Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@13:37:27 GMT

فعالیت‌ها و دستاوردهای موسسه تحقیقات خاک و آب کشور

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۵۸۹۰

فعالیت‌ها و دستاوردهای موسسه تحقیقات خاک و آب کشور

رئیس موسسه تحقیقات خاک و آب کشور در خصوص ثبت و کنترل کیفی مواد کودی و مدیریت خاک و آب در شرایط شور توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایمنا، هادی اسدی رحمانی در رابطه با فعالیت‌ها و دستاوردهای شاخص این مؤسسه، اظهار کرد: از اهم فعالیت‌های مؤسسه تحقیقات خاک و آب می‌توان به همکاری در طرح کلان تدقیق الگوی کشت کشور، تداوم روند اثربخش اجرای برنامه ثبت و کنترل کیفی مواد کودی، انجام طرح‌های کلان پایش سلامت محصولات و مدیریت تلفیقی تغذیه باغات زیتون کشور، شناخت و مدیریت خاک و آب در شرایط شور، مشارکت در کشاورزی مشارکتی دانش بنیان دشت سیستان، مشارکت در طرح‌های اقدام محور و اجرای پایلوت‌های ترویجی، تهیه دستورالعمل مدیریت تلفیقی حاصلخیزی خاک و تغذیه گیاهان کنجد، سویا و گلرنگ، ارزیابی وضعیت آلودگی خاک‌های کشور، فرآوری لجن فاضلاب شهری با روش‌های شیمیایی، حرارتی و بیولوژیکی به منظور استفاده در کشاورزی و انجام پروژه بررسی تغییرات ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی خاک در پایگاه‌های مطالعاتی پایش کیفیت خاک (فاز دوم) اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش آفرینی مؤسسه در حل مشکلات اجرایی کشور ادامه داد: ابلاغ نظارت بر مطالعات خاکشناسی و ثبت و پایش کیفیت نهاده‌های کودی، گزارش برآورد نیاز کودی گیاهان زراعی و باغی کشور، ارائه گزارش برنامه ثبت و کنترل کیفی کودها، گزارشات مطالعات طرح ۴۶۰۰ هکتاری دشت سیستان، تدوین ۹ عنوان گزارش مطالعات طرح دشت سیستان، تدوین گزارشات ارزیابی پروژه‌های مطالعاتی شهرک‌های گلخانه‌ای و کنترل کیفیت آزمایشگاه‌های تجزیه خاک و گیاه خصوصی و دولتی، گزارش بررسی وضعیت پایداری حاصلخیزی خاک‌های کشور و تبیین رویکردهای تلفیقی برای دستیابی به امنیت غذایی، جایگاه ماده آلی خاک در کشاورزی ایران، مشارکت در تصمیم سازی ارتقای مدیریت حاصلخیزی و کیفیت تغذیه گیاه، مشارکت در تصمیم سازی تولید و عرضه کود در کشور از اقدامات این مؤسسه در حل مشکلات اجرایی کشور بوده است.

رئیس مؤسسه تحقیقات خاک و آب کشور، در حوزه انجام اقدامات فناورانه و دانش بنیان در این مؤسسه، به افزایش درصد پروژه‌های تحقیقاتی فناوری بنیان و دستیابی به دانش فنی مکمل زیستی قارچ‌های آزاد کننده فسفر جایگزین کودهای شیمیایی فسفره در آبزی پروری اشاره کرد.

وی در رابطه با فعالیت‌های بین المللی مؤسسه آب و خاک کشور گفت: چهارمین اجلاس شبکه جهانی آزمایشگاه‌های خاک GLOSOLAN و گسترش ارتباطات بین المللی به منظور ارتقا دانش اعضا هیأت علمی، انتشار سه عنوان کتاب راهبردی با موافقت سازمان فائو از فعالیت‌های بین المللی مؤسسه آب و خاک کشور بوده است.

منبع: ایانا

کد خبر 496947

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خاک لایحه حمایت از خاک کیفیت خاک کشاورزی مدیریت خاک و آب منابع آب و خاک کود شیمیایی کود فسفر خاک و آب شور شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تحقیقات خاک و آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۵۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محمدصادق خیاطیان در بازدید از ۵ شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی هشتگرد با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی هشتگرد، گفت: این مجموعه، فرصت مناسبی برای رشد و شکوفایی واحدهای صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده است و در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر در شرکت‌های مستقر در شهرک مشغول فعالیت هستند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: درحال حاضر ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی هشتگرد مشغول فعالیت هستند که دستاوردهای بسیار قابل‌توجهی دارند. به عنوان مثال، شرکت‌های دانش‌بنیان این شهرک در راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی هشتگرد که از مطالبات جدی واحدهای صنعتی بوده است، مشارکت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان که در حوزه طراحی و تولید انواع کنتورهای دیجیتال پیشرفته برق فعالیت می‌کند، علاوه بر ایفای نقش در زمینه هوشمندسازی و بهینه‌سازی مصرف برق، ۱۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و توان تولید ۶ میلیون کنتور در سال را دارد و محصولات تولیدی خود را به کشورهای مختلفی صادر کرده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت دانش‌بنیان دیگر نیز با طراحی و نصب سیستم کنترل مهار شن روی ۳۵ حلقه چاه نفت در جنوب کشور (طی سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۲۴) باعث شده است که بیش از ۷۲ هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید نفت کشور اضافه شود که ارزش‌افزوده بسیار بالایی برای کشور به همراه داشته است.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، خیاطیان تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسیار مهمی در حوزه اشتغال‌زایی و رفع نیازهای اساسی کشور ایفا می‌کنند و صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، برنامه‌های متعددی را برای تبدیل شرکت‌های نوپا به شرکت‌‎های نوآور و فناور تدارک دیده است که بزودی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6091297 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • آزمون‌ پذیرش مؤسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی در خردادماه
  • نخبگان جوان برای افزایش قدرت رقابت محصولات تولیدی استان هرمزگان وارد میدان شوند
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی طرح بوم در اردبیل
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج