Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@19:52:10 GMT

۲ خبر کوتاه از استان یزد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۴۶۲۶

۲ خبر کوتاه از استان یزد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، محمدحسین باقریان، در مراسم افتتاحیه مرکز نیکوکاری خیران کارآفرین معین استان یزد بابیان اینکه ۱۶ مرکز نیکوکاری تخصصی کارآفرینی در استان یزد ایجادشده است، گفت: مراکز نیکوکاری کارآفرینی خدماتی ازجمله پرداخت تسهیلات اشتغال، تأمین مکان و تجهیزات کسب‌وکار، تأمین مواد اولیه کسب‌وکار، خدمات مشاوره‌ای، بازاریابی و فروش محصولات، آموزش‌های کسب‌وکار و کاریابی را به نیازمندان استان یزد ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مراکز برای دستیابی اهداف موردنظر با اصناف منطقه، مراکز نیکوکاری محله مبنا، مجامع، خیریه‌ها و تشکل‌های کارآفرینی، بنگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات اقتصادی، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و همچنین دفاتر کاریابی و مشاوره شغلی در تعامل و ارتباط هستند.

قائم‌مقام کمیته امداد استان یزد با اشاره به اینکه هر مرکز نیکوکاری کارآفرینی حداقل پنج مرکز نیکوکاری محله مبنا را تحت پشتیبانی خدمات خود قرار می‌دهد، تصریح کرد: این مراکز مجموعه عوامل اشتغال ازجمله کارآفرینان نیکوکار را در سطحی فراتر از محلات شناسایی، جذب و به سمت مراکز نیکوکاری محله مبنا هدایت می‌کنند، در کنار آن نهادینه‌سازی فرهنگ کارآفرینی و اشتغال‌زائی به شکل تخصصی در محدوده جغرافیایی و جمعیتی مورد عمل از وظایف اصلی این مراکز است.

وی یادآور شد: تقویت و گسترش حضور آگاهانه و مؤثر آحاد جامعه، ارتقای سرمایه‌های اجتماعی، توسعه شبکه‌های مردمی و تعامل با مؤسسات عام‌المنفعه از سازوکارهای جدی و مؤثر کمیته امداد برای دستیابی به آرمان بلند فقرزدائی و عدالت‌گستری به شمار می‌رود، استقرار شبکه‌های نیکوکاری مردمی و استفاده از منابع و ظرفیت خیران و تشکل‌های موجود به‌عنوان ضرورتی بنیادین در مسیر توسعه مشارکت‌ها و هم یاری‌های مردمی مطرح و موردتوجه است.

***

در آیینی با حضور فرماندار  و جمعی از مسوولان روز شنبه فرستنده دیجیتال شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در منطقه کنجکوه در بخش مرکزی مهریز افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، با افتتاح فرستنده دیجیتال این منطقه در دهستان تنگچنار، ۲۱ شبکه تلویزیونی و ۱۷ شبکه رادیویی دیجیتال جایگزین چهار شبکه تلویزیونی آنالوگ در این منطقه شد.

برای احداث این فرستنده که جزو مطالبات مردم شهرستان بوده است ۲۵ میلیارد ریال از محل بودجه ملی و استانی هزینه شده و ۱۷ روستای بالای ۲۰ خانوار با حدود ۴۰۰ نفر زیررپوشش قرار گرفتند.

فرماندار مهریز گفت: با راه‌اندازی این سیستم مجهز، مردم منطقه در بخش مرکزی شهرستان می‌توانند برنامه‌های این شبکه‌ها را با فرمت دی وی بی تی ۲ بر روی کانال ۶۱ به خوبی و کامل دریافت کنند.

رضا زارع زاده مهریزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به اهمیت دسترس مردم تمامی روستاهای شهرستان از شبکه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: پیگیری برای زیرپوشش  قرار گرفتن همه مناطق پیگیری می‌شود.

وی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در این خصوص تصریح کرد: باید همه مردم در هر منطقه به خصوص روستاهای دوردست و محروم بتوانند از برنامه‌های مختلف شبکه‌ها به نحو مناسب استفاده کنند.

منطقه کنجکوه در دهستان تنگچنار در ۲۰ کیلومتری شهر مهریز قرار دارد. 

از جمعیت ۵۵ هزار نفری مهریز ۳۰ درصد در ۱۴۰ روستای پنج دهستان ارنان، میانکوه، تنگچنار، خورمیزات و بهادران زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها مهریز یزد توسعه روستایی رادیو دیجیتال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز یزد توسعه روستایی مهریز یزد توسعه روستایی رادیو دیجیتال اخبار کنکور مرکز نیکوکاری استان یزد شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۴۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود

معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات از منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کرد و آخرین وضعیت پیشرفت احداث مراکز داده در این منطقه را مورد بررسی قرار داد و از راه‌اندازی "ابر دولت" در قطب مرکز داده پیام خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی اصغر انصاری؛ معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کرد.

انصاری در ابتدای این بازدید نشستی با مدیران و معاونان منطقه ویژه اقتصادی پیام و نمایندگان شرکت‌های مرکز داده مستقر در منطقه داشت، عملکرد این مجموعه فراتر از تکالیف تعیین شده ابزار دانست و گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام، ظرفیت‌های بالقوه بسیاری دارد که باید تدبیر شود تا این ظرفیت‌ها هرچه سریعتر بالفعل شود تا اثرات اقتصادی این توسعه بر اقتصاد کلان کل کشور اثرگذار باشد. 

وی با بیان اینکه برنامه‌های منطقه پیام جزء اولویت‌های وزارت ارتباطات قرار دارد، افزود: یکی از این موارد ایجاد مراکز داده در منطقه پیام بعنوان یک قطب است چرا که استعداد لازم را بدلیل همجواری با تهران و همچنین زیرساخت‌های موجود در منطقه دارد. 

معاون وزیر ارتباطات همچنین از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام خبر داد و گفت: طرح ابردولت توسط سازمان فناوری اطلاعات با سرمایه گذاری دولت و مشارکت بخش خصوصی در مناطقی از جمله تهران اجرا می‌شود و علاوه بر آن قصد داریم که این طرح را در قطب مرکز داده پیام نیز پیاده‌سازی کنیم.

هوشمندسازی، ارتباطات و ماهواره؛ اولویت‌های ستاد اتصال‌پذیری

انصاری همچنین موضوع برق را یکی از مهمترین مطالبات سرمایه‌گذاران مراکز داده دانست.

در ابتدای این نشست اکبر قنبرپور؛ مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام گزارشی از عملکرد منطقه ویژه اقتصادی پیام ارایه کرد و با اشاره به فعال شدن ظرفیت 2 نیروگاه در این منطقه گفت: با فعال شدن نیروگاه ها، این امکان فراهم شده که به صورت مستقیم به متقاضیان برق واگذار شود.

در ادامه نشست نیز نمایندگان شرکت‌های مرکز داده به بیان آخرین وضعیت و برنامه‌های آتی پروژه‌های خود پرداختند.

پس از پایان نشست، انصاری از محل احداث مراکز داده شرکت‌های ارتباطات زیرساخت، آسیاتک و همراه پرداز زرین بازدید بعمل آورد و از نزدیک جزییات پیشرفت اجرای این پروژه‌ها را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت و بدون نقص تامین شد
  • تامین برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت انجام شد
  • افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود