Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@05:22:02 GMT

کارگران فصلی کشاورزی در قزوین تست کرونا بدهند

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۵۸۶۴

کارگران فصلی کشاورزی در قزوین تست کرونا بدهند

ایسنا/قزوین جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: با توجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی احتمال حضور کارگران از استان‌های دیگر در استان قزوین افزایش پیدا می‌کند چراکه استان قزوین قطب کشاورزی است،بنابراین هر کارگری که از خارج استان وارد قزوین می‌شود باید تست کرونا بدهد و بعد از اطمینان شروع به کار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منوچهر حبیبی در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که عصر ۸ خرداد، در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به مصوبه بخشودگی اجاره بهای فضای دولتی که به بخش خصوصی اجاره داده شده است، تصریح کرد: این مصوبه به تمام دستگاه‌های اجرایی استان قزوین ارسال شده است که طبق آن هر دستگاه با توجه به محدودیت‌های مقرر ستاد ملی مقابله با کرونا و عدم امکان استفاده و انتفاع از اماکن استیجاری می‌تواند همه یا بخشی از اجاره‌بهای اماکن مورد اجاره خود تا پایان سال ۱۴۰۰ را دریافت نکند یا بازپرداخت اجاره‌بها را تا حد امکان به تعویق بیندازد.

وی افزود: طبق مصوبه ستاد کرونا، تمدید اجاره‌بهای این مراکز نیازی به برگزاری مناقصه ندارد و هر دستگاه بدون افزایش مبلغ قرارداد مجاز به تمدید قراردادها به مدت یک سال است، تنظیم قراردادهای بیش از یک سال در سال جاری نیز می‌تواند بدون افزایش اجاره‌بها باشد.

جانشین ستاد مقابله با کرونا استان قزوین اظهار کرد: برخی از این مراکز به صورت کلی تعطیل بودند و برخی فعالیت‌هایی داشتند بنابراین مدیر هر دستگاه با توجه به فعالیت هر مرکز می‌تواند اجاره‌بهای خود را به تعویق بیندازد.

وی با اشاره به ممنوعیت ترددها تأکید کرد: با توجه به تعطیلات پیش رو طبق مصوبه ستاد ملی کرونا ممنوعیت تردد از ظهر روز چهارشنبه ۱۲ خرداد ماه تا پایان روز دوشنبه هفته آینده ۱۷ خرداد ماه اعمال خواهد شد و هرگونه تردد در وضعیت‌های قرمز، زرد، نارنجی ممنوع است؛ ممنوعیت تردد شامل تمام استان‌ها است و افرادی که به قانون توجه نمی‌کنند ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان جریمه می‌شوند اما تردد بین شهری بلامانع است.

حبیبی یادآور شد: با توجه به در پیش بودن انتخابات، رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد تأکید است، همچنین برگزاری هرگونه تجمع تبلیغاتی در فضای سربسته ممنوع است، تجمعات باید در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود همچنین مسئولین ستادهای تبلیغاتی باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی تأکید کرد: هم‌اکنون ۴۲ درصد مبتلایان به کرونا در قزوین زنان خانه‌دار هستند و می‌توان مهم‌ترین علت آن را بازارگردی دانست، خانم‌های خانه‌دار اگر رعایت کنند شاهد کاهش آمار مبتلایان خواهیم بود بنابراین از خانم‌های خانه‌دار می‌خواهیم که کمتر در مراکز خرید حضور پیدا کند.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در قزوین یادآور شد: در حوزه‌های امتحانی نیز باید آموزش‌وپرورش پروتکل‌های بهداشتی را به‌صورت کامل رعایت کند، دانشگاه علوم پزشکی نیز بازدید از مراکز آموزشی را در باید در دستور کار خود قرار دهد.

وی تأکید کرد: با توجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی احتمال حضور کارگران از استان‌های دیگر در استان قزوین افزایش پیدا می‌کند چراکه استان قزوین قطب کشاورزی است، این امر در شهرستان تاکستان اهمیت بیشتری دارد، سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی باید نظارت کامل بر این موضوع داشته باشد و هر کارگری که از خارج استان وارد قزوین می‌شود باید تست کرونا بدهد و بعد از اطمینان شروع به کار کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قزوين استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا ستاد مقابله با کرونا پروتکل های بهداشتی استان قزوین اجاره بهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۵۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرتتا: آرزوی قلبی‌ام امتیاز از دست دادن سیتی است

به گزارش "ورزش سه"، آرسنال در حال حاضر با یک امتیاز بیشتر از منچسترسیتی در صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر انگلیس قرار دارد اما آنها یک بازی بیشتر از حریف انجام داده‌اند و همین باعث شده است که این احتمال وجود داشته باشد که صدر را از دست بدهند.

فشردگی دیدارهایی که شاگردان پپ گواردیولا باید در چند روز باقی مانده تا پایان رقابت‌های لیگ برتر برگزار کنند باعث شده است که بسیاری احتمال از دست دادن امتیاز توسط این تیم را مطرح کنند و به نظر می‌رسد که آرتتا هم بسیار به این اتفاق امیدوار است.

سرمربی آرسنال در پاسخ به سوالی در این باره به خبرنگاران گفت:« بله، این چیزی است که با قلب و روحم آرزویش را دارم. می‌دانید که احساس من چیست. هر تیمی فقط می‌خواهد برنده باشد و برای قهرمانی نیاز دارید که سایر تیم‌ها امتیاز از دست بدهند و شما آرزو می‌کنید که این اتفاق رخ دهد.

و پس از این که سیتی ببرد، ما باید احساس‌مان را مدیریت کنیم چون مهم نیست که در آن روز چه اتفاقی رخ می‌دهد. هنوز دیدارها و امتیازهای بسیاری باقی مانده است. باید خوب بازی کنیم و آماده باشیم و در بازی بعدی به پیروزی برسیم تا امیدمان را حفظ کنیم. این کاری است که ما انجام خواهیم داد.»

دیگر خبرها

  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی فارس
  • آرتتا: آرزوی قلبی‌ام امتیاز از دست دادن سیتی است
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان فارس
  • داغ مستاجرها تازه می شود؛ اجاره هایی که چند برابر می شود/ طنز حق مسکن ۹۰۰ تومانی کارگران!
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • بهره برداری از ۳۴۸ رشته قنات در استان قزوین
  • مشکل آب‌گرفتگی بلوار ارغوانیه رفع شد/ آماده‌باش اکیپ‌های ستاد سیل تا پایان بارش‌ها
  • خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین
  • هویت ۹۹ درصد رأی دهندگان به صورت الکترونیکی احراز شد
  • قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین