Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین ویتنام در تلاش است تا به موج تازه کرونا که نیمی از قلمرو این کشور، از جمله مناطق صنعتی و شهرهای بزرگ مانند هانوی و شهر هوشی‌مینه را فرا گرفته است، مبارزه کند.

بیش از ۶۷۰۰ مورد عفونت شامل ۴۷ مورد مرگ در ویتنام گزارش شده است که اغلب آنها از ماه آوریل (اردیبهشت) به بعد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگوین تانا لانگ، وزیر بهداشت ویتنام در جلسه ملی پاندمی این کشور در روزش شنبه گفت: «ما یک گونه جدید دورگه کرونا که آمیزه‌ای از گونه‌های هندی و انگلیسی است، کشف کرده‌ایم.»

او گفت:‌ «خصوصیت این گونه این است که به سرعت از راه هوا منتشر می‌شود. غلظت ویروس در مایع گلو به سرعت افزایش می‌یابد و با شدت زیاد در محیط اطراف منتشر می‌شود.»

وزیر بهداشت ویتنام شمار موارد ثبت‌شده مبتلا به این گونه جدید را ذکر نکرد، اما گفت ویتنام به زودی این کشف را در «نقشه جهانی گونه‌های ژنریک» کروناویروس اعلام می‌کند.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با گونه‌ها یا واریانت‌های جدید جهش‌یافته کروناویروس (کووید-۱۹)

بنا به گفته وزارت بهداشت ویتنام قبل از این اعلام هفت گونه شناخته‌شده کروناویروس در این کشور وجود داشته است.

حزب کمونیست ویتنام قبلا به خاطر واکنش قاطعش در برابر پاندمی با قرنطینه عمومی و ردیابی تماس سختگیرانه که به پایین نسبی میزان عفونت‌ در این کشور کمک کرد، تحسین شده است.

دور جدید عفونت‌ها باعث ترس مردم و دولت شه است و مقامات به سرعت به وضع محدودیت‌های سخت بر جابه‌جایی‌ها و فعالیت‌های تجاری دست زده‌اند. کافه‌ها، رستوران‌ها، سالن‌های آرایش مو و ماساژ و نیز مکان‌های گردشگری و مذهبی در نقاط گوناگون کشور تعطیل شده‌اند.

ویتنام کشوری ۹۷ میلیون جمعیت فقط اندکی بیش از یک میلیون نفر از شهروندانش را واکسینه کرده است. به گفته وزارت بهداشت، این کشور اکنون در حال بالا بردن میزان عرضه واکسن است و امیدوار است تا پایان سال به ایمنی جمعی برسد.

مقامات در این کشور از مردم و صاحبان کسب‌وکار خواسته‌اند برای تهیه واکسن پول اهدا کنند و در عین حال با سفارت‌خانه‌ّ‌ها و سازمان‌های بین‌المللی برای کمک خواستن تماس گرفته‌اند.

در حال حاضر برای ویتنام حدود ۲ میلیون دوز واکسن آکسفورد/آسترازنکا باقی مانده است، اما دولت گفته است که خرید بیش از ۳۰ میلیون دوز وکسن فایزر/بیونتک را در دست اقدام دارد.

ویتنام همچنین در حال مذاکره با روسبه برای تولید مشترک واکسن اسپوتنیک V است.

کد خبر 604236 برچسب‌ها كروناويروس ویتنام واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس ویتنام واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۵۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • تالاب دورگه‌سنگی نقده میزبان فلامینگو‌های مهاجر
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • امر به معروف در حجاب به گونه‌ای باشد که مردم به اصل نظام بدبین نشوند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا
  • تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است
  • سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست