Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:56:09 GMT

قشم ۲ برابر مصرف خود برق تولید می‌کند

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۵۵۴۷

قشم ۲ برابر مصرف خود برق تولید می‌کند

علی درویش پور روز شنبه در جلسه دیدار اعضای کمیسیون انرژی از قشم افزود: در حوزه تولید آب نیز اقدامات مناسبی انجام شده است اما مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

وی ادامه داد: بنا بر تفاهم انجام شده، تولید آب و خرید آن از سرمایه‌گذاران بر عهده سازمان آب و فاضلاب استان است و خط انتقال را سازمان منطقه آزاد قشم ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: هم‌اکنون در برخی روستاهای قشم این مشکل رفع نشده و سازمان منطقه آزاد به دنبال تامین آب مناطق روستایی است.

گاز مورد نیاز واحدهای نفت و انرژی در قشم تامین شده است

درویش‌پور افزود: ۳۵ میلیون مترمکعب گاز از طریق خط هفت سراسری به وسیله خط لوله ۳۰ اینچی از بندرعباس به جزیره قشم انتقال می‌یابد.

وی ادامه داد: این امر با هدف تامین سوخت و مواد اولیه واحدهای حوزه نفت و انرژی و همچنین خوراک واحدهای پتروشیمی منطقه آزاد قشم انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: با تامین گاز مورد نیاز این جزیره، نیروگاه برق ۵۰۰ مگاواتی نیز با ظرفیت کامل به مدار وارد می‌شود و از همه توان خود برای تولید برق استفاده می‌کند.

پنج مجوز برای صنایع سنگین در قشم صادر شده است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پنج مجوز برای صنایع سنگین در قشم صادر شده که با هفت میلیارد دلار سرمایه‌گذاری، اجرایی می‌شود.

 وی افزود: یکی از آن‌ها توسط سرمایه‌گذار خارجی انجام می‌شود.بقیه سرمایه‌گذاران ایرانی هستند و به زودی جزیره قشم با وجود این سرمایه‌گذاری‌ها متحول می‌شود.

درویش‌پور ادامه داد: این طرح‌ها با اعتبار بالغ بر هفت میلیارد دلار در قشم به ثمر می‌نشیند.

وی شهر فرودگاهی قشم را یکی از این طرح‌ها برشمرد و تصریح کرد: طرح جامع خلیج فارس با هدف پیوستن جزیره قشم به سرزمین اصلی در مرحله آغاز است که با اجرای آن و ساخت پل خلیج فارس،  قشم به راه‌آهن و راه‌های کشور متصل می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: ۲ مجتمع پتروشیمی نیز در آینده نزدیک در قشم ساخته می‌شود.

معافیت مالیاتی، مشوق سرمایه‌گذاران است

وی معافیت مالیاتی در سایر کشورها را طولانی مدت توصیف کرد و گفت: ماموریت‌هایی که برای مناطق آزاد در نظر گرفته شده نیازمند مزیت و مشوق است و با برداشتن معافیت مالیاتی در این مناطق، سرمایه‌گذاران با مشکل مواجه می‌شوند.

درویش‌پور ثبت سفارش برای تجارت را از جمله مشکلات منطقه آزاد قشم برشمرد و افزود: این مساله شرایط مناطق آزاد را با سرزمین اصلی یکسان کرده است.

وی در پایان تصریح کرد: با کمک قوانین آسان در حوزه تجارت و فعالیت اقتصادی در مجلس، باید انگیزه حضور سرمایه‌گذار را تقویت کرد.

اعضای کمیسیون انرژی مجلس در سفری ۲ روزه به جزیره قشم از نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق غدیر، شرکت نفت فلات قاره و پالایشگاه هنگام بازدید کردند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم انرژی برق صنعت آب و برق کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم قشم قطع برق خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم انرژی برق صنعت آب و برق سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم انرژی برق صنعت آب و برق کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم قشم قطع برق خلیج فارس اخبار کنکور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم سرمایه گذاران خلیج فارس درویش پور جزیره قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۵۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی بخش «آنژیوگرافی» در منطقه آزاد اروند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، نخستین دستگاه آنژیوگرافی توسط سازمان منطقه آزاد اروند خریداری و در بیمارستان آیت‌الله طالقانی راه‌اندازی شد.

سید مهدی موسوی مدیر بهداشت و سلامت سازمان منطقه آزاد اروند، این اقدام را بر اساس نیازسنجی انجام شده و نظر به مراجعه شهروندان برای انجام مراحل آنژیوگرافی به مرکز استان و دیگر استان‌های همجوار عنوان کرد و گفت: مراحل و چگونگی خدمات‌دهی بخش آنژیوگرافی بیمارستان آیت‌الله طالقانی، از طریق درگاه‌های رسمی دانشگاه علوم پزشکی آبادان به عموم شهروندان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • راه‌اندازی بخش «آنژیوگرافی» در منطقه آزاد اروند
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد