Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@04:54:34 GMT

(تصاویر) مینی خودرو‌های اشتراکی رنو

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۶۹۱۸

(تصاویر) مینی خودرو‌های اشتراکی رنو

فرارو- مدتی پیش بود که شرکت خودروسازی فرانسوی رنو Renault، از ثبت یک برند فرعی با نام تجاری Mobilize خبر داد که وظیفه ساخت خودرو‌های کوچک برقی و شهری را برعهده خواهد داشت. حالا و اندک زمانی پس از ثبت این برند فرعی، رنو مجدداً ثبت چهار نشان تجاری جدید با نام‌های Duo، Bento، Limo و Hippo را تأیید کرد که در واقع مربوط به چهار خودروی کوچک برقی با برند Mobilize هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش فرارو به نقل از وبسایت autoexpress، این چهار خودرو قرار است توسط برند Mobilize و به صورت تمام برقی، برای استفاده درون شهری طراحی و ساخته شوند. نکته قابل توجه در این طرح شرکت رنو است است که این خودرو‌ها در واقع قرار است در یک سیستم خودرو‌های اشتراکی مورد استفاده قرار گیرد؛ چیزی شبیه به دوچرخه‌ها و یا اسکوتر‌های عمومی که در نقاط مختلف شهر دیده می‌شوند و هر فرد می‌تواند با استفاده از یک اپلیکیشن گوشی هوشمند از آن‌ها استفاده کند.

به گزارش فرارو، در میان چهار خودرویی که رنو برای این سیستم خودرو‌های اشتراکی در نظر گرفته است، Mobilize Duo بیش از همه به نسخه نهایی مدل اولیه خودروی EZ-1 رنو شباهت دارد. این کانسپت یک وسیله نقلیه الکتریکی دو صندلی ۲.۳ متری با آرایش صندلی‌های ۱ + ۱ است که آن را به یک جانشین معنوی برای رنو Twizy و یک رقیب تازه برای سیتروئن Ami تبدیل می‌کند. نمونه اولیه این خودرو نیز مانند سیتروئن Ami دارای یک سقف شیشه‌ای است.

این خودرو به طور خاص برای استفاده مشترک طراحی شده است و با توجه به تعداد مایل مسافتی که طی می‌کند یا مدت زمانی که راننده پشت فرمان می‌گذراند، صورتحساب از کاربر دریافت می‌شود. همچنین تمام خودرو‌های Mobilize Duo دارای دسترسی بدون کلید هستند و رانندگان از طریق یک برنامه تلفن هوشمند می‌توانند به ماشین دسترسی پیدا کنند. رنو می‌گوید که مدل نهایی تولید شده، با توجه به «اصول اقتصاد مدور» ساخته خواهد شد، به این معنی که خودرو‌ها از ۵۰ درصد مواد بازیافتی ساخته خواهند شد. رنو همچنین ادعا می‌کند که در پایان عمر خودرو، ۹۵ درصد ماشین قابل بازیافت است.

البته مشخصات فنی مدل مفهومی EZ-1 (یا مدل تولیدی Duo) هنوز تایید نشده است، اگرچه رنو گفته است که این خودروی برقی بیش از آنکه به زیرساخت شارژ متکی باشد، از سیستم تعویض باتری استفاده خواهد کرد. به گزارش فرارو، رنو همچنین تأیید کرده است که مارک فرعی Mobilize، سه مدل دیگر را که بر روی یک پلت فرم کاملاً الکتریکی مدولار ساخته شده اند، روانه بازار خواهد کرد. در کنار Duo، یک وسیله نقلیه برای خدمات تحویل کالا، یک سرویس حمل و نقل و یک وسیله نقلیه کمی بزرگتر اشتراکی نیز وجود دارد. ما انتظار داریم که خودروی Bento یک وانت حمل بار کوچک باشد در حالی که سرویس دلپذیر سواری اشتراکی را به دلایل مشخص باید Limo دانست. در اینجا فقط Hippo باقی می‌ماند که می‌تواند دومین خودرو در سیستم اتومبیل‌های اشتراکی باشد.

برند Mobilize به زودی به یک برنامه خودرو‌های اشتراکی شهری متمرکز خواهد شد که از طریق به اشتراک گذاری خودرو قصد دارد هزینه‌های حمل و نقل و حفظ محیط زیست را کاهش دهد. موفقیت این برند به جذب این چهار مدل جدید بستگی دارد، که انتظار می‌رود رنو تا سال ۲۰۳۰ حدود ۵۰ درصد از درآمد خود را، از آن‌ها ایجاد کند. Mobilize مسئول توسعه فناوری و خدمات جدید شارژ برای کل گروه رنو نیز خواهد بود. در حال حاضر، این شرکت در حال تهیه کارت شارژ برای مشتریان رنو است که به آن‌ها امکان می‌دهد یک نقطه شارژ را به راحتی پیدا کنند و با استفاده از یک روش پذیرفته شده، هزینه آن را در سراسر اروپا پرداخت کنند. تصاویر مینی خودروی برقی رنو Mobilize Duo              

منبع: فرارو

کلیدواژه: خودروی برقی مینی خودرو رنو رنو برقی خودرو های اشتراکی خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۶۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرافتی: رانندگی مینی‌بوس در «نون‌خ۵» برای من چالش‌برانگیز بود

بازی در سریال «نون خ» اولین تجربه بازیگری صهبا شرافتی به شمار می‌رود. این بازیگر جوان در فصل دوم سریال به جمع بازیگران اضافه شد و توانست با نقش روناک در میان مردم شناخته شود. ویژگی‌های کاراکتر و بازی فوق‌العاده شرافتی، «روناک» را به یکی از شخصیت‌های محبوب و متفاوت سریال «نون خ» تبدیل کرد.این بازیگر جوان می‌گوید بازخورد‌ها و واکنش‌های مردم در کوچه و خیابان نشان می‌داده که چقدر روناک سریال «نون خ» را دوست دارند. 

صهبا شرافتی بازیگر نقش روناک درباره فصل پنجم نون خ گفت: در پیش تولید بودیم که اعلام کردند که من در فصل پنجم قرار است راننده یک مینی بوس باشم و برای من چالش برانگیز بود.فصل پنج خیلی برایم سخت بود. من گواهینامه پایه دو نداشتم و اولین بار بود که سوار مینی بوس می‌شدم و رانندگی می‌کردم. خیلی استرس داشتم البته لذت آن هم بیشتر بود.

او ادامه داد: داستان روناک از قسمت ۱۰ بیشتر شد و در قسمت‌های ابتدایی بیشتر بحث رانندگی بود و فراز و نشیب بیشتری برای شخصیت روناک در فصل پنجم داشتیم.

شرافتی درباره کارهای اخیر خود عنوان کرد: در این مدت چند پیشنهاد داشتم که هنوز نهایی نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • شرافتی: رانندگی مینی‌بوس در «نون‌خ۵» برای من چالش‌برانگیز بود
  • (تصاویر) خودروی لوکس چینی که قرار است به جنگ ب‌ام‌و و بنز برود
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • رونمایی از استراتژی آینده چری EXEED در نمایشگاه خودرو پکن
  • خودرو‌های سایپا، چشم «کره شمالی» را گرفت
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ‌زنی شد
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین
  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان
  • رونق رشته مینی‌گلف در خراسان جنوبی