Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در زمستان ۱۳۹۹ رادیو آوا با ۱۶.۸ درصد شنونده، رادیو جوان با ۱۶.۱ درصد و رادیو ایران با ۱۴.۷ درصد، بیشترین شنونده را در میان شبکه‌های رادیویی به خود اختصاص داده‌اند.

رادیو ورزش ۱۱.۴ درصد، رادیو قرآن ۱۱ درصد، رادیو پیام ۱۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد، رادیو سلامت ۸.۷ درصد، رادیو فرهنگ ۶.۷ درصد، رادیو معارف ۶.۶ درصد، رادیو تلاوت ۴.۹ درصد، رادیو صبا ۴ درصد، رادیو اقتصاد ۳.۹ درصد و رادیو نمایش ۳.۸ درصد در فصل زمستان ۱۳۹۹ شنونده داشته‌اند.

رادیو‌های تهران و گفتگو هم در پایتخت در این فصل به ترتیب ۴.۱ و ۲.۲ درصد شنونده داشته‌اند.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، از میان قالب‌های برنامه‌های صدا، قالب خبر (۵۷.۲ درصد) و موسیقی (۴۲.۶ درصد) پرطرفدارترین قالب میان شنوندگان رادیو است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد مردان بیشتر از زنان شنونده رادیو بوده‌اند، به طوری که ۴۷.۱ درصد شنوندگان رادیو را آقایان و ۳۰.۱ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند. علاوه بر این، با افزایش سن، میزان شنونده برنامه‌های صدا هم افزایش یافته است، به طوری که در میان گروه‌های سنی مختلف، میزان شنونده برنامه‌های صدا در گروه سنی ۵۰ سال و بالاتر (۴۳.۳ درصد) بیشتر بوده است.

بر اساس این نظرسنجی، افراد با تحصیلات عالی (۳۸.۴ درصد) بیشتر از دیگر گروه‌های تحصیلی شنونده رادیو بوده‌اند.

مرکز تحقیقات صداوسیما در این نظرسنجی دریافته است که در فصل زمستان ۱۳۹۹ معادل ۶۰.۳ درصد مردم در بیشتر روز‌های هفته یعنی چهار روز و بیشتر به رادیو گوش داده‌اند. پرشنونده‌ترین ساعت‌های گوش دادن به برنامه‌های صدا در آخرین فصل سال گذشته هم ساعت ۹ تا ۱۱ صبح و بعدازظهر‌ها ساعت ۱۷ تا ۱۸ بوده است.

با توجه به اینکه در این نظرسنجی هر پاسخگو می‌توانست بیش از یک پاسخ را انتخاب کند، مشخص شد ۵۷.۸ درصد مردم رادیو را در منزل و همین طور ۵۰.۳ درصد هم در خودروی شخصی گوش می‌دهند. در همین حال، رایج‌ترین گیرنده مورد استفاده برای شنیدن برنامه‌های صدا، یعنی ۵۰.۷ درصد، رادیوی خودرو است.

نکته قابل توجه در این نظرسنجی اینکه ۸۳.۹ درصد شنوندگان برنامه‌های رادیو گفته‌اند برای شنیدن برنامه‌های صدا، خودشان رادیو را روشن می‌کنند، در حالی که این سهم برای کسانی که گفته‌اند به واسطه گوش دادن دیگران به رادیو، برنامه‌های صدا را شنیده‌اند، ۱۶.۱ درصد است.

از میان کسانی که خودشان رادیو را روشن می‌کنند تا برنامه‌های صدا را بشنوند، ۶۵.۷ درصد گفته‌اند به صورت هدفمند برنامه یا شبکه خاصی را برای شنیدن انتخاب می‌کنند. در همین حال، ۳۴.۳ درصد این افراد گفته‌اند به صورت اتفاقی برنامه‌های رادیو را می‌شنوند.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رسانه ملی رادیو و تلویزیون برنامه های صدا گفته اند ۷ درصد ۱ درصد ۳ درصد ۴ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۵۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران

به گزارش تابناک، «کورس ربیعی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه ماه اردیبهشت‌ زمان مناسبی برای ورود پرندگان تابستان‌گذران است، گفت: پرستوهای دریایی، چلچله‌ها، حواصیل‌ها، زنبورخوارها، و گلاریول‌های بال‌سرخ به‌همراه حدود 60 نوع دیگر از پرنده‌ها که شاید جمعیت آنها به یک میلیون بال برسد، با گرم‌شدن هوا خود را به محیط‌های طبیعی مازندران می‌رسانند.

وی تصریح کرد: این پرندگان در واقع برای تغذیه نیامده‌اند بلکه زمان آشیانه‌سازی و زادآوری آنهاست، لذا نیاز است گردشگران و طبیعت‌دوستان که به دل طبیعت می‌زنند؛ مراقب باشند آرامش آنها را بر هم نزنند.

ربیعی یادآور شد: زایش تنوع جانوری چون گوزن‌ها و شوکاها نیز در این فصل است و آنها برای تولیدمثل نیاز به آرامش دارند. 

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان مازندران با اعلام اینکه روز گذشته، شنبه، بازدید میدانی از میانکاله داشته و یک بال قو و فلامینگو را دیده است، گفت: گرچه با آغاز نشانه‌های سپری‌شدن زمستان، پرنده‌های زمستانه نیز مهاجرت به زیستگاه‌های اصلی را از سر می‌گیرند اما تالاب‌های مازندران در طول سال، میزبان پرنده‌های مختلفی است.

وی تصریح کرد: آب‌بندان‌ها، تالاب‌ها و محیط طبیعی مازندران مسیرهای چندگانه مهاجرتی است؛ هم مقصد است و هم محل گذار و استراحت و هم محل جابه‌جایی پرندگان؛ در واقع این موجودات زیبا در این توقفگاه‌ها، هم زیست دارند و هم آشیانه‌گذاری و تولیدمثل، اما مانند قوها و فلامینگوها نهایتاً به مبدأ بازمی‌گردند.

ربیعی با بیان اینکه جمعیت قابل‌توجهی از پرندگان تابستان‌گذران از جمله گلاریول‌های بال‌سرخ عاشق زمین‌های تالابی هستند، گفت: منبع غذایی خوبی برای آنها به‌ویژه حشرات در این نوع مناطق وجود دارد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش مازندران با اشاره به پایش‌های انجام‌شده در اوج حضور پرندگان زمستان‌گذران، نتیجه این سرشماری را ورود 200 هزار بال پرنده زمستان‌گذران به محیط‌های طبیعی استان اعلام کرد که نسبت به سال گذشته چندان تفاوتی نداشته است.

وی گفت: نیمی از این تعداد پرنده، در پناهگاه حیات وحش میانکاله به‌دلیل تنوع محیطی بالا، زمستان‌گذرانی داشتند.

بین 850 تا 900 تالاب در مازندران وجود دارد که تالاب‌های میانکاله، ازباران، سرخ‌رود، و لپو معمولاً بیشتر از دیگر تالاب‌ها در فصول مختلف سال، نشانه‌های روشنی از زیستمندی پرندگان مهاجر و بومی را به‌همراه دارند.

دیگر خبرها

  • خاطره شنیدنی مجری خاص برنامه مشاعره از ملاقاتش با رهی معیری | ویدئو
  • کارگردان مشهور ایرانی: تلویزیون نمی‌بینم!
  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه یازدهم اردیبهشت
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به این استان کردنشین است