Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا احمدعلی موهبتی روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا اظهارداشت: در امر مقابله با ویروس کرونا مجموعه‌ها و سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان همکاری زیادی داشتند. اما متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم کاهش پیدا کرده بطوریکه این استان کمترین رعایت پروتکل ها و فاصله‌ گذاری اجتماعی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همانطور که در سال گذشته پیش‌بینی شد بعد از ماه مبارک رمضان پیک ویروس کرونا به‌وجود بیاید امسال نیز بعد از ماه مبارک رمضان شاهد افزایش چشمگیر مبتلایان بودیم که نشان می‌دهد منحنی بیماری در استان رو به تزاید بوده که این امر نگران کننده است.    
وی ادامه داد: قبل از ماه رمضان روند ابتلا بستری و مرگ و میر در سیستان و بلوچستان‌ بسیار کم بود اما متاسفانه اکنون شمار مبتلایان روزانه بین ۲۵۰ تا ۲۸۰ نفر است و هم اینک ۱۱۳ بیمار بستری هستند که در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ۳۱ درصد بستری ها افزایش پیدا کرده در حالی که قبلاً میزان بستری در این دانشگاه ۱۰ درصد بوده است.
موهبتی خاطرنشان کرد:  با توجه به زمان انتخابات شوراها و نشست‌های تبلیغاتی و خانگی که در این زمینه برگزار می‌شود اثرات نگران کننده‌ای ایجاد کرده که حتما باید کنترل و رعایت لازم صورت بگیرد.
وی ادامه داد: حتماً جلسه توجیهی برای کاندیداهای تایید صلاحیت شده برگزار خواهد شد که این جلسه در استان از طرف معاونت سیاسی اجتماعی استانداری و در شهرستان‌ها از طرف فرمانداری‌ها برگزار می‌شود علاوه بر این در هنگام ثبت‌نام، کاندیداها فرم رعایت پروتکل‌ها را تکمیل و خود را ملزم به رعایت آنها کرده‌اند.    
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: کنترل کرونا چینی انجام و بعد از آن کرونا انگلیسی نیز در کشور کنترل شد اما هم‌اینک نگران ورود کرونای هندی و آفریقایی هستیم که با توجه به موقعیت مرزی استان این امر اهمیت بیشتری دارد.
وی خاطرنشان کرد: باید برای جلوگیری از عادی انگاری و مبارزه با بیماری اقدام و از مردم و رسانه‌ها می‌خواهیم تا همراهی کنند که رعایت پروتکل‌ها به صورت جدی‌تری انجام شود.
موهبتی بیان کرد: تاچندی پیش سیستان و بلوچستان شرایط خوبی داشت و در وضعیت زرد و آبی کرونایی بسر می برد ولی اکنون همه درگیرند و وضعیت استان نارنجی و نزدیک به قرمز شدن است و در برخی نقاط استان هم اینک وضعیت نارنجی و قرمز داریم و نیاز است تا پیگیری جدی‌تری انجام شود و از برگزاری مراسم مذهبی تا حد امکان جلوگیری کرد که با توجه به گزارشات دانشگاه علوم پزشکی موضوع انتخابات و تجمع شبانه کاندیداها می‌تواند روند بیماری در استان را تشدید کند.

وی تصریح کرد: محدودیت‌ها در همه شهرها اعمال می شود و رفت و آمد از ۹ شب تا ۳ بامداد ممنوع است و جریمه خروج از شهرها نیز اعمال خواهد شد.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: انتظار می‌رود تا همه دستگاه‌های اجرایی وظیفه خود را در زمینه جلوگیری از شیوع این بیماری انجام دهند تمام اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند پلمب می شوند.
وی خاطرنشان کرد: خطر شیوع بیماری جدی است زیرا فقط ۵۰ درصد جمعیت واجد شرایط سیستان و بلوچستان از واکسن استفاده کردند این در حالیست که اگر جمعیت افراد واکسینه شده زیر ۷۰ درصد باشد زنجیره ابتلاء قابل قطع نیست و باید افزون‌بر ۹۰ درصد این افراد واکسینه شوند.
موهبتی بیان کرد: در روزهای آتی تا پایان خرداد ماه جمعیت ۶۰ ساله ها واکسینه خواهند شد و تابستان فرهنگیان و دانش‌آموزان واکسینه می‌شوند تا بتوانیم در شرایط مطلوب‌تری ویروس را کنترل کنیم.
وی ادامه داد: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زابل هشت مرکز، زاهدان پنج مرکز و ایرانشهر سه مرکز واکسینه علیه ویروس کرونا وجود دارد همچنین ۳۰ نفر در زاهدان، ۱۲ نفر در زابل و ۱۲ نفر در ایرانشهر امر واکسینه علیه بیماری کرونا را انجام می‌دهند.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کاندیداهای انتخاباتی باید از برگزاری نشست‌های شبانه در منازل و محافل پرهیز و از بستر فضای مجازی برای تبلیغات خودشان استفاده کنند چرا که این بستر بهتر می‌تواند اثرگذار باشد.
وی بیان کرد: نماز جمعه در شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع و رعایت پروتکل های بهداشتی الزامی است و هرکس خلاف آن عمل کند مسوولیت شرعی و قانونی بر عهده دارد و این موضوع به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شده است، کسانی که دلشان به حال اسلام و انسانیت می‌سوزد و خود را مکلف به رعایت دستورات دینی می دانند هیچگاه جان انسانها را به خطر نمی اندازند.

موهبتی خاطرنشان کرد: افراد مبتلا به بیماری باید رعایت کنند و از خانه بیرون نیایند تا جان دیگران به خطر نیفتد چرا که قتل انسان مستقیم و غیرمستقیم گناه محسوب می‌شود.

برچسب‌ها کرونا سیستان و بلوچستان ویروس کرونا استانداری سیستان و بلوچستان احمدعلی موهبتی  زاهدان بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا سیستان و بلوچستان ویروس کرونا کرونا سیستان و بلوچستان ویروس کرونا استانداری سیستان و بلوچستان احمدعلی موهبتی زاهدان بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا اخبار کنکور استاندار سیستان و بلوچستان رعایت پروتکل ها ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۴۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) روستای پزم تیاب سیستان و بلوچستان بعد از سیل

(تصاویر) روستای پزم تیاب سیستان و بلوچستان بعد از سیل

دیگر خبرها

  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • فیلم| وضعیت بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از سد کهیر شهرستان کنارک
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • (تصاویر) روستای پزم تیاب سیستان و بلوچستان بعد از سیل
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است