Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@12:38:02 GMT

اقتدا به فرهنگ و معارف دفاع مقدس کلید حل مشکلات است

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۶۵۰۵

اقتدا به فرهنگ و معارف دفاع مقدس کلید حل مشکلات است

ایسنا/گیلان مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، اقتدا کردن به فرهنگ و معارف دفاع مقدس را کلید حل مشکلات دانست و یادآور شد: توفیقات حاصل شده در بخش های مختلف کشور به تاسی از فرهنگ دفاع مقدس بوده و هر کجا از این فرهنگ غنی فاصله گرفتیم، با شکست مواجه شدیم.

طاهسرهنگ حسین مصطفی پور در اختتامیه نخستین همایش استانی ادبیات پایداری که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، هشت سال دفاع مقدس را سراسر ایثار و شجاعت و فداکاری دانست و اظهار کرد: رزمندگان با دستان خالی مقابل استکبار جهانی ایستادند و حماسه آفریدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی قدم به قدم جبهه ها را مملو از امداد الهی دانست و افزود: ایثارها و رشادت ها و پایداری های شهدای ما دفاع هشت ساله را به دفاع مقدس تبدیل کرده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان، با تاکید بر لزوم بازگو کردن حماسه های دفاع مقدس با استفاده از ابزار هنر، تصریح کرد: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند، دفاع مقدس ما یک گنج تمام نشدنی است و همه افراد می توانند در حوزه های مختلف از این گنجینه برداشت کنند.

مصطفی پور، با بیان اینکه شهدا و رزمندگان از عاشورای امام حسین(ع) الگو گرفتند، عنوان کرد: فرهنگ عاشورا با توجه به گذشت ۱۴۰۰ سال از آن واقعه هر روز سرزنده تر و پایدارتر می شود و برای آزادی خواهان دنیا منبع الهام است و لذا دفاع مقدس که با فرهنگ عاشورا عجین شده و «یا حسین» رمز عملیات ها بود، برای سالیان سال باقی خواهد ماند.

وی ادبیات را یکی از حوزه های هنری دانست و خاطرنشان کرد: ادبیات بهترین زمینه برای انتقال و نهادینه سازی فرهنگ و معارف دفاع مقدس به نسل های امروز و آینده است و اگر بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس را در جامعه نهادینه کنیم، همه مشکلات حل می شود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، اقتدا کردن به فرهنگ و معارف دفاع مقدس را کلید حل مشکلات دانست و یادآور شد: توفیقات حاصل شده در بخش های مختلف کشور به تاسی از فرهنگ دفاع مقدس بوده و هر کجا از این فرهنگ غنی فاصله گرفتیم، با شکست مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه هنر دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان جذاب است، عنوان کرد: فیلم های ساخته شده در حوزه دفاع مقدس جزو پرمخاطب ترین فیلم هاسا که نشان می دهد جامعه به ویژه نسل جوان تشنه معارف دفاع مقدس است و باید به ارائه درست و دقیق و متقن ارزش های دفاع مقدس در آثار هنری بپردازیم.

مصطفی پور، از رونمایی از ۴۰ عنوان کتاب دفاع مقدس طی سال گذشته در گیلان خبر داد و اضافه کرد: در سال جاری نیز رونمایی از ۶۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در دستور کار قرار دارد که با همکاری اهلی قلم و هنر صورت می گیرد.

وی برگزاری نخستین همایش ادبیات پایداری در استان گیلان را قدمی در راستای فرهنگ سازی ادبیات دفاع مقدس دانست و یادآور شد: فراخوان این همایش بهمن ۹۹ ویژه دانشگاهیان گیلانی منتشر و ۲۴ مقاله به دبیرخانه ارسال شد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، ضمن قدردانی از مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و دانشگاه فرهنگیان استان جهت برگزاری همایش ادبیات پایداری، گفت: در سال جاری برای نخستین بار از ۱۵ عنوان مجموعه شعر دفاع مقدس از شاعران گیلانی رونمایی خواهیم کرد که نشان دهده پویایی ادبیات دفاع مقدس در استان است.

به گزارش ایسنا، در حاشیه این همایش از کتابخانه و مرکز اسناد دفاع مقدس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با چهار هزار عنوان کتاب و اسناد دفاع مقدس اهدایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان رونمایی شد.

رونمایی از ۱۵ عنوان مجموعه شعر دفاع مقدس شاعران گیلانی شامل پنج عنوان از شاعران متوفی و ۱۰ عنوان از شاعران حاضر استان از دیگر برنامه های این همایش بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس ادبیات پایداری فرهنگ و معارف دفاع مقدس مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان دفاع مقدس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۶۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش روز جهانی اتیسم در رشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گیلان ؛ داوود قیصر نژاد رییس هیات مدیره انجمن حامیان اتیسم گیلان در این مراسم با اشاره به اینکه ۳۵۰ کودک اتیسیمی تحت پوشش این انجمن هستند گفت: به این کودکان در ۲۰ رشته ورزشی، هنری و آموزشی خدمات ارائه می‌شود.
وی بیشترین چالش خانواده‌های اتیسمی را کمبود امکانات آموزشی برای کودکان اتیسم و نبود مجتمع نگهداری از این کودکان و مشاغل برای بزرگسالان اتیسمی عنوان کرد.
اتیسم یا اختلال خود درماندگی نوعی اختلال روانی – ذهنی است که بعد از ۱۲ ماهگی قابل تشخیص است.
اگرچه عوامل ژنتیکی، ازدواج خانوادگی، سن بالای مادر و مشکلات دوران بارداری در ابتلا به اتیسم موثر است، اما هنوز علت اصلی ابتلا به اتیسم مشخص نیست.
در گیلان بیش از ۷۰۰ کودک و بزرگسال مبتلا به بیماری اتیسم وجود دارد.

دیگر خبرها

  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • رویکرد حکمت بنیان کلید حکمرانی در سلامت
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت