Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@19:59:22 GMT

شکارچی کهنه‌ کار کبک‌‌، همیار طبیعت شد

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۶۹۷۷

شکارچی کهنه‌ کار کبک‌‌، همیار طبیعت شد

گروه ایران زمین- شکارچی کهنه‌کار بانه پس از ۳۰ سال شکار پرندگان، در قفس‌های چوبی‌اش را گشود، کبک‌های‌ خود را پراند، قفس‌های چوبی را شکاند و به جمع دوستداران و همیاران طبیعت پیوست. محمدامین امینی یا آن‌طور‌ که هم‌ ولایتی‌هایش‌ صدایش می‌زنند، کاک‌ مینه به ایرنا گفت:

«برای اینکه نسل‌های آینده از وجود این حیوانات لذت ببرند باید برای بقای نسل آنها تلاش کنیم چراکه با تجربه ۳۰ ساله‌ای که در این کار دارم شکار حیوانات نتیجه مثبتی ندارد که باید دوستدار طبیعت باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
امینی با اشاره به نقش انجمن‌های مردم نهاد در زمینه فرهنگ‌سازی و اهمیت محیط‌ زیست افزود: انجمن محیط زیست پاژین و اداره محیط زیست شهرستان بانه در تصمیم‌گیری من نقش زیادی داشتند و رفتار و فعالیت آنها باعث شده من از کارم پشیمان شوم و دست از آزار و اذیت حیوانات و تخریب محیط زیست بردارم. کاک مینه‌ گفت: اکنون که به گذشته خود نگاه می‌کنم احساس شرمساری می‌کنم که با این پشیمانی به الگویی برای دیگران تبدیل شویم. ما قدرت زیادی داریم و توان انجام هر کاری را داریم. شکار نیز یک عادت بد است و می‌توانیم آن را ترک کنیم و لذت ترک این عمل زشت را بچشیم. این دوستدار طبیعت گفت: تمام وسایل و ابزار شکار خود را نابود و در برابر خدای خود عهد می‌کنم که دیگر ذره‌ای به طبیعت آسیب نرسانم و از زیبایی های آن لذت می‌برم. فؤاد حسنی سخنگوی انجمن مردمی محیط زیست پاژین بانه نیز گفت: شکارچی نادم همیار و دوستدار طبیعت شده و به‌عنوان یک عضو انجمن پاژین در فعالیت‌های این انجمن مردمی همکاری می‌کند و طبیعت دوستی را  یکی از برنامه‌های مهم زندگی خود می‌داند. وی گفت: امیدوارم شکارچیان دیگر نیز به این نتیجه برسند و از کرده خود پشیمان شوند تا محیط زیست و حیات وحش در امان بماند. در این منطقه طبق یک عادت قدیمی برخی افراد کبک را به‌صورت زنده شکار کرده و آن را در محیط خانه نگهداری می‌کنند، کبک‌ها پس از مدتی اهلی شده و قدرت تخم‌گذاری و زادآوری را از دست می‌دهند، شکار بی‌رویه کبک و انتقال این پرنده زیبا به درون قفس، مایه نگرانی دوستداران محیط‌ زیست شده است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۶۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم

مدیرکل محیط زیست شهرستان ری گفت: از زمستان گذشته تاکنون ۲۴ مورد احکام سبز در شهرستان ری داشته‌ایم و ۴۸ روز در زمینه پاکسازی طبیعت فعالیت کرده‌اند.

محمد رستگاری، مدیرکل محیط زیست شهرستان ری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو در رابطه با معضلات تولید و مصرف پلاستیک اظهار داشت:متاسفانه معضل پلاستیک در سطح کشور همه گیر شده است و در سطح ملی باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

وی افزود: خوشبختانه مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست‌محیطی دارند و در راستای استفاده از احکام جایگزین برای متخلفانی که جرایم زیست‌محیطی مرتکب شده‌اند یا موارد دیگری که قاضی صلاح می‌داند پاکسازی طبیعت را به عنوان جایگزین در نظر می‌گیرند و برخی محکومان  را برای انجام این کار  اداره کل محیط زیست معرفی می‌کنند. امروز هم برخی محکومان با جمع‌آوری کیسه‌های پلاستیکی در حال گذراندن مجازات جایگزین حبس هستند.

وی بیان داشت: از زمستان گذشته تاکنون ۲۴ مورد احکام سبز در شهرستان ری داشته‌ایم و ۴۸ روز در زمینه پاکسازی طبیعت فعالیت کرده‌اند.

رستگاری تاکید کرد: این کار شاید در پاکسازی شهرستان تاثیر چشمگیری نداشته باشد، ولی کار فرهنگی است و محکومان به تبعات ریختن زباله آگاه می‌شوند و گامی به جلو در فرهنگسازی و جلب مشارکت همگانی برای حفاظت محیط زیست محسوب می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم