Web Analytics Made Easy - Statcounter

جاسم حسین پور مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس در خصوص وضعیت فضاهای آموزشی شهر تهران، اظهار کرد: با عنایت خداوند متعال و اعتبارات خیلی خوبی که در سال‌های اخیر توسط دولت و مجلس برای توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی کل کشور مصوب شد و همچنین مشارکت بالای خیرین مدرسه‌ساز، فعالیت‌های خیلی خوبی در خصوص ایجاد فضاهای آموزشی و پرورشی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته به رغم همه این فعالیت‌ها، باز هم به دلیل جمعیت بالای دانش‌آموز و جابجایی جمعیت در شهرهای بزرگ کشور به ویژه در کلانشهر تهران، باز هم مشکلات فضاهای آموزشی و پرورشی هست.

حسین‌پور با بیان اینکه بسیاری از مدارس ما با استانداردها همخوانی ندارد و باید برخی از مدارس را تخریب کرده و بازسازی کنیم و بعضی از مدارس نیز نیاز به مقاوم‌سازی دارد، گفت: در مجموع تعداد زیادی از مدارس از تجهیزات به‌روز محروم هستند و امیدواریم که ان‌شاءالله با روندی که در پیش رو داریم یعنی نمایندگان مصوبات خوبی داشتند و دولت هم از آموزش و پرورش و توسعه فضاهای آموزشی حمایت و پشتیبانی کرد، در سال‌های آینده بتوانیم بخش عمده‌ای از این فضاهای آموزش و پرورش را حل و فصل کنیم.

وی درباره سرانه فضای آموزشی شهر تهران گفت: سرانه فضای آموزشی استان تهران به طور میانگین ۳.۸ متر مربع است در حالی که میانگین سرانه فضای آموزشی کشور 5.2 متر مربع است. البته بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، این عدد تقریباً ۸.۴ مترمربع است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با بیان مجموع 7 میلیون مترمربع فضای آموزشی در این استان داریم، افزود: اگر بخواهیم به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برسیم باید به اندازه فضای موجود، فضا ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران فضای آموزشی پایتخت سرانه فضای آموزشی سرانه فضای آموزشی فضاهای آموزشی آموزش و پرورش فضاهای آموزش استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۷۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: با وجود افزایش ۲ برابری سرانه فضاهای آموزشی مدارس گناباد در مقایسه با سطح استانی ولی همچنان حدود ۳۰ درصد از مدارس این شهرستان فرسوده است و باید با مشارکت خیران و از محل اعتبارات دولتی بازسازی شوند.

مجید فدوی افزود: سرانه فضاهای آموزشی آموزش و پرورش به ازای هر دانش آموز در شهرستان گناباد هشت مترمربع است در حالی که این میزان در سطح استانی چهار و سه دهم متر مربع است.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد ادامه داد: ۴۶۰ میلیارد ریال طی یک سال گذشته برای احداث و بهسازی ۱۳ مدرسه و فضای آموزشی مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد تخصیص یافت.

فدوی گفت: ۲۳۰ میلیارد ریال از این میزان با مشارکت خیران و ۲۳۰ میلیارد ریال و معادل آن هم از محل منابع اعتباری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی تخصیص یافت.

وی در ادامه جهیز و توسعه کارگاه هنرستان دخترانه فدک، توسعه دبیرستان نمونه ذبیحی، احداث و بهسازی دبیرستان و دبستان شهید رفیعی بیدخت، مدرسه ابتدایی بهفر ریابی ، ساخت و تکمیل استخر شهر کاخک، مدرسه خیرساز نوغاب و احداث ۶ چمن مصنوعی را از جمله طرحهایی عنوان کرد که طی یک سال اخیر در گناباد به بهره برداری رسیده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: احیا و راه اندازی مرکز تونبخشی و روان شناختی آموزش و پرورش شهر بیدخت و خانه معلم شهر کاخک از توابع شهرستان گناباد از دیگر اقدامات این اداره طی این مدت به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • ارتقای سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان در دستور کار قرار دارد
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج