Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مرکز افکارسنجی فارس، جدیدترین بررسی‌های انجام شده توسط مؤسسه «ساوانتا کمرس» نشان می‌دهد که درصد بیشتری از مردم انگلیس بر خلاف ادوار گذشته و دیدگاه دولت مرکزی، با استقلال اسکاتلند مخالفتی ندارند. یافته‌های یک مؤسسه افکارسنجی نشان می‌دهد که فقط ۲۰ درصد مردم انگلیس شدیدا با خروج اسکاتلند مخالف هستند و این مسأله پایه‌های مقاومت دولت مرکزی را سست‌تر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج یافته‌های این مؤسسه نشان می‌دهد که اوضاع با ۲ سال پیش هم کمی فرق کرده و ضریب مخالفت انگلیسی‌ها با جدایی اسکاتلند آب رفته است. این یافته‌ها بیان می‌کند که در مجموع ۳۲ درصد انگلیسی‌ها مخالف استقلال اسکاتلند هستند و از این میزان ۲۰ درصد قویا مخالفند.

به عبارت دیگر ۶۸ درصد انگلیسی‌ها به تجزیه کشور و خروج اسکات‌ها از پادشاهی متحده و حفظ پوند به عنوان ارز محلی‌شان اعتراض ندارند. جالب‌تر اینکه ۲۵ درصد رأی‌دهندگان حتی از استقلال اسکاتلند حمایت می‌کنند و ۳۰ درصد هم اعلام کرده‌اند که برای آن‌ها توفیری ندارد.

این نظرسنجی از یک هزار و ۸۹۴ بزرگسال انگلیسی صورت گرفت تا نظر خود را در خصوص جدایی مرز اسکاتلند از انگلیس مطرح کنند. نتایج این نظر سنجی‌ حاکیست که استقلال اسکاتلند برای جوانان انگلیسی اهمیت چندانی ندارد و تنها نیمی از اقشار میان سال و بزرگسال هم مخالف این رویداد هستند.

این در حالی است که نتایج افکارسنجی‌های صورت گرفته در داخل اسکاتلند حاکی‌ست که دو سوم اسکاتلندی‌ها از دولت محلی این منطقه می‌خواهند تا مقدمات همه‌پرسی جدایی از انگلیس را تدارک ببیند.

در این نظرسنجی که از سوی موسسه معتبر «پنل بیس» انجام شده از شرکت‌کنندگان سؤال شده که آیا دولت جدید اسکاتلند باید از برگزاری دوباره همه‌پرسی جدایی این منطقه از انگلیس در دوره بعدی پارلمان اطمینان حاصل کند، یا بپذیرد که دولت لندن در این خصوص از حق وتو برخوردار است. نتایج به دست آمده حاکی‌ست که ۶۳ درصد مردم در مقابل ۳۷ درصد دیگر گزینه اول را انتخاب کرده‌اند.

بررسی‌های صورت گرفته در این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که چگونه افکار عمومی در اسکاتلند به استقلال این منطقه از انگلیس گرایش پیدا کرده است. داده‌های آماری حاکی‌ست که دیدگاه ۳۶ درصد از آنهایی که در همه پرسی سال ۲۰۱۴ به ادامه عضویت اسکاتلند در انگلیس رای دادند تغییر کرده و خواهان برگزاری دوباره همه‌پرسی هستند.

گفتنی است؛ نفت اسکاتلند یکی از منابع استراتژیک لندن و طبیعی است که دولت مرکزی به سادگی حاضر به از دست دادن آن نخواهد بود. نتایج یک تحقیق به عمل آمده نشان می‌دهد که در صورت استقلال اسکاتلند، بیش از ۹۰ درصد تولید نفت انگلستان از دست می‌رود.

به مرور با فروکش کردن بحران کرونا و بازگشت مردم انگلیس به روال عادی زندگی، به نظر می رسد که دولت با بحران سیاسی تازه‌ای روبه‌رو است.

اولین همه‌پرسی استقلال اسکاتلند روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۴میلادی (۲۷ شهریور ۱۳۹۳) برگزار شد که در جریان آن ۵۵ درصد از رأی‌دهندگان به ماندن در انگلیس و ۴۵ درصد به ترک انگلیس رأی دادند. با این حال استرجن و حامیان برگزاری همه‌پرسی دوباره  در مورد حق تعیین سرنوشت اسکاتلند معتقدند که رأی انگلیسی‌ها به خروج از اتحادیه اروپا، اوضاع را تغییر داده و این منطقه مایل است که در اتحادیه اروپا باقی‌ بماند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: اسکاتلند افکار عمومی جانسون نظرسنجی فارس استقلال اسکاتلند نشان می دهد انگلیسی ها همه پرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۶۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| مهمترین چالش استقلال در جدال تبریز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هافبک پرتغالی تیم تراکتور که این فصل ۹ پاس گل داده و همراه با ابوالفضل جلالی صدرنشین گلسازان لیگ برتر ایران محسوب می‌شود، در حالی پای به بازی استقلال می‌گذارد که برای حفظ جایگاه صدرنشینی خود باید در این بازی هم پاس گل بدهد.

بنابر روایت ورزش سه، نکته جالب در مورد آلوز این است که او فصل گذشته توانست در بازی با پرسپولیس و استقلال برای تیمش گلسازی کند و حالا تجربه جالبی از نمایش درخشان برابر دو تیم سرخابی دارد.

با این حال ریکاردو این فصل در برابر تیم‌های مدعی عملکرد چندان خوبی نداشته و با وجود اینکه ۹ گل ساخته، برابر مدعیان چندان موفق ظاهر نشده و حالا این آخرین فرصت اوست تا بتواند هدف خود را تحقق بخشد و در برابر استقلال دو رقمی شود.

این در حالی است که ریکاردو آلوز در دوران قربان بردیف و پاکو خمس به عنوان عنصر اصلی بازی‌سازی تراکتور شناخته می‌شد و با تکنیک بالا و تسلط بالا در انتقال توپ، بازیکنی مهم در ترکیب این تیم به حساب می‌آمد، اما به هر حال دوندگی کم این بازیکن باعث شده تا انتقاداتی را هم متوجه خود ببیند.

اما دیدار با استقلال جایی است که ریکاردو می‌تواند یک بار دیگر ارزش ذاتی خود به عنوان یک فوق‌ستاره در سطح فوتبال ایران را به نمایش بگذارد، خصوصا اینکه او فصل گذشته به شدت مورد توجه استقلال قرار داشت و تراکتور سراسیمه موفق شد قرارداد او را تمدید کند و حالا این تقابل جایی که الماس تراکتور نشان دهد که ارزش این هزینه بیشتر از سوی باشگاه را داشته است.

۲۵۸۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900734

دیگر خبرها

  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • کناره گیری وزیر اول مسلمان اسکاتلند
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • عکس| مهمترین چالش استقلال در جدال تبریز
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • موافقت اکثر صهیونیست‌ها با استعفای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی