Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@08:50:16 GMT

روزی ۵ هزار نفر در قزوین واکسن کرونا دریافت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۶۰۲۵

روزی ۵ هزار نفر در قزوین واکسن کرونا دریافت می‌کنند

ایسنا/قزوین رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در حال حاضر توانایی استان در اجرای واکسیناسیون روزانه حداقل ۱۰ هزار دوز است و روزی ۵ هزار نفر را در استان واکسینه می‌کنیم، همچنین ۴۰ الی ۵۰ رابط سلامت در مرکز واکسیناسیون واقع در نمایشگاه‌ بین‌المللی استان فعالیت می‌کنند که بدون هیچ چشم‌داشتی در حال خدمت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیمان نامدار در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که عصر ۸ خرداد ماه در استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: تاکنون حدود ۷۶ هزار و ۶۲۲ دوز واکسن به استان قزوین رسیده که ۷۰ هزار دوز آن تزریق شده است که ۶۶ هزار و ۴۰۰ مورد واکسن مربوط به تزریق نوبت اول بوده است.

وی افزود: ۸ هزار دوز واکسن در ذخیره استان باقی‌مانده است، در حال حاضر توانایی استان در اجرای واکسیناسیون روزانه حداقل ۱۰ هزار دوز است و روزی ۵ هزار نفر را در استان واکسینه می‌کنیم، همچنین ۴۰ الی ۵۰ رابط سلامت در مرکز واکسیناسیون واقع در نمایشگاه‌ بین‌المللی استان فعالیت می‌کنند که بدون هیچ چشم‌داشتی در حال خدمت هستند.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین اظهار کرد: تاکنون شهرستان البرز ۷ هزار دوز، قزوین ۴۳ هزار دوز، تاکستان بیش از ۸ هزار و ۶۰۰ دوز، بوئین‌زهرا ۵ هزار و ۵۰۰ دوز، آوج ۲ هزار و ۸۰۰ دوز و آبیک ۴ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن دریافت کرده‌اند.

وی تأکید کرد: استان قزوین وضعیت خوبی از نظر دریافت واکسن دارد و هزار و ۸۶۰ دوز واکسن کرونای بهارات هندی، ۲۸ هزار و ۶۰۰ دوز واکسن آسترازانکا، ۳۶ هزار و ۸۱۴ دوز واکسن سینوفارم که بیشتر برای سالمند و بیماران خاص استفاده می‌شود و ۵ هزار و ۵۱۵ دوز اسپوتنیک در استان قزوین دریافت شده است.

نامدار یادآور شد: در حال حاضر وضعیت شهرستان‌های آوج و البرز زرد است، در شهر قزوین نیز بیماری به نسبت کاهش پیدا کرده و به زودی بیمارستان بوعلی‌سینا به تنها مرکز بستری کووید ۱۹ تبدیل می‌شود و سایر بیمارستان‌ها با علامت پاکی به سایر بیماری‌ها رسیدگی می‌کنند، در ۲۴ ساعت گذشته پذیرش جدید ۳۷ نفر بود هر دو روز ۱۰ تا ۱۵ نفر کاهش بستری داریم و سرعت نزول بستری‌ها خیلی خوب است.

وی یادآور شد: هم اکنون در استان قزوین ۲۸۵ بیمار کرونایی بستری هستند که از این تعداد ۴۶ بیمار کرونایی در تأمین اجتماعی و ۲۳۲ بیمار در بیمارستان‌های علوم پزشکی بستری هستند، همچنین ۸۶ بیمار در آی سی یو بستری شده و ۳۰ بیمار متصل به ونتیلاتور هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵ فوتی بر اثر کرونا در استان به ثبت رسید، خوشبختانه تعداد فوتی‌ها از دو رقمی فاصله گرفته و پیش‌بینی می‌کنیم که هفته آینده به جز قزوین همه شهرستان‌های استان تبدیل به وضعیت زرد شوند، بیماران بستری در اردیبهشت نسبت به آبان ۱۸ درصد و تعداد فوتی‌ها ۱۷ درصد کاهش یافته است.

وی تأکید کرد: زنان خانه‌دار با ۴۲ درصد، کارگران و کارمندان شرکت‌های صنعتی با ۱۴ درصد و بازنشستگان با ۶ درصد همچنان در صدر مبتلایان هستند، می‌توان گفت در شرایط کنونی شرکت در مهمانی‌های بالای ۱۰ نفر و حضور در میتینگ‌های انتخاباتی از عوامل اصلی ابتلا است.

نامدار یادآور شد: واکسیناسیون فعلاً ادامه دارد و تا اواخر سال ۱۴۰۰ انجام خواهد شد، براساس سند ملی واکسیناسیون نیز ۷۸ و نیم درصد افراد بالای ۸۰ سال، ۷۵ و نیم درصد افراد بالای ۷۰ سال و ۵۲ درصد افراد بالای ۶۵ سال در قزوین واکسینه شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا قزوين دانشگاه علوم پزشکی قزوین استان قزوین علوم پزشکی دوز واکسن هزار دوز ۵ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۶۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها

به گزارش خبرآنلاین، وزارت حج و عمره عربستان، دستورالعمل‌ها و توصیه‌ های بهداشتی حج امسال را که شامل ایمن‌ سازی در برابر برخی بیماری‌ها است، ابلاغ کرد.

مهر در خبری نوشت: بنا بر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

در همین راستا، وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشورهایی که زائران آنها عازم به سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آنها مناسک انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از داروهایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند و در وسایل همراه خود قرار دهند، علاوه بر این که در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902151

دیگر خبرها

  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • روزی برای قدردانی از سربازان عرصه تولید در تاکستان+ فیلم
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال