Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-30@03:29:47 GMT

تداوم ناامنی در آمریکا

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۶۳۴۳

 به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» این تیراندازی جمعه شب به وقت محلی در میامی رخ داد و پلیس بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه در محل حادثه حاضر شد. پلیس میامی از جراحت هفت تن در جریان این تیراندازی خبر داد. مجروحان این حادثه توسط نیروهای امنیتی به بیمارستان انتقال داده شدند.

 پلیس تاکنون به علت و جزئیات این حادثه مشکوک هیچ اشا‌ره‌ای نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر میامی در جنوب شرقی ایالت فلوریدا آمریکا واقع شده‌ و یک شهر توریستی است. بندر میامی یکی از بزرگ‌ترین و مهمترین بنادر در آمریکاست.

علی‌رغم آن که آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا، روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور منجر می‌شود که بسیاری از آن‌ها مرگبار است، لابی سلاح در ایالات متحده به اندازه‌ای قدرتمند است که تاکنون کنگره این کشور حاضر نشده اقداماتی را برای محدود کردن حمل سلاح انجام دهد.

ماه پیش رسانه‌ها گزارش داده‌ بودند تیراندازی‌های بی‌هدف  در آمریکا طی ۱۲۴ روز نخست سال ۲۰۲۱ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تقریبا دو برابر شده است. آمارها نشان می‌دهد که در ۱۲۴ روز نخست سال جاری میلادی، دست کم ۱۸۰ تیراندازی کور در آمریکا اتفاق افتاده است.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان، ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد، در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود پنج درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.

 در روزهای گذشته نیز  یک فرد مسلح در یکی از ایستگاههای قطارهای باری در شهر «سن خوزه» ایالت کالیفرنیای آمریکا با شلیک گلوله به سمت افراد، موجب مرگ دست‌کم هشت نفر شد و تعدادی را نیز زخمی کرد.

بنابر گزارش شبکه «سی ان ان» در یکی از ایستگاههای قطارهای باری به سمت کارکنان راه‌آهن شهر سن خوزه شروع به تیراندازی کرد و دست‌کم هشت تن از همکاران خود را کشت و حداقل یک نفر را زخمی کرد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: میامی میامی ایالات متحده تیراندازی خشونت نیروهای امنیتی میامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۶۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد الصحاف» سخنگوی جنبش حقوقی مردمی عراق تاکید کرد طرف آمریکا از گروهک‌های تروریستی برای تضمین منافع خود در عراق حمایت می‌کند.

وی در ادامه افزود: آمریکا از هر راهی که شده تلاش می‌کند از باقی مانده تشکیلات تروریستی داعش در عراق به عنوان بهانه‌ای برای طولانی کردن حضور خود در این کشور محافظت کند.

الصحاف اضافه کرد: موضع آمریکا، تداوم حضور نظامی در عراق برای تضمین منافع خود در این کشور و منطقه به ویژه خلیج فارس است.

وی بیان کرد: حضور آمریکا در عراق غیر قانونی بوده و باید از طریق کانال‌های قانونی و دیپلماتیک بر اساس یک جدول زمانی مشخص به پایان برسد.

هادی قبیسی نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی روز گذشته تاکید کرد که آمریکا برای احیا و فعال سازی گروهک‌های تکفیری با هدف باقی ماندن در منطقه تلاش می‌کند.

وی افزود: این کشور از داعشی ها در تونس برای منفجر کردن مسجدهای شیعیان در کویت استفاده کرد. آمریکایی‌ها همچنین از عناصر داعشی در سوریه به نفع خود استفاده کردند.

قبیسی اضافه کرد: آمریکا به خوبی از شکست راهبرد خود در جنگ غزه و پیشروی‌های محور مقاومت در منطقه از طریق هدف گرفتن مستقیم رژیم صهیونیستی خبر دارد. این کشور می‌داند که حساسیت‌های مذهبی و فرهنگی در جهان اسلام به دلیل همبستگی میان گروه‌های مختلف حول محور حمایت از مقاومت فلسطین کمرنگ شده است.

کد خبر 6090762

دیگر خبرها

  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • تداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا
  • عاملان تیراندازی در ایرانشهر زمین گیر شدند
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • تیراندازی در عروسی جان دو نفر را در عنبرآباد گرفت
  • تیراندازی در عروسی؛ تکرار یک رسم غلط ٢ قربانی گرفت
  • تیراندازی در عروسی/ تکرار یک رسم غلط ٢ نفر قربانی گرفت
  • تیراندازی در عروسی دو نفر را به کام مرگ فرستاد
  • رسم غلط تیراندازی در عروسی عنبرآبادی‌ها دو قربانی برجای گذاشت