱ هزار تن می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برچسب ها: امید جهان نژادیان ، شکر خام ، شکر ، واردات لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000OLl

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: شکر خام شکر واردات شکر خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۳۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفت و گوی همکاری آسیا

اجلاس ۲ روزه اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت و گوی همکاری آسیا در اصفهان با صدور بیانیه و تصویب توافقنامه‌ای از سوی نمایندگان بیش از ۲۰ کشور حاضر در این اجلاس به کار خود پایان داد.

در دومین روز از اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت و گوی همکاری آسیا در اصفهان، میزگرد مشارکت اتاق‌های بازرگانی در تحقق اهداف توسعه پایدار برگزار شد.

در این اجلاس «ارائه مفاهیم و تعاریف ۱۷ گانه توسعه پایدار»، «نقش اتاق‌های بازرگانی در دیپلماسی اقتصادی برای تحلیل SGD»، «نقش همکاری‌های جنوب جنوب در پیاده‌سازی اهداف توسعه پایدار»، «ارائه آخرین تغییرات توسعه پایدار در دنیا با تمرکز بر کشور‌های ACD»، «اقدامات بخش خصوصی در حوزه توسعه پایدار در صنعت سیمان» و «اقدامات بخش خصوصی در حوزه توسعه پایدار در صنعت فولاد» با ارائه کارشناسان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین میزگرد فناوری‌های جدید و نوظهور، استارتاپ‌ها و اقتصاد دانش‌بنیان دیگر میزگرد امروز اجلاس بود که فناوری‌های جدید و نوظهور، استارتاپ‌ها و اقتصاد دانش‌بنیان با حضور نمایندگان کشور‌های عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا برگزار شد.

امروز همچنین میزگرد فناوری‌های جدید و نوظهور، استارتاپ‌ها و اقتصاد دانش‌بنیان با حضور نمایندگان کشور‌های عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا برگزار شد.

نمایندگان کشور‌های آسیایی در این میزگرد درباره تثبیت مالکیت معنوی، راه‌های حمایت از کسب‌وکار‌های کوچک و متوسط برای ادامه حیات در عصر دیجیتال، راه‌های گذر کسب‌وکار‌ها از ساختار‌های سنتی به سازوکار‌های مدرن، نقش اکوسیستم نوآوری برای توسعه پایدار تجارت جهانی، جایگزینی خلاقیت، ایده و استعداد انسانی به‌جای نیروی کار ارزان، ویژگی‌های اکوسیستم خلاق و چالش مهم جوامع آسیایی در تشکیل فضای خلاق علمی و کسب‌وکار گفتگو کردند.

امیر کشانی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه کشور‌های عضو مجمع گفت و گوی همکاری آسیا ۵۶ درصد جمعیت و ۳۵ درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) جهان را در اختیار دارند، تصریح کرد: این آمار و ظرفیت نشان می‌دهد که با همکاری اتاق‌های بازرگانی و همراهی دولت‌ها می‌توان امیدوار بود ملت‌های آسیایی با هم‌افزایی به توسعه همه‌جانبه دست یابند.

او افزود: گفتگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت بوده و تجارت علاوه بر مبادله کالا و سرمایه، تبادلات فرهنگی را نیز به دنبال دارد بنابراین می‌تواند عاملی برای توسعه گفتگو و بستری برای صلح و ثبات باشد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز در حاشیه این اجلاس گفت: یکی از مهم‌ترین دستاورد‌هایی این رویداد این است که پیش از این مرجعی که بتواند پروژه‌های سرمایه‌گذاری اصفهان را به نمایش بگذارد، نداشته‌ایم. در حال حاضر در این رویداد با تلاش اتاق بازرگانی اصفهان درگاهی برای معرفی این فرصت‌ها طراحی شده که در آن پروژه‌های سرمایه‌گذاری استان بارگذاری می‌شود.

محمد رضا گل احمد  افزود: تجارت و اقتصاد گفتگو محور است و در مقایسه با سیاست و مسائل سیاسی متفاوت است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: بازرگانان و تجار متوجه شده‌اند که چگونه با یک‌زبان گفت و گوی تجاری صحبت کنند و به همین منظور رویکرد ACD هم به‌صورت گفتگو محور فراتر از مسائل سیاسی و مسائل حاشیه‌ای است.

اواضافه کرد: حتی به اعضای ACD هم گفته‌ایم هر کشور پروژه‌های سرمایه‌گذاری خود را برای معرفی در این سایت ارائه دهد تا در این رویداد در دسترس قرار گیرد و با شرکت‌ها و سازمان‌هایی که توانایی تأمین مالی دارند وارد گفتگو و مذاکره شویم.

این اجلاس با شعار «آسیایی توانمندتر و منسجم‌تر از طریق فناوری‌های نوین» امروز (۲۹ آوریل ۲۰۲۴) به‌منظور گفتگو بین اتاق‌های بازرگانی کار خود را آغاز کرد.

چهار میزگرد پیرامون «فناوری نو»، «گردشگری»، «امنیت غذایی و کشاورزی» و «توسعه پایدار» امروز با حضور مهمانان اجلاس برگزار شد.

در اختتامیه این اجلاس که با تصویب «معاهده اصفهان» همراه بود به کار خود پایان داد. این بیانیه پس از بررسی و تغییر و تایید به صورت سند نهایی منتشر خواهد شد.

همچنین برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های استان اصفهان از برنامه‌های جنبی این اجلاس بود.

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های برگزاری این اجلاس در اصفهان این است که پتانسیل اصفهان به‌عنوان مرکز تجاری و اقتصادی ایران شناخته و به بقیه کشور‌ها معرفی می‌شود. از سوی دیگر در کنار این رویداد نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان نیز برپا شده تا نمایندگان کشور‌های حاضر از این نمایشگاه بازدید داشته باشند.

این در حالی است که طی ۲۰ سال گذشته نشست حضوری در سطح اتاق‌های بازرگانی آسیا برگزار نشده است و تنها یک نشست به صورت مجازی برگزار شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در پایان این اجلاس از تابلو نقاشی هنرمند اصفهانی استاد رضا بدرالسماء رونمایی کرد.

مجمع گفتگوی همکاری آسیا Asia Cooperation Dialogue با هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند. ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد.

در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است. کشور‌های بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفت و گوی همکاری آسیا ACD هستند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفت و گوی همکاری آسیا
  • فلامینگو‌ها بالاخره به تالاب صالحیه رسیدند
  • حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود