Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:16:04 GMT

هزار و ۴۱۲ ساعت تدریس در مدرسه تلویزیونی ایران

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۴۸۸۶

هزار و ۴۱۲ ساعت تدریس در مدرسه تلویزیونی ایران

محمدرضا سیفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا در این زمینه افزود: از دوازدهم اسفند سال ۹۸ تا پایان اردیبهشت امسال ۲ هزار و ۸۲۴ جلسه برنامه آموزشی در شبکه قرآن و آموزش برای دانش آموزان پخش شده است.

وی ادامه داد: از این میان ۲ هزار و ۲۲۱ جلسه به صورت پخش زنده و ۶۰۳ برنامه تولیدی پخش شده و ۸۵ نفر مجری و ۳۰ نفر همکاران پشتیبان در مدرسه تلویزیونی بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده و رابط معاونت آموزش ابتدایی با صدا و سیما گفت: ۸۴ هزار و ۷۲۰ دقیقه برنامه آموزشی در شبکه قرآن و آموزش  برای دانش آموزان تهیه شد.

سیفی با بیان اینکه هشت گروه پشتیبان در شبکه شاد فعالیت داشتند، خاطرنشان کرد: ۳۷ عنوان درسی و یازده موضوع پیش دبستانی در مدرسه تلویزیونی ایران آموزش داده شده است.

وی یادآورشد: ۴۱۰ جلسه دروس قرآن و هدیه های آسمانی برای دانش آموزان از شبکه قرآن و ۲هزار و ۴۱۴ جلسه پیش دبستانی و دروس دوره اول و دوم ابتدایی برای دانش آموزان از شبکه آموزش پخش شده است.

نماینده و رابط معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با صدا و سیما عنوان کرد: مدرسه تلویزیونی ایران ۴۲۲ روز فعالیت داشته است.

سیفی پیشتر به ایرنا گفته بود: برنامه‌های درسی مدرسه تلویزیونی ایران برای همه دانش‌آموزان از جمله دانش آموزان ابتدایی از اول تابستان ازسرگرفته می شود و با کیفیت و تنوع بهتری ادامه می‌یابند.

مدرسه تلویزیونی در پساکرونا ادامه خواهد داشت

نماینده و رابط معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با صدا و سیما اظهار داشت: مدرسه تلویزیونی دانش آموزان در دوران پس از کرونا هم به فعالیت خود ادامه می دهد و مکمل آموزش در مدارس خواهد شد، هرچند که نمی‌تواند جایگزین معلم و کلاس درس شود.

سیفی یادآور شد: مدرسه تلویزیونی در کنار شبکه شاد و درس نامه خودآموز در دوران کرونا توانست از عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان جلوگیری کند.

به گفته او مهارت‌آموزی و چگونگی شیوه زندگی از مهم‌ترین اولویت های برنامه‌های مدرسه تلویزیونی در تابستان است.

وی تصریح کرد: در ایام تابستان برنامه‌های آموزشی دانش آموزان پیش دبستانی نیز پخش می‌شود.

به گزارش ایرنا، مدارس و مراکز آموزشی کشور از اسفند ماه سال ۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند، اما وزارت آموزش و پرورش با شعار "آموزش تعطیل نیست" مدرسه تلویزیونی را به منظور تداوم آموزش راه اندازی کرد.

معاونت‌های مختلف آموزش و پرورش تقریبا پس از گذشت چند روز از تعطیلی مدارس با انتشار یک فراخوان از معلمان داوطلب درخواست کردند که برای همکاری و تدریس در مدرسه تلویزیونی اعلام آمادگی کنند و در نهایت مدرسه تلویزیونی از همان اسفند ماه سال ۹۸ فعالیت خود را در پایه‌های تحصیلی متفاوت آغاز کرد.

هرچند نقدهایی مانند تعامل نداشتن دانش‌آموز و معلم و کم بودن زمان تدریس برای آموزش در مدرسه تلویزیونی وجود دارد، اما بیشتر کارشناسان و مسوولان آموزش و پرورش معتقدند این شیوه آموزش به دلیل دسترسی آسان به تلویزیون می‌تواند راهی برای تحقق عدالت آموزشی در کشور باشد. چراکه به واسطه مدرسه تلویزیونی دانش‌آموزان عشایر و روستایی و آنها که به هر دلیلی از کلاس و معلم محروم هستند هم می‌توانند از تدریس برترین معلمان بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مدارس صدا و سیما شبکه قرآن و معارف سیما مدرسه تلویزیونی آموزش برخط وزارت آموزش و پرورش شبکه آموزش پروندهٔ خبری آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مدارس صدا و سیما معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مدارس صدا و سیما شبکه قرآن و معارف سیما مدرسه تلویزیونی آموزش برخط وزارت آموزش و پرورش شبکه آموزش اخبار کنکور مدرسه تلویزیونی ایران معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مدرسه تلویزیونی برای دانش آموزان شبکه قرآن صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۴۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ضرغام پرنیان، مشاور وزیر آموزش و پرورش در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای درباره چگونگی وضعیت تحصیل دانش‌آموزان سیل‌زده، اظهار کرد: در سیل اول و دوم ۳۶۸ مدرسه در عرصه دیواره‌ها و بعضی از قسمت‌های مدارس دچار آسیب شدند.

وی با بیان اینکه ۳۶۸ مدرسه در طرح شهید عجمیان با مشارکت گروه‌های جهادی معلمان و دانش‌آموز و گروه‌های قومی بهسازی، مرامت‌سازی و شاداب‌سازی شد، تصریح کرد:، اما این امر به معنای این نیست که مشکلات اتفاق‌افتاده به‌طور کامل رفع شده است و بر اساس آمار کسب‌شده ۷ تا ۸ مدرسه به تخریب و بازسازی نیاز دارند.

اجرای ویژه طرح شهید عجمیان پس از پایان امتحانات خرداد

پرنیان با اشاره به اینکه هیچ‌گونه اختلالی به آموزش دانش‌آموزان وارد نشده است، ابراز کرد: آموزش دانش‌آموزان در مکان‌های عمومی از جمله مسجد انجام می‌شود؛ بنابراین هیچ مدرسه‌ای در این مناطق تعطیل نیست. مدارسی که به دلیل حجم بالای آب میسر به بازگشایی نباشند، به مکان‌های عمومی انتقال داده می‌شوند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پایان امتحانات خرداد دانش‌آموزان، تشریح کرد: پس از پایان امتحانات نهایی نوید می‌دهیم که طرح شهید عجمیان را در قالب ویژه‌تری جهت رفع این مشکلات اجرا کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار
  • روایتی از ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار
  • آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی
  • فیلم؛ بازی دانش آموزان با مرگ برای رسیدن به مدرسه
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص