Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@03:52:19 GMT

نگرانی از جایگزینی ویروس هندی/ ۱۳ شهر قرمز شدند

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۵۷۶۰

نگرانی از جایگزینی ویروس هندی/ ۱۳ شهر قرمز شدند

به گزارش مهر، علیرضا رئیسی، روز شنبه در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، به ارائه گزارشی از تصمیمات ستاد پرداخت و در مورد تعطیلی‌های نیمه خرداد و محدودیت‌های کرونایی، توضیحاتی ارائه داد.

وی با اشاره به نگرانی از جایگزینی ویروس هندی، گفت: در ایران همچنان روند نزولی بیماری را شاهد هستیم، اما در بعضی از شهرهای جنوبی کشور شاهد افزایش موارد سوش جهش یافته هندی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی تأکید کرد: در حال حاضر روند کرونا در اکثر استان‌ها روند نزولی است و میزان مرگ و میر کاهش پیدا کرده اما در برخی استان‌ها به ویژه جنوب و شرق کشور مواردی از افزایش بیماری مشاهده می‌شود که باید در این مناطق قوی‌تر عمل کرد و اگر غفلت کنیم، درگیری بیشتری ایجاد خواهد شد. در حال حاضر در استان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان، کرمانشاه و هرمزگان موارد ابتلاء افزایش پیدا کرده و زنگ خطر و هشدار محسوب می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه ۱۳ شهر در این استان‌ها از وضعیت نارنجی به قرمز تبدیل شده‌اند، اظهار داشت: باید مراقبت و مواظبت بیشتری انجام شود اما در مجموع روند کلی کشور نزولی است و باید بسیار دقت کرد.

به گفته وی، باید از تجمعات پرهیز شود و همچنین به ویژه در فصل گرما که پنجره‌ها بسته است، نباید با حضور در فضای بسته باعث شیوع بیماری کرونا شویم.

رئیسی در خصوص سفر در ایام تعطیلات پیش رو و مصوبه ستاد ملی کرونا گفت: از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه تا ۱۲ ظهر دوشنبه ۱۷ خرداد تردد به این استان‌ها ممنوع است و جریمه یک میلیون تومانی برای شهرهای قرمز و ۵۰۰ هزا تومانی برای شهرهای نارنجی و زرد برقرار است و در مجموع ممنوعیت تردد در همه استان‌های زرد، نارنجی و قرمز وجود دارد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به مردم توصیه کرد: سفر کمتر، تردد کمتر و تجمع کمتر در کنترل بیماری بسیار مؤثر است.

وی در خصوص واکسیناسیون نیز اظهار داشت: تا امروز بیش از سه میلیون و ۸۵۰ هزار دوز واکسن تزریق شده و کادر بهداشت و درمان سالمندان بالای ۸۰- ۷۵ و ۷۰ سال واکسیناسیون آنها تمام و یا در حال انجام است و در این هفته نیز برنامه ما این است که افرادی که نوبت دهی شده‌اند و هنوز تزریق آنها انجام نشده، واکسیناسیون آنها انجام شود و در هفته بعد با تأمین واکسن، واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال انجام شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از راه اندازی ۸۷۸ مرکز تجمیعی واکسن و ۱۹ پایگاه خودرویی خبر داد و اظهار داشت: به زودی تمام مراکز استان‌ها، پایگاه‌های خودرویی برای تزریق واکسن را راه اندازی می‌کنند. دو هزار و ۹۰۰ تیم واکسیناسیون مجهز شده‌اند و ظرفیت تزریق روزانه ۳۰۰ هزار واکسن را داریم گرچه هنوز پر نشده و روزانه ۲۰۰ هزار تزریق رکورد بوده، اما به صرف تأمین واکسن این عدد افزایش پیدا می‌کند.

رئیسی گفت: تا پایان خرداد واکسیناسیون افراد سالمند به پایان می‌رسد و از تیرماه واکسیناسیون بیماران خاص انجام خواهد شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به بحث آموزش اشاره و تصریح کرد: در ستاد ملی مقابله با کرونا، بحث مهمی که امروز انجام شد، آموزش شد چرا که طی این مدت آموزش کشور دچار صدماتی و منجر به تعطیلی مراکز آموزشی مدرسه و دانشگاه‌ها شد. در عمل در بحث مجازی مشکلاتی داشتیم و در سه پایه اول دبستان، آموزش حضوری مؤثر است و امیدواریم در مردادماه بتوانیم واکسیناسیون معلمان، اساتید دانشگاه، دانشجویان را در اولویت قرار دهیم و با همکاری دولت، مردم و خانواده‌ها به سمت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها پیش برویم که البته با رعایت پروتکل‌ها این اتفاق خواهد افتاد.

وی تأکید کرد: افراد ۷۰ سال به بالا که تاکنون واکسن دریافت نکرده‌اند در سایت Salamat.gov.ir ثبت نام کنند و منتظر پیامک باشند و به آنها نوبت دهی می‌شود. بدون دریافت پیامک و نوبت دهی به مراکز تزریق واکسن مراجعه نکنند چرا که باعث تجمع و شیوع بیماری خواهد شد.

منبع: الف

کلیدواژه: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۵۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان، علیرضا عرب علیدوستی در این باره گفت: با توجه به نزدیکی کرمان به استان سیستان‌ و بلوچستان و مرزهای جنوبی و شرقی، واکسن سرخک ۶ ماهگی به واکسیناسیون روتین(معمول) کودکان اضافه شده  وخانواده‌هایی که فرزند زیر پنج سال دارند و به هر علت واکسن سرخک را دریافت نکرده اند، تزریق آن را به تعویق انداخته‌اند یا حتی از دریافت آن مطمئن نیستند، باید به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و از واکسیناسیون فرزندشان اطمینان حاصل کنند.

رییس مرکز بهداشت رفسنجان از شهروندان خواست اهمیت واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند و آن را به تعویق نیاندازند؛ همچنین در صورت مواجهه فرد بیمار و مشکوک به سرخک فوری به مرکز خدمات جامع سلامت امام علی(ع) جهت انجام نمونه‌گیری مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: سرخک سرایت‌پذیری بالایی دارد و واکسینه نکردن به‌موقع فرزندان، سلامت آنان را به خطر جدی می‌اندازد، بنابراین خانواده‌ها واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را در ۱۲ و ۱۸ ماهگی (واکسن MMR) به تعویق نیاندازید.

سرخک بیماری ویروسی مسری است که از طریق ذرات معلق در هوا و تماس با ترشحات فرد بیمار سرایت می‌کند و علائم این بیماری شامل تب، بثورات پوستی، التهاب، قرمزی پشت گوش، خستگی، ضعف و بی‌حالی نمایان می شود.

 

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال