Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهین حاجی مشهدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان کرد: در حال حاضر به ۱۱۰ روستای استان با پوشش ۹۰ هزار نفر جمعیت از طریق ۲۳ تانکر آبرسانی می شود که به دلیل احتمال افزایش گرمای هوا، خشکسالی و نیاز بیشتر به مصرف روزانه آب، این تعداد تانکر باید افزایش یابد.

وی بیان کرد: نیاز فعلی ۶۰۰ متر مکعبی ساکنان این روستاها با انجام حدود ۵۰ سرویس روزانه تامین می شود و شرکت برای پوشش این روستاها همه امکانات خودرویی و نیروی انسانی را بسیج کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان افزود: در شرایط عادی و ماه های غیرگرم، به ۷۴ روستای فاقد تجهیزات استاندارد شبکه آبرسانی گلستان با پوشش ۶۰ هزار نفر به صورت سیار آبرسانی می‌شود.

حاجی مشهدی خواستار مشارکت دستگاه های مرتبط استان در تامین اعتبار خرید تانکرهای آبرسان سیار شرکت برای گذر از خشکسالی امسال شد.

به گفته وی گلستان ۹۴۳ روستا و آبادی دارای کد بالای ۲۰ خانوار دارد که آب شرب عمده این روستاها از طریق چاه تامین می شود که قطع شدن آب این مناطق به دلیل خشکسالی و استفاده بی رویه چاه های کشاورزی غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی دور از انتظار نیست.

پیش از این بهزاد هرمزی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان اعلام کرده بود: اعتبار مورد نیاز آبرسانی به روستاهای فاقد آب شرب استان ۲۰ هزار میلیارد ریال است که در صورت تامین بخشی از این منابع از محل صندوق توسعه ملی، می‌توان آب شرب ۴۰ روستا را تا پایان امسال تامین کرد.

در حال حاضر ۷۲.۷ درصد روستاییان گلستان از آب شرب بهداشتی استفاده می کنند که این رقم در سال ۹۲ حدود ۶۲ درصد بود.

تامین آب شرب ساکنان روستاهای گلستان از طریق منابع زیرزمینی و در برخی از روستاهای نوار جنوبی از طریق چشمه ها تامین می شود.

به گفته کارشناسان شرکت آب منطقه ای گلستان، کاهش بارش‌های سال آبی جاری و مصرف بی رویه آب، احتمال خشک@سالی در تابستان امسال را دو چندان کرده است و در این شرایط صرفه جویی و مدیریت مصرف آب برای گذر از شرایط امسال ضروری است.

برچسب‌ها روستائیان گرگان شرکت آب و فاضلاب کشور خشکسالی گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان گرگان شرکت آب و فاضلاب کشور روستائیان گرگان شرکت آب و فاضلاب کشور خشکسالی گلستان اخبار کنکور شرکت آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۵۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمداشرفی با بیان اینکه این طرح‌ها درقالب آبرسانی به یک مجتمع و دو روستا در حال انجام هستند، اظهار داشت: آبرسانی به مجتمع ۵ روستایی حمزیان شامل روستا‌های قورول سفلی، بالاکهریز، قره کهریز، حمزیان علیا و حمزیان سفلی و روستا‌های علی آباد و فیض آباد این طرح‌ها را شامل می‌شود.

وی افزود: در اجرای این طرح‌ها حفر یک حلقه چاه، احداث و راه اندازی ایستگاه سرچاهی، لوله گذاری خط انتقال به طول ۱۶ کیلومتر، ایستگاه‌های پمپاژ و مخازن ذخیره آب پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، اتمام و بهره برداری از این طرح‌ها را سه ماهه اول سال جاری اعلام و اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح ها، ۲۵۳ خانوار روستایی با ۸۶۹ خانوار از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار خواهند شد.

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۵۱۱ روستای فاقد آب شُرب سالم در کرمانشاه ظرف ۳ سال
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • فهرست‌های انتخاباتی منتسب به شورای وحدت فاقد اعتبار است
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم
  • آبرسانی به ۵۲۰۰ روستا ظرف دو سال انجام شده است
  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد