Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیبی مدیر پخش فرآورده‌های نفتی استان زنجان با اشاره به مجهز بودن همه جایگاه‌های سوخت مایع استان به دیزل ژنراتور گفت: قطعی برق هیچ اختلالی در فعالیت جایگاه‌های سوخت مایع ایجاد نمی‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به قطعی برق در ایجاد اختلالات جایگاه‌های سوخت استان زنجان اظهار کرد: قطعی برق در استان زنجان باعث نگرانی مردم شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه 100 درصد جایگاه‌های توزیع سوخت مایع به دستگاه‌های دیزل ژنراتور و یو‌پی‌اس مجهز هستند تصریح کرد: 61 باب جایگاه عرضه سوخت بنزین و گازوئیل در استان زنجان فعال است.

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی استان زنجان با اشاره به اینکه قطعی برق برای جایگاه‌های مایع مشکلی ندارد و رانندگان بدون هیچ نگرانی می‌توانند در ساعات مختلف به جایگاه‌های سوخت مراجعه کنند ادامه داد: در صورت قطعی برق این جایگاه‌ها بعد از 5 تا 15 دقیقه دیگر توسط ژنراتور‌ها نصب شده و برق آنها تامین می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در سطح استان زنجان حدود 40 باب جایگاه سی‌ان‌جی فعال است عنوان کرد: برق مصرفی جایگاه‌های سی‌ان‌جی با توجه به وجود درایر‌ها، کمپرسور‌ها و الکتروموتورهای متعدد با دیزل ژنراتور قابل تامین نیست و برق مصرفی این جایگاه‌های از برق شهری تامین می‌شود.

حبیبی با اشاره به اینکه برای حل مشکل برق جایگاه‌های سی‌ان‌جی با شرکت توزیع برق تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است افزود: براساس این تفاهم نامه قطعی برق در ساعت پیک مصرف نباید اتفاق بیفتد و قطعی برق انها نیز نباید بیشتر از یک ساعت باشد و همچنین ساعت‌های پیک مصرف برق به شرکت توزیع برق استان اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم استان زنجان نباید هیچ گونه نگرانی در خصوص سوخت گیری در جایگاه‌های استان داشته باشند چرا که این جایگاه‌ها 24 ساعته آماده ارائه خدمات هستند.

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی استان زنجان همچنین در ادامه در خصوص افزایش قیمت سوخت در استان زنجان گفت: براساس اعلام سخنگوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی امسال هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

وی گفت: عدم افزایش قیمت سوخت به صورت ابلاغ رسمی اعلام شده و امسال هیچ گونه افزایشی قیمتی در هیچ مدلی از سوخت‌ها نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پخش فرآورده های نفتی جایگاه های سوخت استان زنجان سوخت مایع جایگاه ها قطعی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۴۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از یورونیوز، دانشمندان به تازگی روش جدیدی را برای ساخت الماس کشف کردند که در چهارچوب آن، ترکیبی از فلزات مایع می‌تواند یک الماس مصنوعی را در عرض چند دقیقه بدون نیاز به فشاری عظیم تولید کند.

البته برای این کار، هنوز به یک دمای بالای ۱۰۲۵ درجه سانتیگراد نیاز است تا یک قطعه الماس در ۱۵۰ دقیقه تشکیل شود. این معادل فشاری است که ما در سطح دریا احساس می‌کنیم و ده‌ها هزار بار کمتر از فشاری است که معمولاً برای تولید الماس نیاز است.

تیم سازنده این الماس جدید، پژوهشگران موسسه علوم پایه در کره جنوبی هستند که امیدوارند با این شیوه بتوانند انقلابی در تولید الماس‌های مصنوعی ایجاد کنند.

تکنیک حل کردن کربن در فلز مایع برای ساخت الماس کاملاً جدید نیست و جنرال الکتریک نیم قرن پیش فرآیندی مشابه را با استفاده از سولفید آهن مذاب به جهان معرفی کرد؛ اما برای این کار نیز نیاز به ایجاد فشاری معادل ۵-۶ گیگا پاسکال و یک «دانه» الماس است تا کربن به آن بچسبد.

پژوهشگران این تیم در مقاله‌ای درباره روش جدید نوشتند: «ما روشی برای تولید الماس در فشار یک اتمسفر و در دمای متوسط، با استفاده از آلیاژ فلزهای مایع کشف کردیم.»

آنها در این روش از مخلوط دقیقی از فلزات مایع گالیم، آهن، نیکل و سیلیکون استفاده کردند و یک سیستم خلاء در داخل یک محفظه گرافیتی ساختند تا فلز را در حالی که در معرض ترکیبی از متان و هیدروژن قرار می‌گرفت، به سرعت گرم و سپس خنک کنند.

این کار باعث شد تا اتم‌های کربن متان در سراسر فلز ذوب شده پخش شوند و به عنوان دانه الماس عمل کنند.

تنها پس از ۱۵ دقیقه، قطعات کوچکی از کریستال‌های الماس از فلز مایع جدا و نمایان شدند و پس از گذشت مدت دو ساعت و نیم نیز یک لایه پیوسته الماس شکل گرفت.

تحقیقات درباره این فرآیند هنوز در مراحل اولیه است؛ با این وجود اعضای تیم تحقیق معتقدند که این روش پتانسیل زیادی دارد و می‌توان به کمک آن، فلزات مایع دیگری را برای رسیدن به نتیجه مشابه یا حتی بهتر ترکیب کرد.

بیشتر بخوانید:

تصاویر روباتی که حرکاتش شما را انگشت به دهان می کند!

شیوه‌ای که در حال حاضر برای تولید اکثر الماس‌های مصنوعی استفاده می‌شود، چندین روز طول می‌کشد و به فشار بسیار بیشتری نیاز دارد.

اگر این تکنیک بتواند همچنان توسعه یابد، فرایند ساخت الماس بسیار سریع‌تر و بسیار آسان‌تر خواهد شد.

کد خبر 847565 برچسب‌ها تاریخ - باستان‌ شناسی کره جنوبی تکنولوژی (فناوری) جواهرات و زیورآلات

دیگر خبرها

  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • مزایای کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود
  • بودجه شهرداری‌های زنجان ۳ برابر شد