Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@20:08:21 GMT

چرا امروز دلار گران شد؟

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۶۷۳۸

چرا امروز دلار گران شد؟

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت دلار در شروع معاملات امروز شنبه ۲٫۴ درصد نسبت به نرخ بسته شده روز پنج‌شنبه بالاتر بود. برخی فعالان بازار ارز اظهارات نامزدهای انتخاباتی درباره عبدالناصر همتی و صحبت‌های رافائل گروسی درباره غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم را علت ورود دلار به کانال ۲۳ هزار تومانی می‌دانند.

امروز بازار ارز با نرخ دلار ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومانی فعالیت خود را آغاز کرد که رقم ۲۴ هزار تومان را نیز برای فروش این ارز شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار پیش از این در معاملات پشت خطی افزایش یافته بود. تحلیل‌گران قرار گرفتن دلار در مسیر صعودی بلند مدت را مستلزم عبور آن از مرز ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان عنوان کرده بودند، اما یکی از علل اصلی افزایش قیمت دلار در معاملات پشت خطی و به تبع آن در شروع هفته جوسازی نوسان‌گیران و برجسته کردن شایعه عزل رئیس کل بانک مرکزی عنوان می‌شود.

علاوه بر این اخباری در کانال‌های مربوط به معاملات ارز به چشم می‌خورد مبنی بر اینکه رئیس کل بانک مرکزی با افت قیمت دلار به زیر ۲۰ هزار تومان مخالف است و آن را برای اقتصاد مضر می‌داند، این اخبار چه صحت داشته باشند چه شایعه باشند، می‌توانند قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار دهند.

این امر نیز احتمالا در افزایش قیمت دلار موثر بود. تاثیر تغییر دیدگاه‌ها نسبت به روند مذاکرات و وابسته شدن آن به نتایج انتخابات نیز بر قیمت دلار تاثیرگذار است. در صورتی که انتظارات به واقع در بازار تغییر کرده باشد، احتمال پایداری دلار در سطوح کنونی و رشد بیشتر قیمت وجود دارد، اما اگر صرفا جوسازی نوسان‌گیران علت افزایش قیمت دلار باشد احتمالا تغییر قیمت‌ها برگشت خواهد کرد، اما به نظر می‌رسد واکنش بازار به اخبار دوباره تقویت شده است.

به هر روی قیمت دلار در شروع معاملات قدری افزایش یافت و روی سطح ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان، که یک سطح مقاومتی مهم تلقی می‌شد، قرار گرفت. قیمت دلار در ادامه باز هم رشد کرد و در نهایت معاملات نیمه اول روز را با قیمت ۲۳ هزار و ۹۵۰ تومان به پایان رساند.

در شروع معاملات قیمت دلار در بازار متشکل ارزی نیز تقریبا به همان نسبت بازار آزاد افزایش یافت. قیمت ابتدایی دلار بازار متشکل از متوسط روز پنج‌شنبه ۵۸۰ تومان، معادل ۲٫۶ درصد بالاتر بود. اولین قیمت دلار بازار متشکل روی ۲۲ هزار و ۹۸۳ تومان قرار داشت و عبور از مرز ۲۳ هزار تومان می‌توانست دیدگاه‌های افزایشی را در بازار تقویت کند.

همین اتفاق افتاد و قیمت بعدی دلار متشکل بالای مرز ۲۳ هزار تومان قرار گرفت. قیمت دلار بازار متشکل در ادامه باز هم رشد کرد و در زمان نوشتن این گزارش روی ۲۳ هزار و ۱۷۲ تومان قرار داشت

منبع: تجارت نیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قیمت دلار بازار ارز قیمت دلار بازار متشکل هزار تومان ۲۳ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۶۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱

امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۳۵ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18 عیار هر گرم 3 میلیون و 535 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 38 میلیون و 600 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 42 میلیون و 650 هزار تومان است.

آغاز بیست‌ودومین حراج شمش طلا از ساعت 12 امروز

 

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 24 میلیون و 300 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 15 میلیون و 300 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 7 میلیون و 200 هزار  تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 15 میلیون و 315 تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 2317 دلار است.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند/ یورو رشد کرد

 

در معاملات امروز (سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ 44 هزار و 314 تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ 41 هزار و 376 تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به 47 هزار و 491 تومان و نرخ حواله یورو به 44 هزار و 342 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته، 12 هزار و 66 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 266 تومان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بنزین برای پنجمین بار در اسرائیل گران شد
  • قیمت سکه ۱۱ اردیبهشت چقدر گران شد
  • ثبات دلار و درهم و رشد یورو در معاملات امروز مرکز مبادله
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ سکه ۸۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟