Web Analytics Made Easy - Statcounter

آژانس دفاع موشکی ایالات متحده اعلام کرد که یک رزم‌ناو آمریکا طی آزمایشی در هدف گیری یک موشک بالستیک ناموفق عمل کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آژانس دفاع موشکی ایالات متحده شنبه شب به وقت تهران اعلام کرد که در جریان یک آزمایش، یک رزم‌ناو آمریکا در هدف گیری یک موشک بالستیک میان برد ناموفق عمل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری انگلیسی «رویترز» آژانس دفاع موشکی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف از این آزمایش نشان دادن توانایی یک کشتی جنگی مجهز به سامانه دفاعی «ایجیس» برای شناسایی، ردیابی و درگیری با یک هدف موشکی بالستیک با برد متوسط بود.

این آژانس بدون ذکر جزئیات بیشتر اعلام کرد که این سامانه دفاعی مستقر در رزم‌ناو موفق به رهگیری موشک نشد.

سپر دفاع موشکی یک سامانه دفاعی برابر موشک بالستیک است که توسط آمریکا به‌کار گرفته شده ‌است. این سامانه کشتی‌های جنگی را قادر می‌سازد تا موشک‌های بالستیک دشمن را منهدم کنند. در این سامانه از موشک‌هایی مانند «ریم-۶۷ استاندارد» ،  «ریم ۱۶۱ استاندارد ۳»  و «تاد»  استفاده شده‌ است.

 در شکستی دیگر برای ارتش آمریکا، رسانه‌ها چندی قبل از شکست ارتش ایالات متحده در آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیما خبر دادند.  نیروی هوایی آمریکا چندی قبل تایید کرد که آزمایش موشک قاره پیما با شکست مواجه شد. نیروی هوایی آمریکا در بیانیه‌ای بدین منظور اعلام کرد که موشک بالستیک «مینت‌من ۳» هنگام پرتاب از پایگاه هوایی «واندنبرگ» در کالیفرنیا  با مشکل مواجه شد.

نیروی هوایی آمریکا به جزئیات بیشتری از شکست در این پروژه اشاره نکرد. موشک‌های سه مرحله‌ای سطح پایه مینت‌من در جریان جنگ سرد بین آمریکا و شوروی سابق به عنوان بازدارنده اتمی تولید شدند.  این موشک قادر به اصابت به اهدافی در فاصله ۸۱۰۰ مایلی است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: موشک بالستیک دفاع موشکی رزم ناو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۷۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل سامانه‌های پاتریوت را کنار می‌گذارد

ناکارآمدی سامانه‌های پدافندی پاتریوت در اراضی اشغالی در مواجهه با حمله پهپادی-موشکی ایران موجب تصمیم مقامات این رژیم برای از رده خارج کردن آنها شده است.

به گزارش مشرق، در طول دو ماه نیروی هوایی رژیم صهیونیستی سامانه های قدیمی‌تر پاتریوت را با سامانه‌های پدافندی جدیدتر اسرائیلی از جمله گنبد آهنین تعویض خواهد کرد.

این تصمیم دو هفته پس از حمله موشکی پهپادی گسترده ایران به اراضی اشغالی اتخاذ شده است. حمله ای که در نوع خود بزرگترین رزمایش برای سامانه‌های پدافندی رژیم اسرائیل به شمار می‌رود.

به گزارش تایمز اسرائیل، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که قرار است نیروهای هوایی این رژیم در ماه‌های آینده با سیستم‌های دفاع موشکی قدیمی پاتریوت خود خداحافظی کرده و سامانه‌های پدافند هوایی پیشرفته‌تری را جایگزین کند.

در ماه فوریه، نیروی هوایی رژیم اسرائیل اعلام کرد که شماری از سامانه‌های پدافندی پاتریوت را از مدار خارج خواهد کرد و پرسنل این نیرو برای کار با سامانه پدافندی گنبد آهنین آموزش‌های لازم را خواهند دید.

بر اساس مقاله‌ای که در وب سایت ارتش این رژیم به زبان عبری منتشر شد، عنوان شده است که سامانه‌های قدیمی پاتریوت ظرف دو ماه آینده برای همیشه غیرفعال خواهند شد.

فرمانده گردان ۱۳۸ پدافند هوایی ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرده است که ما در شرایط کنونی در حال کاهش دادن تعداد سامانه‌های پدافندی پاتریوت و در نهایت جمع‌آوری کلی آنها هستیم.

سامانه پدافندی پاتریوت در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی و در بحبوحه جنگ خلیج فارس، به تقابل با برخی موشک‌های شلیک شده از سوی عراق به سمت اسرائیل پرداخته بود.

استفاده از این سامانه پدافندی از دهه ۱۹۹۰ میلادی از سوی ارتش رژیم اسرائیل عملیاتی شد؛ با این حال این رژیم، نخستین عملیات رهگیری خود را در سال ۲۰۱۴ و علیه یک پهپاد پرتاب شده از سوی حماس از نوار غزه انجام داد.

پس از آن از این سامانه علیه برخی پرتابه‌های سوری نیز استفاده شد. در جریان جنگ کنونی غزه نیز شاهد به کارگیری سامانه پدافندی پاتریوت بوده‌ایم که در اغلب موارد رهگیری‌ها بر اساس شناسایی نادرست صورت گرفته‌اند.

اکنون ارتش رژیم اسرائیل از اراده خود برای جایگزینی سامانه‌های قدیمی‌تر پاتریوت با سامانه پدافندی جدید اسرائیل خبر داده است.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • اسرائیل سامانه‌های پاتریوت را کنار می‌گذارد
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران
  • اعتراف تل‌آویو به شکست پاتریوت آمریکا در برابر موشک ایرانی
  • چین آزمایش بزرگترین ناو هواپیمابر خود را آغاز کرد
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند