Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه سوریه در واکنش به تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه این کشور در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: «یک بار دیگر، اتحادیه اروپا ثابت کرد که کاملاً از واقعیت به دور است و اینکه در جنگ علیه مردم سوریه دست داشته و مسئول [ریختن] خون ملت سوریه و نابودسازی دستاوردهای آنان است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دمشق همچنین خاطرنشان کرد که تمدید تحریم‌های یکجانبه و «غیرانسانی» نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا به ارزشهای «جعلی» مفتخر است چرا که این تحریم‌ها ناقض حقوق بشر و حقوق بین الملل بشردوستانه است.

طبق بیانیه مطبوعاتی وزارت خارجه سوریه، تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه «بخشی از جنگ علیه این کشور» است. با این حال، مقامات دمشق تأکید کردند که مردم سوریه قادرند تروریسم و حامیان آنها را شکست دهند و آمادگی خود برای جلوگیری از هرگونه تلاش در جهت اثرگذاری بر استقلال این کشور را از طریق مشارکت فعال در انتخابات ریاست جمهوری اخیر سوریه به معرض نمایش گذاردند.

در بخشی دیگر از این بیانیه مطبوعاتی آمده است: «اتحادیه اروپا، در مواجهه با شکستهای پی در پی خود که محصول رویکرد اشتباه و پیروی کورکورانه آن از سیاست آمرانه ایالات متحده است، اعتبار و نفوذ خود در قبال رویدادها در منطقه و جهان را از دست داده و به یک سازمان ضعیف تبدیل شده است».

گفتنی است، روز پنج شنبه شورای اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه سوریه را برای مدت یکسال دیگر (تا یکم ژوئن ۲۰۲۲) تمدید کرد. این یازدهمین سالی است که سوریه بطور متوالی تحت تحریم‌های غرب قرار گرفته است. در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه، اسامی ۲۸۳ شخصیت حقیقی و ۷۰ شخصیت حقوقی به چشم می‌خورد.

کد خبر 5223412

منبع: مهر

کلیدواژه: سوریه اتحادیه اروپا تحریم وزارت خارجه سوریه شورای اتحادیه اروپا ایالات متحده امریکا سوریه فلسطین رژیم صهیونیستی عراق انتخابات سوریه روسیه بشار اسد عربستان سعودی نبرد شمشیر قدس ایران جنگ 12 روزه غزه بلاروس انتفاضه رمضان 2021 اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۶۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران

به گزارش تابناک، خبرگزاری رویترز نوشت: اورسولا فون در لاین روز دوشنبه پس از دیدار با شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین، در گفت‌وگو با خبرنگاران ادعا کرد: «بر این باوریم که چین می‌تواند نقش مهمی در محدود کردن گسترش غیرمسئولانه موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایرانی ایفا کند.»

بر اساس این گزارش، رئیس کمیسیون اروپا همچنین خوستار برقراری آتش‌بس در درگیری میان رژیم اسرائیل و حماس شد.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه امروز در کاخ الیزه با همتای چینی خود جین‌پینگ و فون در لاین در نشستی سه‌جانبه با محوریت روابط اروپا و چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

تارنمای روزنامه گاردین پیشتر با اعلام آغاز این دیدار سه جانبه به نقل از فون درلاین نوشت: اتحادیه اروپا و چین به دنبال روابط حسنه بوده و با توجه به اهمیت جهانی چین، تعامل ما کلید تضمین احترام متقابل، پیشگیری از سوء تفاهم و یافتن راه حل چالش های جهانی است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که رئیس‌جمهوری چین برای نخستین بار در پنج سال اخیر به اروپا سفر کرده و این سفر با افزایش تنش‌های تجاری همزمان شده است.

بروکسل مشغول تحقیق از برخی صنایع چینی از جمله در زمینه صادرات وسائل نقلیه برقی است و پکن نیز اقدام مشابهی را در خصوص واردات مشروبات الکلی از فرانسه در دست دارد.

 منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود