Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@17:11:18 GMT

شهر زیرزمینی میزبان پهلوانان شد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۵۸۱۳

شهر زیرزمینی میزبان پهلوانان شد

ویژه برنامه گرامی‌داشت "روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای" در ایوان "انتظار" ایستگاه متور در میدان حضرت ولی‌عصر(عج) تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران، به مناسبت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی، برنامه ترویجی فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای عصر شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ با حضور نایب رییس هیات مدیره و مدیر عامل، معاونین و مدیران شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه و مسافران شهر زیرزمینی در ایوان انتظار ایستگاه میدان حضرت ولی‌عصر(عج) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این مراسم مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ پهلوانی، گفت: متروی تهران با توجه به حجم مسافرانی  که دارد، فضای مناسبی برای تبلیغ و اجرای برنامه‌های فرهنگی است.
علی عبدالله‌پور تصریح کرد: این برنامه به همت معاونت امور فرهنگی اجتماعی شرکت و با مشارکت مجموعه فرهنگی ورزشی شفاعه‌العباس(ع) با هدف آشنایی بیشتر شهروندان و مسافران شهر زیرزمینی برگزار شد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه ادامه داد: ضرورت احیای ورزش زورخانه‌ای و تقویت این ورزش به عنوان یک ورزش آیینی و ملی و فرهنگی با توجه به تاکیدی که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) داشته‌اند، یک وظیفه است.
عبدالله‌پور خاطرنشان کرد: انجام حرکات ورزش زورخانه‌ای جزو فعالیت‌های اصلی و روزمره ایرانیان در دوران باستان بوده است و این نشان از آن دارد که مردم ما با این ورزش غریبه نیستند. از جمله افراد به‌نامی که توانسته فرهنگ پهلوانی، جوانمردی و فروتنی را در بین همه افراد جامعه گسترش دهد، جهان پهلوان تختی است که یکی از بهترین‌ها و بااخلاق‌ترین‌ها در ورزش کشتی ایران به شمار می‌رود.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با بیان این‌که در این ورزش رفتارهای والای انسانی از جمله جوانمردی، عشق به اهل بیت(ع)، مردانگی، فروتنی، دستگیری و…. حرف اول را می‌زند، افزود: برای پاسداشت این روز فرصتی را فراهم کردیم تا این عزیزان با هنرنمایی خود لحظات به یاد ماندنی را برای مسافران رقم بزنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: حضور در جمع خانواده ورزش پهلوانی روح و جسم انسان را پرورش می‌دهد، این ورزش نه تنها در بخش قهرمانی حرفی برای گفتن دارد بلکه اخلاق‌مداری و جوانمردی یک اصل در این رشته به شمار می‌رود ما نیز در شهر زیرزمینی برای ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ورزش زورخانه ای فرهنگ پهلوانی شهر زیرزمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۵۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیراز میزبان ۲۰۰ هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سید رسول موسوی‌نژادیان در تشریح جزئیات برگزاری جشنواره سراسری موسیقی کرال به میزبانی شیراز در هفته آتی بیان کرد: نخستین دوره جشنواره گروه‌های کر ایران مرداد ۱۳۹۷ از شیراز کلید خورد و دومین دوره نیز آذر ماه ۱۳۹۸ به میزبان شیراز برگزار شد.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: با شیوع کرونا شاهد برگزاری یک دوره مجازی جشنواره گروه‌های کر در سال ۱۳۹۹ بودیم و اینک به منظور تداوم این مسیر، «سومین دوره جشنواره گروه‌های کر ایران» به میزبانی شهر شیراز با مدیریت اجرایی حسام هوشیار و دبیری هنری طیب فقیه ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه جاری برگزار خواهد شد.

وی افزود: این رویداد هنری با مجوز و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به همت مؤسسه مفاخر و نواندیشان هنر پارس و با همکاری شرکت نوازندگان سرزمین آفتاب (بنیان‌گذار جشنواره گروه‌های کر ایران)، با مشارکت بیش از ۲۰۰ نفر از هنرمندان عرصه موسیقی آوازی در قالب گروه‌های کرال (آوازی) از سراسر کشور برنامه‌ریزی گردیده است.

موسوی‌نژادیان گفت: جشنواره پیش روی بر بنیان شناسایی، ظرفیت‌سازی و حمایت از فعالیت‌های خلاقانه هنرمندان و گروه‌های موسیقی فعال در زمینه موسیقی آوازی سراسر کشور و نگاه ویژه به فرهنگ متنوع و ارزشمند اقوام و آداب و سنن مرتبط با این شاخه از هنر، برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد و در همین راستا، دبیرخانه جشنواره بدینوسیله از کلیه فرهیختگان، هنرمندان و علاقه‌مندان به عرصه موسیقی آوازی به منظور بازدید از این دوره از جشنواره دعوت می‌نماید.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد فارس گفت: در روز اول از ساعت ۱۱ صبح به ترتیب گروه‌های آیریک، مهر وطن، فیلارمونیک، آوای ماهان، وندا، آزرمان و آداک تا ساعت ۲۰:۳۰ به اجرای صحنه‌ای در تالار حافظ می‌پردازند و در ادامه در بخش اجرای خیابانی، گذر هنر حافظ میزبان گروه‌های وندا، آزرمان، مهر وطن و فیلارمونیک می‌شود و همچنین بخش پژوهشی نیز با عنوان «نشست پژوهشی با حضور سهند شکرزاده» در تالار غزل ساعت ۱۱ برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه که روز دوم جشنواره است نیز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸:۳۰ تالار حافظ در بخش صحنه‌ای به استقبال گروه‌های، آزرمان، آوای ماهان، پارسه، وندا، آیریک، آداک، فیلارمونیک و مهر وطن خواهد رفت و در بخش خیابانی نیز پذیرای گروه‌هایی همچون آیریک، آداک، آوای ماهان و پارسه می‌گردد.

موسویان نژاد در پایان گفت: نشست پژوهشی نیز با حضور دکتر علی رادمان در تالار غزل ساعت ۱۵:۳۰ برپا است و آئین پایانی نیز ساعت ۲۰ یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه جاری در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار می‌شود.

کد خبر 6099791

دیگر خبرها

  • شیراز میزبان ۲۰۰ هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود
  • تقدیر از سکوبان پاک‌دست ایستگاه متروی تختی اصفهان
  • ◄ متروی قم در پیچ ؛ واگن 6 میلیاردی به 51 میلیارد رسید!
  • زورخانه پولاد هرچه زودتر ثبت ملی شود
  • تهران و قم میزبان همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • تهران و قم میزبان همایش دین‌، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • سمنان میزبان المپیاد ورزش های فناورانه شد
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • ببینید | قابل توجه زاکانی و دوستان؛ وضعیت خطرناک پله برقی متروی میدان ولیعصر تهران!
  • بهره‌برداری از ۳ مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)