Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهزادمنصوری به خبرگزاری برنا گفت: امیدواریم فعالیت های معدنی در لرستان به بهترین شکل ممکن درراستای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست باشد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ منصوری شامگاه شنبه  در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه استان که درگروه واتسابی مدیران ورسانه های لرستان برگزارشده بود در پاسخ به سوال برنا مبنی براینکه صنایع گچ در شهرستان پلدختر سالهاست که باعث تخریب و کوه خواری آشکار در عرصه منابع طبیعی و حوزه محیط زیست استان شده واین وضعیت خطرناک مورد اعتراض شدید مردم منطقه و فعالان محیط زیست قرارگرفته است  به طوریکه عموم مردم خواهان برچیده شدن این صنایع هستند چرا دستگاه صمت استان همچنان ازاین نوع معادن ویرانگرحمایت می کندوحتی از صاحبان این معادن نیز تجلیل می کند؟ ،اظهارکرد:تمام فعالیت های مربوط به حوزه معدن وفراورده های آن زیر نظر کمیته هایی قرار دارد که شورای معادن استان  محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوبا بیان اینکه بحث مربوط به کنترل مسائل زیست محیطی و منابع طبیعی در حوزه معاون عملا  جزء برنامه ها واهداف شورای معادن استان است،افزود:  طبیعتا برای توسعه مناطق واستفاده از ظرفیت های موجود جهت توسعه صنعتی وایجاداشتغال وسرمایه گذاری مناسب لازم است که ازمجموعه معادن وظرفیت های شهرستان ها استفاده لازم صورت بگیرد.

 مدیرکل صمت لرستان  با بیان اینکه  بحث ما در حوزه معدن نگاه به تولید وبهره برداری از ظرفیت های تولیدی در استان است ، تصریح کرد: در این راستان نگاه ما تخریب محیط زیست ومنابع طبیعی نیست وامیدواریم با توجه به ضوابط موجود فعالیت های معدنی نیز به بهترین شکل ممکن درراستای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست استان  انجام گیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محیط زیست منابع طبیعی معادن صمت منابع طبیعی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۷۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر طاهری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه با بیان اینکه پروژه با هدف به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی ناشی از منابع آلاینده اجرا شد، اظهارداشت: این پروژه علاوه بر شناسایی منابع آلاینده زیست محیطی رصد و نظارت منطقه‌ای بر وضعیت منابع آلاینده، ارائه راه کارهای مدیریتی کاهش پیامدهای محیط زیستی، ایجاد بستری مناسب برای تصمیم گیری بهتر و ارتقای آگاهی‌های عمومی در رابطه با مسائل زیست محیطی را در پی خواهد داشت.

وی مراحل انجام پروژه را شامل فاز مطالعات و بررسی کلیات وضعیت محیط زیستی منطقه، شناسایی منابع آلاینده سطح منطقه، تهیه بانک اطلاعاتی، ارائه راهکارهای کاهش آلاینده‌ها، تهیه اطلس زیست محیطی منطقه و ارائه راه کارهای مدیریت محیط زیست در منطقه عنوان کرد.

طاهری بابیان اینکه در این اطلس منابع آلاینده هوا، خاک، نور، انرژی، امواج و.. شناسایی شده است، افزود: در گام دوم براساس داده‌های احصا شده، برنامه ریزی برای به حداقل رساندن آلودگی ناشی از مراکز آلاینده آغاز خواهد شد.

کد خبر 6089935

دیگر خبرها

  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • کشف ۱۳ تن چوب تاغ قاچاق در استان سمنان/۱۱ متخلف دستگیر شدند