Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ نبود سد تنطیمی در پایین دست سد اصلی سیمره سبب خسارات مالی و جانی برای ساکنان شهرستان‌های دره‌شهر و بدره شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در ایلام، سد سیمر از جمله بزرگ‌ترین سدهای‌احداث شده در سطح کشور است که در سال 86 به منظور تولید انرژی برقابی، جلوگیری از بروز سیل‌های احتمالی، ایجاد جاذبه‌ گردشگری، توسعه‌ بخش کشاورزی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در شهرستان بدره به بهره‌برداری رسید.

این سد دارای ظرفیت‌های بی شماری است که می‌تواند منجر به توسعه بخش‌های مختلفی از جمله گردشگری، کشاورزی، پرورش ماهی و... در سطح استان باشد، اما ایراداتی در سد سیمره وجود دارد که سالهاست زندگی ساکنانی که در پائین سد قرار دارند را مختل کرده است.

سد سیکان ایلام؛ پروژه‌ای که سودی برای مردم ‌نداشت اجرای عملیات احداث سد آبریز کهگیلویه از سر گرفته می‌شود کهگیلویه و بویراحمد| سد آبریز اجرایی می‌شود خوزستان| شکسته‌شدن سد آب گلام بهبهان شایعه است+فیلم

خسارات ناشی از نبود سد تنظیمی در سیمره

رضایی از شهروندان شهرستان دره‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنبم در ایلام اظهار داشت: هر ساله به دلیل نبود سد تنظیمی در پایین دست سد سیمره، خسارت‌هایی بر اثر باز شدن آب سد به کشاورزان دره شهر وارد می‌شود.

وی افزود: احداث سد تنظیمی برای جلوگیری از خسارت وارده به کشاورزی که شغل اصلی مردم این شهرستان است، ازجمله مطالبات مردمی محسوب می‌شود که تا کنون مورد بی‌توجهی مسئولان واقع شده است.

غرق شدن 7 نفر در سد سیمره طی هفته‌های اخیر

وفایی از ساکنان شهرستان بدره به خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: رها سازی آب سیمره تاکنون تعداد زیادی از استخرهای پرورش ماهی، ده‌ها پمپاژ آب،‌ هزاران هکتار اراضی کشاورزی، باغات و... را تخریب کرده است.

وی با بیان اینکه نبود سد تنظیمی در کنار سد سیمره جان افراد بسیاری را به خطر انداخته است افزود: در چند هفته گذشته شاهد غرق‌شدن 7 نفر در سد سیمره بودیم که خوشبختانه با کمک هلال احمر نجات یافتند.

لازم به ذکر است در پی بارش‌های‌ سیل آسای چند سال گذشته شاهد بودیم پس از رهاسازی آب سد، بسیاری از منازل پایین دست به زیر آب رفتند و خسارات زیادی به مردم این منطقه وارد شد.

احداث سد تنظیمی از مطالبات مردمی است

بهزاد علیزاده نماینده حوزه جنوب ایلام در ماه‌های گذشته در این‌باره بیان کرد: "با توجه به اینکه شهرستان دره شهر یکی از قطب های اصلی کشاورزی در استان ایلام به شمار میرود، سد سیمره به علت دارا بودن از ظرفیت‌های بالا می‌تواند نقشی چشم گیر در توسعه کشاورزی در این شهرستان داشته باشد.  "

وی با بیان اینکه احداث سد تنظیمی از مطالبات مردمی به شمار می‌رود افزود:" سیمره خسارات  زیادی به کشاورزان دره‌شهر وارد کرده که برای رفع این معضل از طریق وزارت نیرو در حال پیگیر احداث سد تنظیمی در پایین دست سیمره برای جلوگیری از خسارت به کشاورزان هستیم."

یونس آزادی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت: در سدهای نیروگاهی به علت اینکه نیروها وقتی وارد مدار می‌شوند حجم آب زیادی را آزاد می‌کنند عموما سد تنطیمی احداث می‌شود.

فرماندار بدره با بیان اینکه متاسفانه سد تنظیمی در سیمره احداث نشده است افزود: عدم احداث سد تنظیمی تا کنون مشکلات زیادی را برای مردم بدره و دره‌شهر به ویژه کشاورزانی که در پائین سد مشغول کار هستند به وجود آورده است.

این مسئول تصریح کرد: تا کنون پیگیری‌های متعددی صورت گرفته که در نهایت منتظر اقدام از سوی نهادهای مربوط و وزارت نیرو هستیم.

الزامی بودن احداث سد تنظیمی

به گزارش تسنیم،  به علت اینکه طی سال‌های متمادی، سد سیمره خسارات جانی و مالی زیاد را برای مردم دو شهرستان بدره و دره‌شهر به‌وجود آورده است، الزامی‌ست سدی برای ذخیره و رها کردن آب به منظور تنظیم جریان آب رود خانه ساخته شود تا بتوان از زیان‌های ناشی از طغیان سد جلوگیری کرد.

انتهای پیام/180/ س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: احداث سد تنظیمی پایین دست سد سیمره دره شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۷۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های جامعه ایثارگری دیلم استفاده می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی پنج شنبه شب در نشست با اعضای شورای مشورتی ایثارگران شهرستان دیلم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: امروز به مدد جانفشانی و از خود گذشتگی شهدا و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس شاهد برقراری امنیت کامل در کشور هستیم و همه ما باید قدردان این نعمت الهی باشیم.

فرماندار شهرستان دیلم بیان داشت: خوشبختانه شورای مشورتی ایثارگران شهرستان دیلم از افرادی تشکیل شده است که خود برخاسته از جامعه ایثارگری هستند و می‌توانند برآیند نظرات خانواده‌های ایثارگران را به مسئولان منتقل و به‌خوبی مسائل و موضوعات این قشر را پیگیری و رصد کنند.

وی به طرح‌های مفید و پیشنهادات سازنده این شورا اشاره کرد و گفت: تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و پیگیری دغدغه آنها از وظایف مسئولان است چرا که همه ما مدیون این عزیزان هستیم و باید از همه توان خود برای حل مشکلات آنان استفاده کنیم.

در ادامه اعضای شورای مشورتی به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه مشکلات جامعه ایثارگری و دیگر مسائل شهرستان پرداختند و خواستار همراهی مسئولان جهت رفع این مشکلات شدند.

کد خبر 6088783

دیگر خبرها

  • مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره پرداخت شود
  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ
  • پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره/ بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست
  • مطالبات ساکنین پایین‌دست سد سیمره پرداخت شود
  • ظرفیت‌های جامعه ایثارگری دیلم استفاده می‌شود
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • خسارت باد شدید به برخی از مناطق استان ایلام